• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Izunia

Förhoppningsis jag har själv studerat inredningsarkitektur och kan bara hålla med.. inte mer vitt! Tänk också på att krukor och ljusstakar i färg kan efter ett tag tröttnas på, MEN de är utbyttbara och kanske relativt billiga. Om du vill spetsa till med nån färg ska du absolut inte vara rädd för det. Matcha med snygga kuddar i soffan, ljus och dekorationsstenar etc etc.

ett förslag som alltid blir rätt oavsett vilken färgkarta ni har i rummet, är brun. Bruna krukor och snygga friska gröna växter! Lägg kanske bara färg på ljus, gardiner och kuddar. Vad har ni för färg på matta/soffa, lampor??

• förhoppningsis

Izunia
    vilken källa till kunskap mitt i bland oss.

Soffan är svart, lite "salt och peppar" med vitt
    mattan är i ljus latte
    soffbord och tv bänk ska vi köpa nya och funderar på valnöt. Lampan vi har bredvid soffan är vit men den kommer inte stå bredvid soffan i nästa lägenhet utan i en läshörna i hörnet vid mönstren mot balkongen tillsammans med den stora Bruno Mattson fotöljen och ett runt 40-50tals bord.

tänkte ha ett par krukor i fönstret med blommor och om jag tar en rolig färg så blir det likadana krukor med samma sorts blomma i tror jag. Men jag vet inte alls...

• Gemma

Hej flix! Grattis förhoppningsis till middagen, förstår absolut att det är stort trots din absurt stora festvana. Så ny i karriären och så rätt in i det allra heligaste.

Kom just hem från en lång skön pedikyr + manikyr och sitter och dricker cappuccino + äter hasselnötter (det är det enda jag inte lyckats knapra i mig vid det här laget, äter som en häst och nope, jag tappar INTE vikt, däremot ligger jag på hälsosamma 60kg vilket säkert hjälper min abnorma mjölkproduktion = frihet + god nattsömn. Känner mig helnöjd med dealen och jag kan tillråga på allt ha på mig mina fina gravidjeans ytterligare ett par månader hehe). Mannen sover i soffan, monstret sover på en filt bredvid datorn och allt är bara så soft och bra.

förhoppningsis, tycker att mörkbrunt sovrum låter rätt deppigt. Tror att psyket mår bättre av att vakna i nån annan färg. Ändå är jag en stor vän av mörkbrunt, målade båda kungsholmslägenheterna mörkbruna i stora stycken. I den lilla; vardagsrummet; i den stora halvrummet + korridoren. Men sovrummet och stora vardagsrummet blev gula för det blir man glad av. I gamla malmölägenheten hade vi mörkbrunt i en innerhall och mörkrött i en annan hall, men creme i de stora rummen. Jag tror personligen på att förstärka egenskaper hos rum med färger, stora rum = ljusa lätta färger, små rum = mörka färger, snarare än att försöka kompensera. Men allt detta är jättetycke och smak.

den där stressattacken du beskriver låter exakt som varje gång jag bytt liv en smula, försök förenkla ditt liv så mycket som möjligt är mitt recept och skruva ner tempot. Ta gott om tid på dig att varva ner på kvällarna, bada, stäng av telefonen, välj bort sociala aktiviteter och välj bok istället för dator, film istället för skval-TV, lugn promenad istället för gym, té istället för vin (fast det är ju inte rätt tråd för den sortens tips hehe), du fattar - ju enklare desto bättre. Din hjärna är nog en smula överbelastad och det är inte undra på. Kram!

Champagne - nä, inte på kinesiska nyåret, däremot på Valentines, absolut. Bara inte så mycket. Man måste ju se sitt monster i ögonen sen...

Lapinette, körsbär är så fint! Älskar den där röda tonen. Här är nästan allt trä mörkt, mörkt brunt. Vilket är trendigt just nu (om jag fattat saken rätt) men rättså dystert.

Amelle, kanebo 38 grader har jag på underfransarna, sitter super, på överfransarna va va voom- Diorshow. Fast sånt där hinner jag inte roa mig med nuförtiden, blir bara bassmink och så glasögon (linserna tog typ slut för två månader sedan... bryr mig inte längre, tänker bättra mig snart och bli mer fåfäng hehe).

• förhoppningsis

God morgon!
    Nu är det frukost och sen "operation välja tapet"

Gemma
    Jag är lite rädd att det ska bli just deppigt, spec på vintern...
    men om man bara har en brun vägg vid huvudändan och creme i resten av rummet så tänkte jag att det kanske funkar.

Mannen fastnade för denna tapet, jag är rädd att man tröttnar ganska fort.
    www.fiona-walldesign.com/Try-c-our-c-Collection.aspx

vet inte om det är rätt som kommer upp, men tema "nordic leaves" längst ner i mitten "blue" nr 104

Jag gillar Classic Scandinavian "Brown" 260190
    3 raden uppifrån och 4 från vänster

Gemma klart du kan dricka ett glas champange utan att ditt monster tar det som en förolämpning. Ett glas är ingen fara säger tom Svenska sjukvården...

• Gemma

förhoppningsis: Yes jag dricker champagne, men kinesiska nyåret... vet inte, associerar mest till dålig sprit ;) Kram.

• Gemma

Izunia, sorry men jag frågade dig lite grejer i ett tidigare inlägg om din graviditet och hur det går med allt osv, vilken vecka du är i och när nästa UL är, när är du beräknad att föda? Kram!

• Amelle

Halloj!

Ska strax ner på stan och möta upp vänner. Manikyr och pedikyr skulle jag verkligen behöva nu, är så urdålig på att göra det själv. Tycker allt att du låter extremt bra på pampering Gemma, med tanke på att du precis fått barn. Jämför då med andra i omgivningen som inte alls skämt bort sig.

• förhoppningsis

Gemma
    håller med Amelle helt, många går ner sig totalt när de har fått barn. Hemskt att se!

Åter från tapetaffären, blev 2 helt andra tapeter som vi nu velar mellan. Jättesvårt då de är ganska olika men vi gillar båda. Priset är ungefär det samma, hade det diffat 1000 kr rullen hade det varit enklare.

• förhoppningsis

sitter nu och provmöblerar lägenheten, har ritat upp möblerna skalenligt på små postit lappar och klippt ut så de sitter fast när jag sätter dem på lägenhetsskissen. Mannen tycker att jag är knäpp.

• Izunia

Gemma här går allt fortfarande otroligt bra! Jag mår än så länge toppen, är ofta hungrig men jag har nog inte gått upp så mkt än. Måste nog väga mig... Bönan äter all min kost!

Fick beräknat datum framflyttat till 30 juni och nästa ordinare ultraljud blir v 32 eller nåt. Är i v 19 nu. Men eftersom jag gått och fått ul privat tidigare så ska jag nog gå på ett eller några till innan v 32..

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.