För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Om sömn vill jag bara tillägga att man i princip skulle kunna sova hur mycket som helst när man har en bebis - DE sover ju liksom minst sexton timmar per dygn (skriker gör hon kanske fem minuter per dag), problemet för mig är framför allt att jag har så himla svårt att somna. Tror att jag faktiskt sover en tredjedel av den tid jag tillbringar i sängen. Avundas mina utvilade väninnor som somnar och nappar obehindrat hela dagarna.
God morgon
Hörde precis på nyheterna att Gemma ska få ännu mer snö och att militären nu kallas in,
Vädret här är lite samma som det har varit hela "vintern" grått och regn fast idag är det inget regn -än.
Gemma
Har kikat på en riktig Kellyväska länge men den ligger lite över vad som är möjligt på en biträdandejurist lön. Föll pladask när jag såg den väskan och tänkte att den skulle vara perfekt på jobbet.
Perfekt storlek om jag inte behöver ha papper med mig då hela A4 inte går ner.
tråkigt att höra att du blöder fortfarande, det borde du nog kolla upp. FÅr se det från den positiva sidan, du har fått ordentlig användning för de stora trosorna du köpte spec för förlossning och efterblödning.
Inte så att du kommer använda dem sen igen antar jag.
Restaurangen är en del av Melkers kjedja. Den heter Restaurang Restaurangen Tm och har jättegod mat och bra service. Det är avsmakningsmenu med rätterna döpta efter smaker sen får man ett litet glas vin till varje rätt. En av våra absoluta favoriter bland restauranger, en av de sakerna jag kommer sakna med att flytta härifrån. Är där så ofta nu när vi bor i huset bredvid att de känner igen oss.
Vi är nog ganska så udda för varken Restaurangen eller Pontus tyckte vi var så speciellt imponerande. Restaurangen var för min del bra men maken har svårt med vad han kallar för "tapas" så själva konceptet tilltalade inte honom och på Pontus kände vi inte "wow" pga flera olika saker. Sen är det självfallet så att kraven vi stället på dessa restauranger är betydligt högre än när vi halkar in på vår favoritindier på gatan...men så är även priserna.
Igår efter ett hårt spinningpass så slog vi oss ned med en varsin martini i soffan, lite tapenad och annat gott medan vi väntade på att maten skulle bli färdig i ugnen. Lätt underhållning på tv och sen bums i säng. Precis vad jag orkar ta mig för en fredag kväll.
Idag så tog vi en tur till Stureplan. Först blev det lunch på Tures. Gillar det stället. Alltid trevligt att sitta där och spana på folk och så gillar jag deras toast skagen alt. räksallad. Det slank ned ett glas Chablis också. Gick sedan och hämtade vårt porslin på Villeroy och uträttade lite andra "måste" ärenden innan vi kom hem. Känns alltid skönt när man gjort sådana där småsaker som man tänkt göra väldigt länge. Sjönk ned i soffan med en stor kopp te och en chokladbit och såg en fransk film.
Nu snöar det för fullt ute och jag känner mig jätteglad över att det faktiskt inte blir någon middag ute ikväll. Snöstorm och nymensig = stannar gärna hemma! Det blir istället helstekt oxfilé med ratatouille och så självfallet rödvin, Medoc.
Lapinette
Jag har adrig ätit på Pontus men gillar deras drinkar. Tycker man inte om smårätter så är inte Restaurangen något att ha men jag och mannen är helt överrens om att vi föredrar det framför de restaurangerna där man får ett berg med mat.
Har varit ute i snöstormen, var på inflyttningsfest hos en kompis. När vi skulle hem hade det slutat snöa så det blev en promenad istället för den sedvanliga taxin. Det var riktigt mysigt att gå hem genom ett vitt stockholm, lite kallt om knäna då jag hade kjol, men väldigt fint.
Här är en till som inte kan sova (minus bebis). Vaknar alltid så jäkla tidigt och kan inte somna om, jobbigt. Bredvid mig har jag en person helt utan sömnproblem :)
Portofino var bra, verkligen prisvärda avsmakningsmenyer, men lite förvirrad service, dock trevlig. Vi ÄLSKAR verkligen tiramisú och den var tvärr något av en besvikelse. För lite sprit och klegg och för omjukade kex. Så, ganska blandat men överlag bra. Hade bara desserten varit bättre så, men då är vi också extremt kräsna och brukar inte gilla tiramisú utanför Italien.
Snö här, härligt härligt! Gårdagen var annars lugn med träning, sen tvättade fästmannen medan jag fikade med väninna. I dag blir det brunch på Sirap med vänner, träning och så fika i kompis nya lägenhet ikväll. Semlor! LOVE IT, gör ni?
Gemma - I wish att kunna rida ut i snön, men rider ju nu bara dressyr och hopp inomhus. För ett par vintrar sen när det var dundermycket snö, red jag ju ett gäng hästar på en annan ridskola (såna som var lite knepiga och inte kunde gå med så mycket). Då red jag ut själv eller tillsammans med syrran, hade galopprace i snön och hoppade stockar i skogen. Enda problemet var alla skidåkare som helt plötsligt dök upp från ingenstans och skrämde livet ur hästarna.
Amelle
Jag tycker absolt om semlor men bara i måttliga mängder, mannen däremot äter gärna 2 om dagen från att de börjar säljas...
han försöker gå upp i vikt så han förenar nytta med nöje som han säger. Jag brukar hålla mig till de små semlorna eftersom jag tycker att det kan bli lite mycket annars.
Idag ska jag iväg och titta på ytterligare en kompis nya lägenhet, de flyttade in igår men ska riva lite väggar och flytta ett kök innan de blir nöjda.
Semlor är gott men de senaste åren har det bara blivit 1-2 stycken just på Fettisdagen. En på jobbet och så en med maken. Försöker nu att hålla igen lite efter veckan i Italien då jag säkert lade på mig både muskler och fett. Fast bra att ha lite extra på vintern så man håller värmen .
förhoppning - tror du har missuppfattat mig när det gäller Restaurangen. Maken har svårt för tapas dvs flera små smakupplevelser. Ingen av oss förespråkar jätteportioner utan det är mest han som har lite svårt med för många olika smaker. Nå väl, svårt att förklara åt en annan men han kände inte "tjohoo" efter vårt besök där.
Idag blir det att pyssla lite hemma, städa, tvätta samt att jag måste gå igenom en presentation jag ska hålla imorgon (så motiverad....NOT!). Vi får se om vi tar oss ut för en bio eller något eller om vi kokongar oss totalt.
Halloj tjejer
nu har jag börjat inreda nya lägenheten i tankarna. Flyttfirma och flyttstädning är bokat, internet, telefon o tv paketet (com hem) flyttanmält osv.
De vi byter lägenhet med gav mig en ritning över deras lägenhet med alla mått inritade och vi gav dem en över vår tillbaka. Sitter nu och surfar inredning, bokhyllor, garderober och framförallt små badkar...
God morgon tjejer
Idag skiner solen nästan över stockholm!
Praoade som småbarnsfamilj igår då väninnans 4 månaders dotter var hos oss stor del av dagen. Phu! Hon vägrar sova längre än 30 min per gång på dagen mensover ca var annan timme. Lite knepigt att få något gjort...
Idag blir det långpromenad och jakt på en sjukgymnast och troligen kommer flyttfirman med kartongerna idag så jag kan börja packa lite smått om jag känner för det. Börjar nog med att gå igenom källaren och rensa garderoben och badrummsskåpet. Massa saker att kasta!
Ha en bra dag