• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Lapinette

Härligt att läsa om inredning och mascaror! Själv hade jag en tv och datafri dag igår. Kan varmt rekommenderas! Maken klarade självfallet inte av det utan hängde emellanåt framför sin dator men jag klarade av det galant.

förhoppning - vårt sovrum går i isblått med möbler i körsbär. Kall och varmt. Vardagsrummet har vita väggar och en stor fondvägg i mörkbrun schablontapet. Möblerna där går i bok och björk (ljusa träslag). Den nya bokhyllan är dock vit.

När det gäller inredningen så behöver ni ju inte bestämma allt nu utan flytta in och känn efter. Förstår om ni vill måla/tapetsera innan ni ställer in saker men jag menar det där med krukor, ljusstakar etc. Det är roligt att ha lite att fixa och titta efter allt eftersom. Själv ska jag titta efter ljusstakar och svartvita foton i Barcelona.

Hade vänner på middag igår samt deras 2-åriga son. Han var uppe och "lekte" med oss hela kvällen. Som vanligt blev han förtjust (alla barn blir det) i maken så de körde traktor runt bordet. Vi började middagen med lite martini och lite uppskuren salami, taleggio, oliver och tapenad. Sen blev det helstekt fläskfilé med ugnsrostade paprika, rödlök och zucchini. Till det ris och aioli. Har gjort detta förr och blev förtjust i receptet som både var enkelt att förbereda och gott. Till det bjöd vi på Sydafrikanskt Cabernet Saugivnon. Sen blev det favorit i repris, chokladfondanten. Fast denna gång mindre smör, mer mörk choklad och grädde med hallon till.

Gjorde två extra portioner som jag ska värma upp idag när en väninna kommer över på lite te och en massa skitsnack. Sen ska vi träna ihop. Maken har nämligen lämnat mig . Kändes löjligt nog supertungt när han packade sin väska och gick iväg till flygbussen. Han åker till Barcelona idag, på torsdag följer jag efter .

• Gemma

Lapinette, nu blev jag ju sugen på din dessert - igen! Har just nu en massa goda grillade grönsaker och lax med krossad rosépeppar puttrande i ugnen. Igår kväll var vi lite dekadenta och beställde hem en massa meze, men det berodde mest på att mannen fick göra en panikutryckning och laga en trasig maskin på jobbet. Annars är vi förbluffande bra på att laga mat (i mitt fall närmast tre gånger per dag, eftersom jag har omfattande omelettfrukost, hemlagad lunch när jag inte går ut med väninnor, och så middag). Gillar helt enkelt min egen mat allra bäst. Idag var vi ute på lång skön promenad i solen som avslutades på arty farty café, jazzmusik, cappuccino och småprat med andra cafébesökare. Hur soft som helst. Sen gick jag hem med monstret och ammade lite medan jag kollade en fransk film. Under tiden storhandlade mannen, bland annat champagne till valentines. När han kom hem satt jag med monstret i knät och nätshoppade coola kläder till henne... hmmm, mitt argument är att hon växer sjukt snabbt, är snart 60cm lång, helt galet! Och lite tråkigt. De minsta nyfödingskläderna kunde hon inte alls ha, speciellt inte de franska som är minismå.

Ikväll har vi badat henne för första gången, hon gjorde jättestora ögon och älskade det uppenbarligen. Efteråt blev hon insvept i varma handdukar och fick fotmassage av mannen. En riktig spa-dag helt enkelt, men med bebisars kortvariga tålamod varade varje moment föreskrivna fem minuter.

Jag har också övat på bärsjalarna. Har köpt en ringsjal och en vanlig långsjal. Ringsjalen verkade enkel men är helt omöjlig att få till. Krångliga femmeters långsjalen knöt jag bara fast enligt instruktionerna och vips ner med bebisen. Det får bli den i fortsättningen. Nästa vecka har vi en rad sociala aktiviteter inbokade som ligger på taxi-avstånd och då kan jag inte släpa med mig vagnen, därav sjalens intåg i vårt liv.

Hur var er söndag? Kram, G

• Margaux1

Hej tjejer!
    Gud vad härligt med söndag... Har spenderat mesta delen i sängen! Najs.

Jag fick min mamma på besök fredag eftermiddag och efter lite shopping och kafébesök bestämde vi oss för att äta hemma. Det blev saffransrisotto med kamchatkakrabba och rödbetssallad. Efterföljt av filmen Ratatouille på DVD och en stor ostbricka efteråt. Med Champagne naturligtvis(min mor är helt galen efter champis..) blev en Diebolt-Vallois Flerur de PAssion -00 som är en av mina favvisar.
    Lördag blev det mera shopping och lunch ute... Sen reste mamma hem på kvällen, kort besök! Jag spenderade kvällen på Alex med kompisar- Lova att ni går dit om ni besöker Oslo!! Lova!

Idag sov jag till 12. Min kropp är inte helt i form än men det kommer sig.

shoppingen bestod mest i barnkläder måste erkännas... Och mamma handlade lite franskt porslin. En fin kofta från Benetton med pärlknappar slank med till mig men jag borde verkligen inte shoppa....

förhoppningsis, vårt hem ser i korta drag ut så här:
    Ekparkett i alla rum. Manhattangrå väggar överallt utom i vardagsrummet som vi målat vitt. På sovrummet har vi en gammalrosa "fondvägg", ekhyllor och grafitgrå, rosa och gröna detaljer. Vardagsrummet har en STOR och grön fondvägg med bledmönster. Väggen är ca 5m*4,5m hög. Vi har en rosa barock antik soffa, en Chesterfield fotölj i brunt och en jättestor, ljusbeige soffa. Ekmöbler och rosa och gröna detaljer plus en hel del antikviteter. Köket är grått och har grå skåp och en grå anfigranit bänkplatta, uppvärmt av Bizassamosaik i brunt,koppar,guld. Ekmatbord och mörkbetsade Sjuanstolar. Röda/gröna detaljer...
    Badet är numera svart,grått,vitt och jag har inte helt landat på vilka färger jag ska kontrastera med... Vi hade grönt men jag funderar på cerise,grönt?

Lägenheten är inte överdrivet feminin men det syns absolut att det bor en tjej här.....

• Margaux1

Skulle stå BLADmönster...
    Och efter 2 år är jag absolut inte trött på den... Den är härligt förfriskande....

• Margaux1

I hallen som ligger intill köket med dubbeldörrar är det grått med ek(surprise!) och vi har två röda Emmafötöljer.

Nu ska jag gå på kafé och få veckans första kaffe!!! HAr styrt undan det pga av magen... Glädjer mig...

• förhoppningsis

Hejsan!
    Hoppas att era helger har varit bra.
    Vi har precis tagit oss igenom 5 timmar på möbelmässan och är nu rätt slut. Tänkte krypa upp i soffan med resterna av gårdagens rödvin och en stor trave brochyrer.
    Vi hittade en tv bänk som var perfekt, den var Italiensk tror jag och djup nog för att få in centerhögtalaren i. Dessutom har den en mottagare i så på något sätt funkar fjärrkontrollen igenom luckorna, vilket är perfekt så slipper man ha dem öppna nr vi tittar på tv mm.

Nej det är klart vi väntar och känner in lägenheten lite innan vi fixar det meste i övrigt, men jag är bara sååå sugen på att få i ordning och få det fint.

• förhoppningsis

Hejsan!
    Hoppas att era helger har varit bra.
    Vi har precis tagit oss igenom 5 timmar på möbelmässan och är nu rätt slut. Tänkte krypa upp i soffan med resterna av gårdagens rödvin och en stor trave brochyrer.
    Vi hittade en tv bänk som var perfekt, den var Italiensk tror jag och djup nog för att få in centerhögtalaren i. Dessutom har den en mottagare i så på något sätt funkar fjärrkontrollen igenom luckorna, vilket är perfekt så slipper man ha dem öppna nr vi tittar på tv mm.

Nej det är klart vi väntar och känner in lägenheten lite innan vi fixar det meste i övrigt, men jag är bara sååå sugen på att få i ordning och få det fint.

• Amelle

Hej alla!

Söndag igen... Vi har handlat handfat, blandare och målarfärg på rekordtid. Tror vi var i affären 30 min - max. Så skönt att bara diska av det. Sen hem till lägenheten för att lämna av samt inspektera byggandet. Badrummet ser fint ut men i köket återstår en hel del innan vi kan börja sätta in nytt kök. Blir nog en tur till Ikea nästa helg för att se ut det vi vill ha.

Annars har vi tränat BP, stackars fästmannen hade det inte så lätt, trots att han gick ut lugnt med samma eller mindre vikter än jag. Jag känner mig å andra sidan oförskämt stark och vältränad - love it!

Margaux - jag tror att jag hade mördat nån om jag inte fått i mig kaffe på morgonen Är verkligen koffeinist.

• Amelle

...och era middagar låter som vanligt divine!

• Izunia

Min helg har bestått av slapp...slapp, slapp!

Idag var jag dock och skulle testköra "min" vagn igen innan vi skulle bestämma och jag har helt ändrat mig till en annan vagn jag gillade i början. Den var dock lite dyrare (mycket!) och jag tyckte inte fördelarna övervägde... men nu gör dem!!

Hittade en bra leverantör på nätet från tyskland som man kan beställa från och där är priset givetvis mkt billigare. Så det blir en sån istället! Nu hoppas jag att den blir bra. Ska bara få svar först för att få reda på leveranstiden.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.