För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Har förresten bokat resa till Riga över valborg med mannen min bror och hans sambo. Har aldrig varit i Lettland innan så det blir säkert trevligt, bara varit i Estland åt det hållet innan. Försöker besöka minst ett nytt land varje år och det här blir perfekt!
Här ska vi bo
www.centrumhotels.com/en/v_monika_apie.php
Så har ni några roliga restaurant eller shoppingtips så dela gärna med er, ska kika lite på nätets reseguider på göteborgsposten o expressen.
Hej girls!
Jättesnygga möbler Lapinette, förstår att ni är nöjda! Mannen drar till Paris lite före mig, då han ska gå en 2 veckors intensivkurs i franska. Jag sticker den 14:e, ska bli så jäkla kul! Sen åter hem tillsammans på påskafton.
Vi flyttar tillbaka på lördag och har kommer då inte ha något kök. Men badrummet är kirrat så det får väl gå att leva på hämtmat någon vecka. Alternativet var att ta en hel månad till med dubbla hyror så då var valet rätt enkelt.
förhoppningsis - har tyvärr inga Rigatips då jag aldrig varit där. Härligt med en weekend! Känner igen det där med tankar på att ens förälder inte får uppleva saker som händer i barnens liv, som bröllop, barnbarn osv. Då har jag ju ändå en förälder kvar i livet och jag kan bara tänka mig hur tufft det måste vara för dig. Började du också tänka en massa inför ert bröllop? Jag tror att det kommer bli rätt känslomässigt för både mig och min familj med tanken på att det är någon som saknas. Jag är så himla lipig också och man vill ju inte vara ledsen på sitt eget bröllop.
Gemma - ni verkar ha varit rätt nitiska med ert renoverande :) Känner att jag aldrig kommer hamna där så jag är lugn. Är sjukt nöjd med att ha hittat ett SNYGGT badrumsskåp som dessutom kostar mindre än det mycket fulare plastiga alternativet.
Kvällen är lugn efter träning och middag, skönt!
Om det är någon som vet var man kan hitta en schysst balklänning utan att bli ruinerad så let me know! Vi ska på flådigt 3-dagars bröllop i maj och klädnivån är den högsta. Är dock inte jättemotiverad att lägga ner orimliga summor på en långklänning som jag nästan aldrig kommer använda, så är lite sugen på att hitta en fin vintagevariant. Paris är ju också en möjlighet men då känns det som om att man måste veta var man ska leta.
Amelle
Vad det gäller balklänningar så beror det lite på vilken smak du har. NK fest har humanare priser än man tror, men annars är tipset att kolla tärnklänningar i bröllopsaffärer vilka inte kostar så mycket. Annars finns ju axsara eller vad de heter deras nedervåning är välfylld av balklänningar och alla är inte dränkta i glitter.
Beroende på vad du har för storlek kan du ju låna några av mig, jag har en trave =)
Min pappa gick bort när vi redan hade börjat planera bröllopet ca ½ år innan själva bröllopet. Mamma gick bort nått år innan dess och på datumet innan vårt bröllop. Jätte ledsamt att inte ha mamma med under hela planeringen och alla förberedelser mm. Pappa var aldrig så mycket för att organisera saker på samma sätt som jag och mamma. Gifte mig i samma kyrka som de begravdes i och efter vigseln, när vi skickat iväg gästerna till festlokalen så att de skulle hinna dit innan oss, gick vi upp och la min brudbukett på deras grav. Jag vet att de var med mig under dagen även om de inte var där rent kropsligen.
Det är ok att gråta även på sitt bröllop, se på Mette Marit som stortjöt på deras bröllop inför många många länders tvpublik...
Hej raringar, idag har jag för första gången åkt tunnelbana med plutten i bärsjal. Det gick bra men jag fick hoppa några överfulla tåg tills det kom ett som var halvtomt. Handlade blöjor, laxfilé och andra nödvändigheter och fick det mesta hemlevererat. När jag tog upp henne ur sjalen, hemma, skrek hon som en nyfödd igen. Sådär låter hon bara efter ett bad eller efter sjalen; lite spooky.
Ja, och sen har jag jobbat (bildtexter till artikeln ni minns + självpresentation för jag blir månadens medarbetare, coolt!) och tvättat och städat och, eeeh, nätshoppat lite till. I'm terrible. Fick också höra av mamma att jag måste skära ner på min chokladkonsumtion om jag vill att den lillas utslag ska bli bättre. Bummer. Hur GÖR man för att äta mindre choklad???
Ikväll är jag åter ensam; mannen ska på stor chefsmiddag. På to do listan står bara ett enda ord typ jämt: Sova!
Kram, G
Tillbaks efter en skön massage klämde även in lite manikyr och pedikyr.Man får passa på nu när man är ledig.
Amelle-Mellan slutet av augusti- nov var vi på 4 st frackbröllop.Det är lätt att låsa sig och tror att man måste se ut som en tant när man går på bal och frackbröllop.De du egentligen bara måste tänka på är att klänningen ska vara lång.Det finns 2 butiker i Sturegallerian som brukar ta in långklänningar som inte kostar allt för mycket.Det finns en vintagebutik ganska långt upp på Sturegatan som jag hört ska helt fantastiska klänningar.Ska vara tärna på ett frackbröllop i augusti där vi ska få våra klänningar uppsydda av Lars Wallin vilket känns väldigt generöst.
Förhoppningsis.Har tyvärr inga heta Riga tips.
Nu ska jag iväg och spela tennis för att sedan äta middag med några vänner på PA.
Kram
Snacka om glamouren personifierad - Zea - klänning uppsydd av Lars Wallin!!
Zua,
4 stycken! Det var inte illa pinkat. Spännande att få en Lars Wallin-klänning uppsydd, vet du vilken modell och färg det blir? Tack så mycket för tipsen, har faktiskt tänkt gå och kolla den där affären på Sturegatan som jag hört så mycket gott om. Lite knepiga öppettider om man jobbar bara :)
Förhoppningsis ? tack, NK har jag inte tänkt på men det är nog värt att checka! Vad fint ni löste det på ert bröllop, blir alldeles rörd.
Amelle jag köpte min senaste "gå på bröllop"-klänning på ebay. En helt ny Bari Jay och det är många med superbra priser. Jag fick sy in den lite men det var inga problem. Kul att köpa klänningar som inte går att hitta i sverige.
Ikväll blir det ensammiddag för mig också + packning. Mannen är på avtackning för en kille på hans jobb som ska sluta och kommer nog hem sent.
Gemma
Många barn får utslag av choklad men det brukar gå över efter ett par månader. Blir chokladbehovet för stort så pumpa ur innan du äter chokladen så funkar det kanon.
Vad blev det för nätshopping?
Zua
Oj vilken glamour, massage + manikyr och pedikyr och dessutom klänning uppsydd av Lars Wallin, det blir svårslaget!
Amelle
Det finns en vintagebutik på söder som tydligen har fina klänningar, har aldrig varit där men en väninna köpte sin senaste balklänning där.
Var ligger butiken på sturegatan?
Izunia
VIst är det kul med klänningar som ingen annan har, köpte en av mina favoriter på rea i USA för 23 dollar (!) svart axelbandslös med vita broderier och snörning i ryggen. Det måste vara ett av mina bästa klädköp någonsin med tanke på hur mycket den är använd numera.