För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Förlåt att jag tjatar men ni bara MÅSTE se the Kite Runner.
Just det, glömde att säga det... de amerikanska mammorna håller på med en massa charity-aktiviteter, surprise surprise. Och de är VÄLDIGT gåpåiga i det att man själv ska joina. Exempelvis går hela avgiften (blygsamma 50 till ett speciellt charity som de redan bestämt på förhand, och man måste betala varje gång (varannan vecka), det är alltså tvångs-frivillig verksamhet.
...eller tvångs-välgörenhet menar jag.
En av mammorna heter Rita-Sue.
Hello girls!
Sol i Stockholm ? underbart värre. Aj aj, kan ju meddela att den där PT-cirkeln var svinigt jobbig igår. Ungefär som övningarna i skoljumpa och sånt man höll på med som fotbollsspelare. Stationer och stafetter med olika övningar.
Fästmannen kom hem sent i natt och imorse lev det tidig frukost på mysigt litet södercafé.
Gemma ? Rita-Sue och påtvingad charity, tack för dagens garv!
God morgon Gemma
tittar in och håller dig lite sällskap på tråden.
Här strålar solen från en klarblå himmel och jag vill inget hellre än att kasta mig ut på en lång promenad på Djurgården eller nått. Termometern säger -5 så det är nog inte så trevligt som det ser ut.
Idag ska jag roa mig med att börja packa inför flytten och gå till sjukgymnasten så en promenad blir det iaf.
Låter väldigt lovande att du inte vill byta tillbaka till det andra tidigare livet, som sagt det är aldeles för få mammor som är helt ärliga med sånt!
Efter att ha läst om dina dagar och veckor som mamma så tycker jag att det verkar hur bra som helst.
Kul att din man hittat andra pappor att bonda med och att de kommer göra saker i grupp med barnen så ni får lite tid uan. Även om jag har svårt att tro att ni kan hålla er helt ifrån babyprat då.
Hoppas din väninnas baby mår bra RH är inte att leka med! Håll ditt minimonster borta så länge...
Tycker de amerikanska mammorna verkar lite sektartade! Trodde att det bara var i skumma såpor som de var sånna men tydligen hade såpa författaren bara gett en naturlig bild av vardagen.
Lite synd är det nog om dig som missade tjejen som var utklädd till tiger, men då det var superdåligt så kan du lätt be valfri väninna klä sig i en stor gul dress och ge henne några pinnar så har du nog fått precis samma kulturupplevelse som den på Liljevalchs. (hrm berätta inte för nån "konstkännare" att jag sa detta)
näpp nu ska jag äta lite melon innan jag börjar packa...
ha en bra dag!
Fick just ett ryck och ringde och bestälde klipp- OCH färgtid. Jesus, jag om typ aldrig har färgat håret (en gång) har plötsligt blivit sugen på att göra nåt skoj. Inte blond hela vägen om Izunia för det vågar jag inte :) men kanske lite guldaktigt eller så. Har haft det innan och det passar bra med mina färger. Sen håller jag på att spara ut för att kunna ha någon form av uppsättning på bröllopet, är dessutom sugn på att ha långt igen. Brukar variera och har haft allt från riktigt kort till riktigt långt.
Gemma - mysko att det är ovanligt med allergier där, det styrker ju teorin att ju skitigare desto bättre ur allergisynpunkt. Har tänkt på det där och det är verkligen helt sjukt vad alla är allergiska i Sverige. Måste vara svinjobbigt att ha barn med massa matallergier - i värsta fall kan ju alla ha olika så att familjen typ inte kan äta samma mat alls.
Rita-Sue utnämns härmed till dagens namn!
Amelle
Själv har jag så ont i armen att jag gärna skulle köra en dubbel vända pump träningsvärk bara armen blev bra. Akupunktur är läskigt men förhoppningsvis blir det bättre efter ett par gånger.
Sparade också håret innan bröllopet och klippte bara topparna och knappt ens det innan. Är väldigt sugen på att lägga i blondare slingor igen, hade det förrut och tyckte det var fint. Gäller bara att orka/hinna underhålla dem sen.
Samtliga böcker i hemmet utom en är nu nedpackad och jag tänkte sätta mig i soffan och se ett par avsnitt av gossip girl och dricka vin. Vinet är faktiskt ordinerat av sjukgymnasten så det måste ju vara ok! Trevlig kväll på er så får vi ses vad edt blir av det här snöandet.
Låter jobbigt med armen, vad är det för fel på den?