• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Amelle

Hej alla ni möbelshoppande, fönsterputsande, flyttpackande och bara allmänt livsnjutande!

Tillbaka från stall och sitter nyduschad med en kopp vitt chai-te.
    I dag har varit en såndär rasande effektiv dag på jobbet när man får massa gjort. Kände mig mer utvilad än på länge så det kan ju bero på det :) Inte nog med det, har även varit två gånger i lägenheten för att träffa målare, sen elektriker och snickare och så slutligen för att ta lite fler mått och fota fönsterfoder. Visst låter det kul?! Mannen är ute och reser i tre dagar, den rackaren, men som plåster på såren köpte han min biljett till Paris, så det är ändå okej, hehe.

Är så glad för jag har äntligen hittat ett ställe som säljer det badrumsskåp vi letar efter, i gammal stil ni vet, plåt och rostfritt och med spegel. Vi har verkligen letat överallt men alla har antingen varit med ful vit plast eller helt enkelt för stora för vårt pyttelilla badrum. För er som gillar byggnadsvård och retrostilen så tipsar jag om denna sida där vi hittade skåpet: www.byggfabriken.se/

Köket blir basic med tanke på att vi snart ska sälja: vita högblanka skåp, björkskiva som går i ton med våra trägolv och så var det det där med kakel... Är väldigt förjusta i klassiskt schackrutigt i svart och vitt med rätt stora plattor, men vi får se.

Så härligt att vara frisk igen och att äntligen kunna gå och träna igen igår!

• Gemma

Amelle, vi älskade byggfabriken i malmö och ruinerade oss nästan där! Det är en sak att betala en massa för större grejer som skåp, men vi pröjsade 350:- för en sån liten kopparplatta som sitter runt nyckelhålet, och det var liksom inte ETT nyckelhål. Hittade också original-strömbrytare i bakelit, köpte typ femton stycken...De säljer också lister, alltså dörrfoder och liknande, men då surnade mannen till för det var skitdyrt och sen behöll de själva stålet (formen) så självklart gick mannen och tillverkade ett eget stål och gick till en verkstad och svarvade egna lister (som typ ingen kollade på när vi sålde lägenheten). those were the days.

Som ni alla märker är jag inget större fan av omfattande renovering utförd av en själv...

• Gemma

...och jag gillar också schackrutigt kakelgolv men inte mannen så jag fick bara ha det inne på en pytteliten WC.

• Gemma

Förhoppningsis, bor dina föräldrar i närheten ? Då skulle jag hänga hos dem och bli servad hela dagen.

Marimekko - här kryllar av falska marimekkotyger!

• förhoppningsis

Amelle
    Välkommen åter ut ur bacillträsket! Spännande att lägenheten börjar ta form nu, funkar allt bra med hantverkarna?
    Vad gulligt med Parisresa, när åker ni?

Gemma
    Jag har inga föräldrar kvar i livet, annars hade det varit perfekt.

• Lapinette

Morning girls,

Visst är det aprilväder?! Ena dagen sol och nästa regn. Tror ni det kommer snö imorgon? Sitter helt solokvist på jobbet då folk antingen har tagit sportlov eller jobbar hemifrån. Själv tänkte jag sitta hemma och jobba på fredag då jag ska ta långlunch och klippa håret. Vi får se om det bara blir topparna eller om det åker av rejält. Det hela beror nog på om min lugg har växt ut tillräckligt.

Iza - det hela beror så på vilket tyg man tar. Vi hade räknat med 15 000 men den gick på 10 000 . Ändå valde vi ett tyg från den senaste kollektionen. Blir verkligen glad när jag ser den fåtöljen (smile!).

Amelle - vad härligt att lägenheten börjar ta form. När får ni flytta in igen? Och när är det ni ska till Paris? Du har säkert nämnt det men mitt minne är som en lite ärta. Vi åker om 10 dagar fast det blir ju enbart för bröllop.

• zua

Izunia:Nej, jag har inte kvar din mail.Är det ok för dig att lägga ut den här?

• Gemma

Förhoppningsis, det har du ju sagt, om dina föräldrar. Så klantigt av mig, hoppas du inte blev ledsen. Saknar bara mina egna föräldrars ömma omsorger jättemycket... speciellt som typ ALLAS mammor pysslar om dem och lagar mat osv när de fått barn. Ibland är det en smula sugigt att laga frukost-lunch-middag-fixa tvätt, vareviga dag. Men det funkar absolut.

• förhoppningsis

Lapinette
    Ja verkligen omväxlande väder. I fjällen blåser det så hårt att det inte går att åka skidor så min chef sitter och mailar massa uppgifter hela tiden. Hoppas det lägger sig snart så han kan tillbringa dagarna i backen istället, om inte annat för att hindra att vi jobbar ihjäl oss...

Gemma
    Det är ingen fara, tänker på dem så mycket och saknar dem massa ändå så det gör inget.
    Har också tänkt på det, alla andra som har mammor som kommer och avlastar dem när det blir lite mycket med barn och allt. En mamma som man kan ringa för att fråga saker osv. Men mest blir jag ledsen när jag tänker på att de aldrig får se sina barnbarn, eller att mina ev framtida barn aldrig får träffa sin mormor och morfar osv.
    Sen att det hade löst mitt resesällskapsproblem för långweekends är en annan sak. De älskade att resa och tog alla chanser att åka runt i världen.

Utrensning av frys och kyl gör att vi nu provar nya matkombinationer. Dagens middag består av kyckling i cocosmjölk och rödcurry med röd paprika och cashewnötter. Till detta blev det quinoa(!)

Ha en trevlig kväll tjejer

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.