För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Jag tycker det är helt ok med kort hår och absolut trevligt med en ny mer sofistikerad look. Jag gillade även mitt långa hår men det var helt klart dags med en förändring. Har precis tvättat det för första gången och oj vad konstigt det kändes. Nu har "frissat" till det lite och känner mig nöjd.
Iza - jag kommer att lägga ut en bild på min nya frisyr. Om inte annat så lär det nog bli lite kort från bröllopet i Paris i mitt fotogalleri på FB.
Gemma - du är definitivt en sån person som ser aldeles fabolous ut i kort hår. Har verkligen svårt att tänka dig som långhårig. Har en väninna som är likadan fast hon försöker just nu att spara ut. Är ganska så säker att när det nått axlarna så åker det av igen för hon är helt enkelt så mycket snyggare när hon visar sin långa nacke.
Tror inte det blir Princesstårtor på födelsedagarna. Idag är det min bror som står för middagen och jag vet att det väntas älgstek. Mums! Imorgon ska vi till faschionabla Djursholm. En väninna som köpt ett hus nära vattnet som har renoverats upp. Ska bli intressant och se hur det har det.
Själv så såg jag ett jättefint hus i mina gamla kvarter till salu i helgen.
www.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx&object=20619&btmail=432371
OM vi hade haft en familj så hade jag/vi absolut varit intresserade. Den ligger verkligen idylliskt precis bredvid en liten sjö. Nu känns det inte aktuellt. Om det bara blir jag och maken så bor vi aldeles förträffligt just nu.
Vad mer? Jo, Kina...har faktiskt inte nämnt här vad vi tillslut beslutade. Vi valde mellan Shanghai, Beijing, Guilin (sockertoppsberge) och Hainan (söderhavsön). Jag skiftade nog varje vecka mellan de olika alternativen men tillslut kändes det här mest "rätt". Det blir två helger i Hong kong, den första stannar vi hos våra vänner och den andra tar vi in på hotell (de bor så trångt). Måndag - fredag sticker vi iväg till Guilin och Yangshou. Stannar nog två nätter i Guilin och tre nätter i Yangshou.
tjing tjong,
Izunia, vad härligt med Österrike! Följer din man med hem sen eller blir han kvar?
I dag har vi flyttat....hem till mamma!! Insåg sent omsider att det vore sjukt jobbigt att flytta in i smutsen så det blev mamsen i förorten istället. Nu är vi på plats i alla fall, och det känns skönt. Nu kan vi städa ur vår lägenhet i lugn och ro när den är klar innan vi flyttar tillbaka. Men det är ett jäkla flängande...
Nu sitter jag här i stora villan alldeles allena då mami är på landet och fästmannen lämnar tillbaka bilen innan han ska på killmiddag. Mina planer för kvällen går ut på att äta lösgodis, enkel middag, ta ett glas vin och läsa nya Brides, hehe. Och sova, för jag har en del att ta igen.
What else, jo, jag har kärat ner mig i en balklänning hos den roliga tanten på Sturegatan. Var där i 1 1/2 timme igår efter jobbet och hon bara langade fram den ena blåsan efter dena andra: bland annat en rosa 50-talsdröm, en orange i sidenchiffong, en duvblå med silverbrokad och puffkjol från 50-talet, och så en ASCOOL smaragdgrön i plisserad tunn chiffong från 70-talet. D
et var en jätterolig tant som hade butiken och hon tyckte det var såååå roligt med en som förstod sig på gamla klänningar och inte bara ville köpa nån massproducerad variant i syntettyg, som hon uttryckte det. Har hängt undan den gröna men det lutar åt att det blir den. Tänkte matcha med antingen silver eller guldskor och handväska. Mitt i all renoveringssurhet så blir jag nu glad bara jag tänker på den, åh vad jag älskar vackra gamla saker. Dessutom var den i nyskick så då känns det ju ännu bättre.
Halloj
Vad det gäller besserwisser tips ang graviditeter, förlossningstid och småbarnsår så har jag nog dränkt stackars Gemma med sånna ungefär sen hon berättade att hon var gravid.
Har fått in allt i lägenheten och börjat packa upp och sortera möbler. Vi måste ju flytta allt 2 gånger, först hamnade alla våra saker i sov+arbetsrum och de hade sina i v-rum och kök, matplats mm. Så när deras saker väl var ute så fick fi börja flytta runt våra igen.
Nu blir det bastu och sen kommer jag sova gott!
Foton på hår och klänning vore kul att se
Hur känns det då med flytten? Bastu låter helt underbart. När kommer hantverkarna och börjar måla?
Ser att ni dissar princesstårta?! I lööööv it!
Lapinette - här har du en till som vill se din nya frisyr. Är du med på fejjan? Coolt med Kina, ni reser verkligen som skottspolar du och maken.
zua - jag har inboxat dig!
Gemma - ni verkar ha riktiga dunderförkylningar, beror det på luftföroreningarna att de sitter i så länge?
Imorgon blir det äntligen träning igen, har inte gått sen i tisdags pga. 13-timmarspass på jobbet, begravning och så flyttmeck. Den här veckan har vekligen varit crazy, men imorgon blir det pump igen, så jäkla gött.
Godmorgon!
Är helt slut som artist ;)Vi gick hem efter födelsedagsdrinken igår. Hade varken ork eller lust att gå vidare. Är det ett tecken på att man börjar bli äldre ? ;)
Amelle - Vad kul att du hittade så mycket fint i butiken. Köper inte du klänningen så gör jag de.. 70- tal och grönt- me like very much! Inboxat mig ? Förresten håller så håller jag med dig. Jag älskar princesstårta. Xoxo bageriet på Rörstrandsgatan har de godaste princess tårtorna- och kostar därefter.
Lapinette - Jättefint hus. Vi säger precis om er, blir vi fler så kan vi tänka oss att köpa hus. Blir det bara jag och mannen bor vi mer en gärna kvar i stan. Kul med eran Kina resa. När jag vad där så stressade jag bara runt, hann inte få en riktig känsla för detta enorma land. Men våran Shanghai- korrenspodent Gemma har gjort att jag vill ge Kina en chans till.
Idag blir det en lugn dag. En kompis som kommer förbi på en lunch. Och tennis med mannen senare på eftermiddagen.
zua, alltså jag skickade min mejladress till din inbox då den är mitt namn och jag inte vill skriva ut den här. Älskar Xoko och brukar hänga där ofta, dock är allt i dyraste laget, men ofta är det ju värt det. Som exempel kan jag ta när jag köpte ett danskt rågbröd (litet) och två lussebullar och fick hosta upp 130 spänn :)Det ligger precis granne med oss så det blir frukost där rätt så ofta.
Har sovit som en stock i tystnaden och känner mig lite groggy. Har precis satt i oss sushi/yakiniku och snart ska vi sticka och träna. Slö och skön söndag!
Nu sitter man här framför datorn efter en mysig söndagslunch med väninna på besök.
Amelle - Om jag inte är helt ute och cycklar har jag inte lagt ut min mail. Min mail är iallafall izbrollop@hotmail.com
Innan vi flyttade hit bodde vi runt hörnet från Xoko. Flyttade hela en station. Det är många delar av Vasa och Birkastan som är så mysiga.
Det blir nog ingen tennis idag. Vill bara vara hemma och ta det lugnt.
Amelle - Ha, ha! Du menade ju självklart inboxen här på BT - visste inte att de fanns. Har den alltid funnits? Jag kan inte sluta *skratta* åt mig själv. Ibland står inte allt rätt till.
hehe, ja det var den jag menade :)
Provar även att mejla dig nu!