• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Lapinette

Zea - det är min andra omgång (IVF) och jag är totalt avtrubbad just nu. Har njutit i 3 månader med att inte alls (nästan) tänka på barnalstring och känner absolut inte för att ge mig in i den där svängen igen men, men vad gör man?

Lägenheten låter mycket intressant. Så det är en etagelägenhet. Kan du inte beskriva lite? Vi har ju fått erbjudande om att köpa råvind men tycker hittills att priserna de gett oss (den sjönk så vi får se om det sjunker ytterligare) varit för höga. Vet ju hur mycket arbete det är med renoveringar...orkar inte ens tänka tanken.

• zua

Lapinette:Ok,för våran är vindsetage.En 3:a på 117 kvm.

Nederv:Består av hall, gästtoa, tvättstuga med dusch, kök med kakelugn, bibliotek( kan även göras om) med kakelugn och en ganska stor klädkammare.

Överv:Vardagsrum med öppenspis, stort badrum med dusch och jacuzzi,altan och sovrum.Jag blir också helt matt när jag tänker på allt fix som måste göras.Hoppas du förstod min beskrivning.Vår granne har en lägenhet på 59 kvm, när och om han säljer är vi sugna på att köpa och slå ut.

• Lapinette

Zea - det låter inte illa! Dock är vår lägenhet redan på 86 kvm och de har erbjudit 60 till (råvind) som vi inte känner behov utav. Visst, vi tar de 60 kvm om de skänker dem till oss men vi har inte råd och ork just nu. Däremot har vi sagt att ca 30 kvm vore lagom (skulle då landa runt er storlek dvs ca 116 kvm).

• Izunia

Zea det låter som en underbar lägenhet. Jag ska inte heller klaga då vi har 120m2...

Graviditeten har gått utmärkt så här långt. Inga problem alls, men nu de sista dagarna vaknar jag tidigt på mornarna av värk i magen. Växtvärk och det gör alltså ont. Men det går över när man rör på sig lite. Barnet växer ju ganska snabbt nu och magen också. Jag har dock inget annat att klaga på. Har gått upp ca 2kg nu och har mindre än halva tiden kvar.

• Gemma

Mulet idag och, som ayin sa, på tok för varmt. Jag svettades i min korta fuskpälsjacka (köpt för sex år sedan, från Joseph) när jag gick min vanliga powerpromenad. Avslutade på PAUL med att köpa en fullkornsbaguette och en normandisk äppelpaj med mandelmassa. Tjejer, ni fattar inte hur mycket jag äter! Och producerar! Fyller frysen med mjölk trots att monstret äter och äter och växer och växer, en månad gammal har hon gått upp ett helt kilo, till 5kg. Snart kan jag göra en weekendresa själv och lämna mannen hemma med monstret och en massa mat. Vore härligt att tillbringa några dagar på Hainan till exempel.

I går var jag ute och gick med väninnan med skrikiga pojken. Drack sedan en stooor cappuccino på kafé. På kvällen fick jag min första ensamma utekväll med tjejerna på evigheter! Gick på en mysig marockansk restaurang med superdupergoda tagines tillsammans med sex kompisar och drack en del prosecco och stannade till halv elva. Sen var det dags för midnattsmatning och lång, skön sömn för oss alla tre.

Idag ska vi, jag och monstret, till svenska konsulatet och fixa det svenska passet (det franska är redan på G). Ikväll blir det chevretoast-sallad med tryffelhonung (känns fint att äntligen sälla mig till ert gäng), följt av oxfilé med de tillbehör jag är sugen på att laga. Sen är det helg, jaaa! Mannen ska löneförhandla idag också, inför att hans nya kontrakt, med mer chefsbefogenheter, träder i kraft. Och om en dryg vecka kommer högste chefen hit; då ska de träffas och prata om framtiden. han har nämligen "outat" att vi vill flytta till Europa inom ett år. Få se vad de har att komma med, annars får han söka jobb på egen hand i Sverige.

Har någon av er sett Juno? Alla tjatar om att den är så bra.

Izunia, grattis till lyckad graviditet so far och till din moderata viktökning. Jag gick ju upp sju kilo de första månaderna! Men sen la jag "bara" på mig ytterligare 3. fick mina cravings i början istället för slutet. Kan nu ha mina gamla kläder och är urnöjd med kroppen, trots att jag väger 60 snarare än mina tidigare 53-54. Men man behöver lite extra padding för att producera tillräckligt med käk. Inte bra att hålla på och vikthetsa som så många nyblivna mammor.

120m2 i Lund låter som riktigt lyxläge! Det är ju nästan lika dyrt och svårt att hitta lägenhet där som i Stockholm. Vi börjar tycka att våra cirka 60m2 är en smula olidliga nu när vi är 3 (som inte sover tillsammans) men jag är för LAT för att flytta. Och så gillar vi lägenheten så himla mycket, fönster i 4 riktningar är ljuvligt.

Zea, hallå! Jättekul att du tittar in. Woweee vilken lyxlägenhet! Och jag har en liten ursöt och rolig dotter som är en dryg månad nu. Det är hur soft som helst att vara mamma!

Lapinette, jag äter FYRA rutor Lindt varje eftermiddag = en halv kaka. Börjar typ spåra ur... dricker dessutom 3-4 cappuccino om dagen + äter konstant en massa nyttig mat, men ändå... Men liksom... jag ville verkligen inte bli fet under graviditeten så det är NU jag unnar mig extra allt utan att det drabbar knäna, bebisens hälsa och mitt, ahem, estetiska sinne.

Är det idag du börjar ett nytt försök? Vet inte om det är så bra att jag håller tummarna för det gick inte så bra sist. Men jag önskar såklart jättejättemycket att allt flyter på den här gången.

förhoppningsis: Igår var jag dödligt trött hela dagen. Monstret vaknade varje kvart hela natten och gormade. Men i natt var hon åter hur bra som helst. Det är sådär, upp och ner och upp och ner. Och som sagt man tar energi från de bra dagarna (då är det helt underbart!) och öser in i de tröttsega dagarna. Viktigast är ändå att vi har en frisk, underbar bebis som är trygg, rolig, urpositiv och älskar att testa nya grejer. Det jobbiga får man helt enkelt bita ihop och ta sig igenom.

• Gemma

förhoppningsis, hur var det på jobbet idag? Fredagar tenderar att vara uppsluppna, alla är på gott humör... varför ska du inte gå på middagen? Tråkigt.

• förhoppningsis

Stockolm är underbart vissa dagar, solen strålar från en fin blå himmel och termometern visar på 7 grader. Vissa ställen är helt vindstilla och andra är det full storm så det är lite knepigt att ta en långpromenad.

Vad fin din lägenhet låter Zea!

Om en vecka går jag också över 100 kvm strecket, hoppar från ca 81 till 111 kvm. Packade ett par kartonger till i går, massa kökssaker som jag inte kommer använda under veckan. Hittills är det 26 kartonger packade som står fint staplade längst en vägg här.

Lapinette
    Hoppas allt går bra, är det idag du börjar IVF? *håller tummarna*

Gemma
    Jag jobbar inte på fredagarna men igår kändes bättre, men det kan bero på andra saker... Middagen blev inte av för att min chef inte kunde gå. Hoppas på att det funkar bättre nästa gång!

Nu har jag precis varit på akupunktur igen och snart ska jag till frissan för klippning och slingor. Trött på att vara vinterblek och ha vintermörkt hår. Andra brukar beskriva det som guldblont på vintern jag tycker bara det ser tråkigt ut.
    Ikväll blir det däremot stor middag så dagens svåraste beslut blir vilken klänning jag ska ha (och skor såklart) klädseln är mörk kostym så jag har massor med klännigar att välja mellan.

Hur ser era helgplaner ut?
    Bortsett från middagen ikväll har jag inte så mycket planer. Ska bruncha på Haga Norra på söndag, hoppas vädret håller i sig tills dess.

• Lapinette

Japp, idag började jag med nässprayen. Har en väldigt cool attityd till hela denna omgång men vi får väl se hur länge jag klarar av det...ju närmare desto mer "nipprig" och hoppfull.

Klippning, vad härligt! Själv har jag låtit mitt hår bli ovanligt långt och vildvuxet. Försöker få lugg och andra små tester att växa ut men det är inte lätt när man har självlockigt. De kommer till en viss längd och sen står de rakt ut! Nåja, ska till frissan om en vecka och vi får se om det bara blir topparna eller kanske en helt ny, kort, frisyr. Toning blir det alltid då håret vid min bena tenderar att ändra färg (grått).

Helgen...tja ikväll ska min make träffa min bror + kompis på Riche så jag är gräsänka (händer nästan aldrig). Tänkte spinna (fast jag fortfarande är förkyld) och sen köpa lite sushi med mig hem. Det blir helt klar soffan och Let's Dance ikväll. Imorgon har jag brunch med BT-tjejerna (barntråden). Det är några av dem som kommit upp från Göteborg så det ska bli skoj att träffas. Har bokat bord till 9 tjejer och 5 barn! Tänkte köpa lite gott med mig på vägen hem, typ räkor eller annat för maken har lagt Pol Rogen på kylning. Det blir vår första "hemma" lördag själva på jättelänge. Vill bara mysa, äta gott och se bra filmer.

• zua

Känns som jag har målat upp värsta lyxlägenhet, så är inte fallet..men den är otroligt mysig och varm.När vi haft folk över är det knappt någon som vill gå hem:)

Gud, vad allas boende eller blivande hem låter fina.

Izunia: Vad skönt att du haft en smidig graviditet.Med din positiva inställning kommer det säkert att fortsätta så.

Gemma:Min väninna som har en son på 1 mån har precis samma inställning som dig. I love it!En frisk och stark tjej, gud vad mysigt! Vad heter hon?

Lapinette:Jag *strör* lite lyckoglitter över dig.

Trevlig Helg på er!!

• Izunia

Hej tjejer!

Efter att ha varit ganska dålig hela veckan var jag på jobbet idag. Skönt att det ör helg nu fr jag känner mig knappast på topp.

Ang frisör vill jag snart boka tid igen så jag kan göra fler slingor. Känner mig allt för "guldig" just nu, men var ju tvungen att vänta ett tag innan jag gav på mig det igen. Men jag ska säga att mörkt hår är by far my favourite...

Snart är det inte långt kvar tills jag ska ner till a i österrike! Ohh vad jag längtar efter snö+sol kombinationen! Har inte vågat berätta för A än om den där olyckan i Saalbach där en svensk kvinna dog när hon blev påkörd av en tysk skidåkare.. Då kommer jag definitivt aldrig få åka för a! Jag har liksom övertalat honom att jag visst kan åka om jag har balansen och tar det lungt. Ska njog bara åka nån dag ändå..

Sen är det ju inte heller lång tid innan jag ska till new york! Shopping på hög nivå! Tyvärrblir det ju inte så kul att köpa kläder till mig men det finns underbara barnprylar i usa! Hotellet är bokat och det blev Sofitel mitt på manhattan!

Gemma: jag äter alltid choklad! gravid eller ej! Men nu har det blivit värre... jag äter sunt när det kommer till vanlig mat. TRor att det är för att kompensera att jag ska kunna unna mig sötsaker! +-0 liksom! haha..

Hoppas ni får en trevlig helg. Själv hade jag tänkt att bänka mig framför tv med choklad och let´s dance. Lika bra jag börjar nu!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.