• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • förhoppningsis

Izunia
    Den var väldigt fin, enkel och stilren men ändå speciell med spetslivet.

Amelle
    Hittade ni något annat på IKEA när ni var där?

Fint väder idag igen, ska roa mig med tvättstugan och sjukgymnasten + luncha med väninnan och hennes dotter

• Lapinette

Amelle - grattis i efterskott! Ser att du är bara barnet !

Barcelona var superhärligt! Åker defintivt ned nästa år om makens står på mässan (vilket han gjort de senaste 5 åren). Fötterna är otroligt slitna och trötta för vi har promenerat massor. Hann faktiskt nästan se allt som man "bör" se trots att vi mest promenerade omkring samt gick i massor med affärer. Jag var ju så shoppingsugen när jag åkte ned. Fast det blev inga större inköp för mig utan maken stod för de största med två kostymer och ett par promenadvänliga skor till sig själv och så mina festskor!

Skorna är självfallet med en hög klack i svart satin med swarovskistenar i två rader över tårna. De är riktigt sköna trots sin höga klack. Annars köpte jag själv mascara (Kanebo var det ju någon här inne som tipsade om - TACK!), en grön tröja, två spanska filmer varav en Almodovar och en svart bh (Calvin Klein). Så inget glamoröst för min del förutom skorna som maken stod för. Har därför lite klädbudget kvar att spendera här i Stockholm ...eller om jag sparar det till Hongkong i april. Vi får se!

Apropå Hong kong så sa maken till mig igår att den där idén med Hainan inte var så dålig trots allt. Efter 3 dagar i en storstad var han totalt slut. Så nu kanske det ändå blir en blandning med storstad och lite sandstrand på vår Kinaresa trots allt.

• Amelle

Hej!

Välkommen hem Lapinette! Låter som en härlig resa ni haft. Hur var vädret? Skorna verkar très chic och très feminin, och helt omöjliga för mig att gå i.

• Amelle

Hej!

Välkommen hem Lapinette! Låter som en härlig resa ni haft. Hur var vädret? Skorna verkar très chic och très feminin, och helt omöjliga för mig att gå i.

• Lapinette

Skorna är verkligen typiskt mig! Jag menar sådana som jag bara älskar att gå och klämma på i skoaffärern men som jag inte köper pga av förnuftet (aldeles för dyra för att bara användas någon gång per år) men nu blev det ju en present från maken och jag kommer att vårda de ömt.

Vädret, ja det var runt 17-18 grader och sol förutom söndag då det var mulet fram till 13:00 och sen sol ! Satt igår på en uteservering på ett litet torg ner i de gamla delarna av Barcelona, åt lite tapas, drack Rioja och njöt av solen. Härligt! Kan varmt rekommendera en weekend i Barcelona under lågsäsong. Jag betalade 1 500 kronor för min flygbiljett med Spanair/SAS.

• Amelle

Aaaahh, underbart med uteservering. Drömmer våta drömmar om att sitta och sippa vin i vårsolen. Vi var i Rom förr-förra våren och gjorde just det. I år blir det nog Paris i en dryg vecka över påsk, två veckor för mannen. Lite jobb för mig, lite semester. Lite oroande bara att påsken ligger så tidigt i år, det gör ju hela vädersituationen lite osäker.

• Amelle

förhoppning - nope, inget mer på Ikea. Vi ville bara komma därifrån snabbast möjligt efter att ha betällt köket! Det är ju fullkomligt vidrigt på helgerna, men vad ska man göra när man jobbar vanlig kontorstid.

• Lapinette

Amelle, härligt med Paris! Vi åker dit om 2,5 vecka men det blir ju endast över helgen och helt inriktitat på bröllopet. Gör inte så mycket då vi var i Paris senast i slutet av maj fjol (ja förutom maken som åker dit lite då och då i jobb).

• Amelle

Ähum, jag sitter här på jobbet och klagar på att jag känner mig sjuk. Så slår det mig plötsligt att jag kanske är BAKIS. Det kändes som en strålande idé när mannen föreslog att öppna en flaska mousserande vid 9-tiden igår kväll, efter rödvinsmiddagen. Nu vete fan.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.