För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Hejsan tjejer
Då har jag uppenbarligen fått bilderna att synas i galleriet nu, det borde ligga en instruktionstext på sidan för uppladdning.
Margaux
Jag läste en kurs i immaterialrätt och då hade det tidigare under flera år pratats inom medicin/immaterialrättskretsar om att det sakandes en bra bok inom området. Så vår kurs skrev en, eller snarare vi delade upp ämnen att skriva uppsats om, varje uppsats blev sedan ett kap i boken. Nu finns den i juristbokhandeln och det känns lite roligt. Alla inom den här specifika delen av juridiken jublar och har sett fram emot boken så den fick ett varmt mottagande. Resten av männsikorna kommer nog inte ens veta att den finns men det gör inte så mycket då de inte skulle förstå så mycket av den ändå.
6 månaders bröllopsresa - wow! HUr funkar det med jobb mm?
Tycker att det låter som en bra sak att göra tillsammans, besöka 150 länder låter som ett bra projekt tycker jag.
Låter som ett trevligt bröllop, men varför var pappan så otrevlig? På sitt barns bröllop borde man väl kunna hålla masken, om inte annat så för brudparets skull.
Vi flyttar den 1 mars så det är lite mindre än en månad dit.
Izunia
Kul att få gå på ultraljud och titta på det växande pyret, har ni något arbetsnamn?
Förhoppningsis planlösningen verkar jättebra! Ska ni renovera eller är lägenheten i bra skick? Balkongen verkar stor!
Arbetsnamn? Menar du förslag till framtiden eller nu under tiden?
Jag har lagt in några bilder i mitt galleri.
Izunia
Lägenheten byggdes för bara 4-5 år sedan så vi målar om lite och tapetserar så vi får det som vi vill ha det. Lättare att göra det innan vi ställer möblerna på plats för sen blir det nog inte av.
Än så länge är det en hyresrätt så vi kommer inte göra något åt badrum och kök även om de inte är de roligaste jag sett så funkar de absolut.
Med arbetsnamn menar jag lite som Gemmas "Jordnöten" eller "grodan" eller så. Har ni namnförslag är jag iof lite nyfiken på dem också.
förhoppning - bra planerad lägenhet. Ni kommer att få det superfint där! Vardagsrummet måste vara gigantiskt...eller?
Själv satt jag på Tranan igår och pratade, pratade och pratade. Hann dricka lite vin också . Träffade upp Cannes-väninna och sen anslöt maken efter en dryg timma för middag. Hade jättetrevligt så vi märkte inte ens att alla andra gick från Tranan, vi blev sist ut. Känner mig lite trötter idag men det är bara att försöka gaska upp sig för ikväll blir det pump och middag med en annan väninna.
I övrigt så försöker jag planera in en ny IVF men schemat jag fick från min läkare igår var inte alls som mitt schema i höst så nu krockar sprutor med bröllop i Paris . Vet inte alls hur jag ska göra för hur kul det att gå på årets fest nykter?
Goddagens!
Lapinette ? knepigt med ett späckat schema. Ska ni sätta igång pronto eller hur fungerar det? Förstår att det känns trist att gå på bröllop och inte få dricka vin, men det kanske inte är roligare att strunta i bröllopet? Är det väldigt nära vänner som gifter sig?
Visst är det trevligt på Tranan! Ett av de ställen jag hänger på allra mest.
Förhoppningsis ? lägenheten verkar ju kanon, bra planering är ju verkligen fördelen med nybyggen. Grattis till boken! Det ÄR faktiskt en speciell känsla att se sina ord i tryck, alltid lite hisnande att tänka sig att nån annan ska läsa det man skrivit.
Ixunia ? hej hej! Roligt att det går framåt med maginnehållet :)Undrar också om ni bestämt vad den ska heta?
Margaux ? ooh, får lite ont i magen när du berättar om brudgummens far. Jobbigt för alla inblandade och gäster! Sånt där får mig alltid att tänka på den helt grymma men fruktansvärt plågsamma filmen Festen.
Gemma ? hur är det med allt?
Amelle - bröllopet ska vi gå på. Det är inte riktigt något option att inte gå då det är en nära vän till maken samt att flera av våra gemensamma vänner (bl a tjejen jag träffade igår) ska dit. Jag har ju så sett fram emot det. Det är bara för mig att bestämma mig om jag ska partaja eller om det blir att ta det lugnt. Skulle vi skjuta på IVF'n så skulle nästa omgång krocka med Hong Kong, därefter troligen med makens tjänsteresa till Israel...ja, ni förstår läget.
Okej, då är jag med. Trodde att ni kanske skulle hoppa över bröllopet, men då förstår jag att ni både vill och "måste" gå.
Känns inte direkt som något måste ! Dock vet vi inte om han gjort rätt val till brud då de knappt känner varandra men det är en annan femma. Högst troligt blir detta årets största och bästa fest (som vi blir bjudna på). Det här bröllopsfesten ska hållas: www.domainedevilleray.com/
Förstår att det inte känns som nåt tvång att gå på fest på det där stället direkt! Ser ju helt underbart ut. Menade bara att det är svårare OM man skulle vilja tacka nej när det är en väldigt nära vän som gifter sig. En del bjuder ju massa folk på sitt bröllop, både nära vänner och ytligt bekanta. Jag skulle bli himla ledsen om någon av mina bästiar skulle utebli.
Hej vänner! Närå, ingen operation utan bedövning, de gick bara in den gynekologiska vägen med en massa instrument och joxade runt tills kirurgen tömt ut allt (förhoppningsvis) koagulerat blod. Så det var absolut inte så imponerande som jag fick det till. Eftersom "ingen smärtlindring" INTE fanns med bland alternativen som bjöds mig, utgick jag från att det skulle göra jätteont men det gjorde det inte. Tror inte att min smärttröskel är olik någon annans, men min attityd till smärta är att det inte är hela världen, däremot är jag skiträdd för att spruta in / äta hormoner, mediciner och annat jox. Och som sagt profylaxandning är ju världens bästa smärtlindring!
Izunia, stort grattis till din sprattelbebis! Det blir bara roligare och roligare (och läskigare och läskigare) för varje ultraljud. När är nästa? Och vilken vecka är du i nu? Första blöjbytet gjorde jag när monstret var fyra dagar gammalt... och fortfarande tycker jag att det är läskigt att lyfta henne, mannen är mycket bättre och stadigare. Det läskiga är att det lilla huvudet vickar runt, och då har hon ändå superbra huvudkontroll. Hur mår du nu? Lika fint som innan? Börjar du få mage?
förhoppningsis: De ler redan från början men de medvetna leendena lär komma senare. Nu handlar det mest om imitation. Jag har jätteskoj när jag gör fula miner åt henne, typ räcker ut tungan och rullar med ögonen, och hon apar efter.
Idag använde jag min frihetsmaskin - bröstpumpen. Skotska amningskonsulten var här och övervakade, bland annat visade hon hur man steriliserar alla grejer plus att hon förklarade hur allt funkar. Sen var hon MYCKET nyfiken på hur mycket jag producerade.
"Don't be disappointed if there is only a little at the bottom of the bottle", sa hon, och så satte jag igång. Kände mig verkligen som en kossa och fnissade generat men amningskonsultens ögon blev klotrunda när hon såg hur mycket som forsade ur mig, på tio minuter tillräckligt för två matningar. Och då hade jag ändå redan topptankat den lilla två gånger tidigare på förmiddagen.
"God!" utbrast hon. "You really ARE a cow!" Hon förklarade också att detta är anledningen till att lillmonstret bara äter tio minuter i stöten - hon blir helt enkelt stoppmätt på min feta dundermjölk nästan direkt. Tydligen är det så att en del stackars mammor måste amma i uppemot en timme för att uppnå samma effekt. Antar att jag trots allt är hyfsat balanserad, utvilad och välnärd, jämförelsevis.
I natt är det mannen som matar och jag - jag ska sova minst sex timmar i sträck! Lovely. Eftersom jag har så mycket mat fick jag också lov att mjölka ur två gånger per dag så det räcker även till lite extra frihet att gå iväg och få massage, pedikyr eller nåt annat som jag längtar mig tokig efter.
Idag var för övrigt en rätt trist dag. Regn och sur bebis. Men nu sover hon i alla fall och äter, och ungefär bara det. Känns som någon sorts regressionsfas, bye bye sociala glada tjej. Fick i alla fall veta att vi gör exakt rätt med vårt schema så om vi bara följer det kommer allt säkert bli hur bra som helst med sömn och mat och privatliv för mannen och mig. Var ute och gick i 1,5 timme med vagnen, känner att min kropp börjar hitta tillbaka till sitt forna jag. Men det kommer att ta tid. Och med sitt forna jag menar jag min gravidform, som ju var jätteokej. Bodypump ligger långt fram i tiden, enda pumpen jag lär köra nu framöver är kopplad till en flaska...
I morgon ska jag i alla fall vara och ha lite roligare, ska luncha med manhattanväninnan och sen kommer ett gulligt par hit och fikar. Mannen kommer också hem tidigt varje kväll, redan vid 18-tiden, nu när det är kinesiskt nyår. De smäller som galningar med fyrverkerier dygnet runt i två veckor, känns sådär meningsfullt.
Usch... grämer mig fortfarande för att jag missade bästa väninnans bröllop i helgen. Och är inte så lite avis på alla era festplaner. Liksom, bara att få använda en handväska vore en breakthrough för mig, kör ju liksom bara med skiphopväskan fylld med blöjor och filtar nuförtiden (fast fin är den och matchar bugaboon perfekt).
Nu ska jag sova en skvätt. kram,. G