• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Izunia

idag har jag förresten varit hos frisören i 2,5 h och blivit blond..!! Snacka om nervositet! Har inte varit blond på typ 8 år. Nu kunde hon inte göra mig helt total blond då jag har så mkt färg i mina toppar att det skulle vara mörkare där än i botten och det är inte så snyggt. Så nu är jag mörkblond och vä'ntar snällt nån månad för att göra ytterliga slingor om jag lyckas hålla mig.. och inte bli brunette igen!

• Amelle

ooooh, modigt Izunia! För du är väl brunett i grunden? På dina bröllopsbilder ser du ju riktigt mörkhårig ut.

• förhoppningsis

Izunia
    Börjar med att be om ursäkt för attjag inte hade helt koll.

Vad modig du är som byter hårfärg sådär, själv är jag blond och det mest vågade jag har gjort någonsin med mitt hår var när jag la lite blondare slingor förra sommaren. Har velat göra något mer drastiskt länge men det går likom inte, jag fegar ur!

Amelle
    Vilka saker gillade du?
    Jag gillade Bea Schenzfelts (kommer aldrig kunna stavad det rätt)klänningar , de 2 byråerna strax bredvid och den stickade lampan och bordet. Sen ett par tavlor. Har väldigt svårt för videokonst!

• Lapinette

Izunia - kan du inte lägga in en bild i galleriet så vi får se dig som blond.

Igår blev det pump igen. Andra veckan i rad och redan så otroligt mycket starkare. Visst är det konstigt, uppehåll i en månad och första pumpen känns som 7 svåra år, sen andra omgången är man redan återhämtad och "superstark". Nåja, nöjd och glad mötte jag upp väninna för lite mat och vin på Tures. Måste ha varit hög för gud vad jag babblade. Ni vet så där så man får dåligt samvete efteråt då man kommer på att väninnan inte hann säga många ord. Hem till soffan och Brothers & Sisters. Någon annan som ser den serien, jag tycker den är jättemysig.

Ikväll blir det träning igen (dance) innan jag ska hem och packa inför Barcelona. Tror det är därför jag är "hög" och babblig. Det liksom sprudlar om mig just nu för jag ser så fram emot helgen!

• Amelle

Guten morgen!

Förhoppning ? gillade också Bea Szenfelds grejer, samt vissa tavlor, men de har jag glömt bort konstnärens namn på. Har också svårt för videoinstallationer men gillade faktiskt en ? den där tjejen kämpar med att dra upp/putta omkull en björk. Knäpp men lite rolig!

Ni som tränar på Sats, har ni testat PT-cirkel? Har hört från väldigt vältränade vänner och kollegor att det typ är det jobbigaste passet som finns. Ska testa imorgon tillsammans med en väninna.

• Gemma

Hej chicks!

Igår fick lillmonstret paket från ena morbror i Sverige, fullt av urcoola små plagg från Katvig, Plastisock och Ida T. Morbror är arkitekt i gamla stan och har tre små barn själv så han har fin koll. Gladast blev hon för den lilla mjukispandan och mother är glad eftersom den förkortar den oundvikliga skrikperioden på skötbordet.

Margaux, Madrugada minns jag lite vagt, Ane brun gillar jag och Erland Öye menSivert H måste jag kolla upp. Kings of Convenience har jag gillat sedan första plattan för en massa år sen. Som gammal musikjournalist hade jag åtminstone tidigare bra koll på musik, nu är det lite sämre med det. Vad händer just nu på den norska musikscenen? Den var ju så sjukt bra för typ fem år sedan (dvs när jag hade koll tidigare). Röyksopp, har de kommit med nåt nytt? Tycker att det är festligt att Feist (yes det var medvetet) sjunger på senaste Kings of Convenience-plattan. Nån som hört senaste Jose Gonzales? Misstänker att den är exakt likadan som den första... men jag kan ha fel.

Idag gick jag till mammagruppens möte, iförd mina Seven-jeans, stl 27! Yeah! Det var helt OK men på något vis börjar jag störa mig på ungefär en tredjedel av de närvarande mammorna, övervägande amerikanska supermoms... de är inte så trevliga utom när de får berätta för en exakt hur det ligger till, typ att alla bröstpumpar som kostar under tretusen pix är värdelösa. De är så fanatiska, och antagligen rika också... för de har drivers och nannys och jättejättedyra bröstpumpar som sagt. Och de fattar inte att man inte vill vara precis som de, trots att de är så lyckade och har så vita tänder. Får i fortsättningen fokusera på alla trevliga brittiskor, kanadensiskor och australiensiskor istället.

Lillmonstret var som vanligt en dröm. Har insett att hon skriker mycket mindre än andra bebisar. Hon sov hela natten också, förutom flaskpasset vid tre. Så nu är jag riktigt utvilad efter totalt nio timmars sömn, sååå skönt! Ska snart gå ut och promenera i den nedåtgående guldsolen. I morgon på valentines ska vi hembeställa riktigt god mat, men desserten den fixar jag själv - tack än en gång Lapinette för ditt recept :) Hoppas kunna däcka monstret med ett bad och mycket god mjölk så att hon håller sig lugn åtminstone ett par timmar...

förhoppningsis, här finns inga barnvagnsramper så jag slipper detta problem med Bugaboon hehe. I övrigt kan jag inte nog prisa den, smidigare vagn har jag aldrig kört eller vikit ihop. De flesta här har dock mindre vagnar, mest Mc Laren. Behoven är helt klart annorlunda i en så stor och stökig stad.

Bea Szenfeldt var här i december på modegalan som jag gick på (den som ordnades av min goda kinesiska väninna). Hennes visning var jättefestlig men lite spretig och aningen för nostalgisk för min smak.

idag parade jag ihop mig själv med en trevlig fransyska som bor runt hörnet, hon har en liten son som föddes tre månader för tidigt och vi bestämde oss för att barnvagns-umgås på fredag. Fick vidare kontakt med en dansk designertjej, via min Manhattan-väninna (som f.ö. befinner sig på just manhattan nu, där hon ska tjacka Juicy-ställ till mig, yes!).

• Amelle

Lappis - hoppas ni får det underbart i Barcelona och att solen skiner på er!

Gemma - huvvva, fattar att du ruttnar på vissa av morsorna. Överhuvudtaget så skrämmer det mig lite att vissa mammor blir så fanatiska. En kompis hänger jättemycket med andra lattemorsor och drar omkring på stan i stora gäng, hehe, och en annan har medvetet valt bort allt vad mammagrupper heter.
    Vet inte riktigt hur jag tänker mig att jag skulle göra, vill verkligen inte bli en sån där mumzilla som grottar ner sig i bebisträsket och bara kan prata bajs och barnvagnar. Som BARA definierar sig utifrån rollen som mamma. Känns som om att det måste vara rätt kvävande för ungen, dessutom.

• förhoppningsis

God kväll!
    Haft en mycket jobbig dag med en rätt gnällig chef, eller så var det jag som hade pms och var extra känslig. Övervägde helt allvarligt att göra en Elliot (i Scrubs) och gömma mig i ett städskåp och gråta lite.
    Efter jobbet blev det sushi med en väninna och sen en liten glaskonst utställning på NK med bubbel och champange. Riktigt coola saker!

Gemma
    Vad jobbiga de amerikanska mammorna låter, försår att du väljer annat sällskap!
    Trevligt med en barnvagnsmamma runt hörnet att promenera med. 3 månader för tidigt måste vara hemskt, mår lillkillen bra?

Det är något som skrämmer mig enormt vid tanken på barn, sett så många som gått upp så totalt i mammarollen att de glömt vika de är själva. De är numera bara *****´s mamma. Det blir inte bättre när de ger mig "blicken" och säger saker som "du kommer förstå när du har fått egna barn" osv. Jag råkar tycka att det är helt ok att lämna bort babyn (ca 6 månader) nån timme för att gå och träna eller gå och handla eller så. Men tydligen är jag hemsk som ens föreslår något sådant. Hur kommer det sig förresten att om alla killar hittar på något och alla fruar/flickvänner ses samtidigt så hamnar alla barnen automatiskt med oss tjejer?

Amelle
    Tjejen med björken var lite humoristisk, hon som var utklädd till tiger och fifflade i en plankhög var bara konstig! Det blev inte bättre av att en som vi var där med jobbar med att dela ut pengar till konstnärer. Tror inte hon uppskattade min syn på vissa av "Konstverken"

• Amelle

Alla har vi sådana där jobbdagar förhoppningsis - hade en senast i förra veckan Känner väl igen känslan av att bara vilja gå och dra något över sig.

Hade handlat bubbel till ett pa väninnor osm skulle komma på besök men det blev inställt pga. influensa. Trist men också lite skönt att inte behöva stressa frän jobbet. Hittade ett par svarta, höga nubuckstövlar i lite ridstövelmodell som var på 70% rea, kunde bara inte motstå och har letat efter ett par sådana länge. Sen blev det lite påfyllning av sminket, en MAC-ögonskuggebas/highlighter, ett nagellack och en ögonbrynspenna. Jag har alltid korta naglar som målas sällan, håller igång i perioder och nu är det en sådan.

• Amelle

Nä, nu ska jag ta en skön dusch och krypa ner i sängen. Sov gott!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.