• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Amelle

Goddagens gott folk!

Fredag, fredag. Härligt, härligt. Hade en mardrömsnatt i stormen, mindre kul när det dånar då man ligger på 21:a våningen och känner hur huset svajar. Öronpropparna hjälpte knappt mot oljudet. Men nu är det ju vindstilla och fint väder igen.

Förhoppningsis ? grattis till lägenhetskontraktet! Skönt att det äntligen är klart. Låter som om att du håller på att göra dig oumbärlig på nya jobbet, snart inser de nog att de behöver dig på 100 procent.

Lapinette ? håller med, måste det vara dräkt? annars kan du ju satsa på en snygg kofta eller tunnare ?jacka? som du även kan använda till annat.

Gemma ? temperamentfull liten tjej verkar det som! Lär bli en bestämd dam när hon blir tonnis, hehe.

Hur ser era helgplaner ut?

Ikväll blir matinköp i Hötorgshallen, sen hem och laga samt dricka gott vin. Imorgon träning, en sväng till gudsmeden och på kvällen avsmakningsmeny på Portofino. Nån som varit där? Har bara hört gott om den så det ska bli spännande!
    På söndag blir det brunch hos vänner, sen träning igen.

• Lapinette

Amelle - Har inte varit på Portofino ...ja då menar jag restaurangen för i "riktiga" Portofino har jag varit flera gånger. Underbart ställe!! Åter till restaurangen här i Stockholm, har också hört gott om den så det ska bli spännande att få höra vad du tyckte.

Visst behöver det inte vara dräkt, bara något jag har fått för mig. Om jag inte hittar något blir det en nog en brun klänning med en liten bolerokofta över men jag kommer definitivt hålla mina shoppingögon öppna i Barcelona för andra alternativ.

förhoppning - gratulerar till kontraktet! Det rullar verkligen på för dig just nu med lägenhetskarusellen uppklarad och nytt jobb. Vad härligt!

Helgplaner? Har faktiskt inga helgplaner och tycker det känns jätteskönt då vi inte varit hemma på ett tag. Ska väl kanske försöka masa oss ned till Villeroy och hämta ut vårt porslin som vi beställde i juni (det kom i november) samt att jag vill storstäda lägenheten (det behövs!). Annars är maken sugen på att gå ut imorgon. Har mailat honom lite olika förslag och inväntar att han ska göra slag i saken. Själv skulle jag faktiskt nöja mig med att bara vara hemma.

• Gemma

Helgplaner... promenera i snön, besöka sjukhuset för checkup + TBC-spruta i morgon, besök av vänner på söndag... annars inte så mycket.

Just nu längtar jag som en tok tills jag ska börja pumpa ur, nästa vecka, och få några timmar för mig själv här och där. Ja, för både idag och igår har hon smågnällt och småsnuttat och småsovit större delen av dagen - skitjobbigt! Hon gormar som om någon stuckit kniven i henne, i vaggan, och så fort man tar upp henne så dricker hon två klunkar och somnar. Man kan typ skaka henne och ropa i örat och hon sover lugnt vidare. Tills man lägger henne i vaggan... känner att jag är farligt nära att bli använd som tröstnapp. Har använt upp hela min arsenal av knep som de lärde ut på sjukhuset men hon är helt immun.

Blir finfint när skotska amningskonsulten kommer hit i början av nästa vecka!

Nu ska jag i alla fall bada. Kram, G

• förhoppningsis

Phu vilken dag!!
    Kom precis hem från jobbet vilket innebär att jag varit där 6 timmar på min lediga dag. Då åt jag inte nes lunch utan hittade lite torra fullkornsskorpor som jag åt vid skrivbordet (utan varken smör eller marmelad) Hoppas det blev bra så han blir nöjd. Nu ska jag snart träna, har ingen större lust men känner att jag borde.

Gemma
    Handväskan är inte så märkvärdig, tittade på den på NK när den var på fullpris. Då hade jag precis köpt min mulberry bayswater och tyckte att det fick vara nog ett tag. Nu var väskan på 50 % så då kunde jag inte låta bli. Det var inte någon dyr väska så det var inte det egentligen...
    www.rizzo.se/accessoarer/index.php&categoryID=2
    fast min är mindre spräcklig i skinnet. Om inte länken går direkt till rätt väska så är det 4 från vänster på översta raden, svart väska med litet handtag och präglat skinn.

Inte meningen att skrämma dig om RH viruset, vet inte hur många bebisar som dött, bara att det stått i tidningen då och då senaste tiden att det har hänt under vintern. Här säger man undvik t-bana, kökcentrum, gallerior och IKEA mm där det är mycket folk.

Vi flyttar 1 mars är tanken, det infaller visserligen under sportlovet så det kanske blir en vecka innan eller efter men det spelar ingen större roll.

Amelle
    Då fick ni nog all blåst eller så sov jag gott efter drinkarna på Pontus, jag hörde ingenting alls av stormen. Ni har inte så mycket som läar er direkt på de höjderna, vi ligger ju mitt i ett tätbebyggt kvarter så det var nog mildare här än uppe på era våningar.
    Jag hoppas verkligen att han ska förstå att han behöver mig mins en dag i veckan till, spec som jag i snitt sitter över 2 timmar varje kväll. Ska bli spännande att se om den här extra dagen syns på min lönespec sen, jurister har otroligt sällan övertidersättning. Tänkter inte säga något så här i början men om det blir en vana så får vi nog förhandla om det hela lite. Sitta över ett par timmar per kväll gör mig inget det är en del av jobbet, men att komma in på ledig dag är något helt annat.
    Jag har inte varit på Portofino så berätta gärna sen hur det var.

Lapinette
    tackar tackar. Ja det är skönt att allt går åt rätt håll nu. Det går nästan lite för bra så ag är orolig för att det ska komma ett bakslag snart.

Gemma
    Vad knepigt, Maxine som varit så duktig på att äta och sova tills nu. Tror du inte bara att det är en fas då? Hon kanske håller på att bli sjuk, då brukar de ändra sina vanor rätt drastiskt. Det är nu efter någon vecka många nyblivna mammor förvandlas till tröstnapp och sen inte kan ta sig ur det igen, så var fast!! När barnet blivit 2-3 veckor gammalt är det flera som sagt att de börjat sova sämre och vilja ha mat oftare osv osv. Hoppas din skottska kan komma med något bra tips.

Mina helgplaner är väldigt oglamourösa, (tröstar mig med att besöket på Pontus igår får upp glamourpoängen lite) ikväll ska jag träna och när mannen kommer hem har han förklarat att han inte tänker röra sig 1 mm ur soffan. I morgon och på söndag ska jag hjälpa kompisar att flytta. Fast på lördag är det inflyttningsfest på kvällen vilket ska bli trevligt.

• förhoppningsis

Lapinette
    Tycker att klänning och bolerokofta låter jättebra till bröllopet, sen att du kanske hittar något på resan är ju en annan sak. Gör du inte det så har du ju en fin outfit som väntar å dig hemma.

• Lapinette

förhoppning - var det du som stod och klämde på väskan på Rizzo Kungsgatan igår vid 18-tiden? Jag tittade nämligen på samma väska samtidigt som en annan tjej.

Ikväll blir det träning och soffan för min del också. Superbra fredagsaktivitet tycker jag. Det blir nog lite gott att äta och så lite vin som vi har över sen någon kväll tillbaka.

• Amelle

Jättefin väska! Skoj om det var ni som stod och klämde på samma :)

Gemma, hoppas helgen blir vilsam och att lilltjejen hittar tillbaka till sina rutiner.

Nu ska jag sticka och handla, har varit extremt velig med maten men nu lutar det åt ugnsstekt gös med purjo, champinjoner, bacon och pinjenötter. Till det en ljummen sallad på bla. haricot verts. Till förrätt lite plock, efter blir det lite ostar, frukt och så något med choklad.

Ha en riktigt bra fredagkväll nu tjejer!

kram/A

• Lapinette

Till mitt försvar ska jag säga att det är nog den enda butiken jag har besökt på hela veckan. Har ju lagt köpförbud på mig själv (förutom om jag hittar en bra träningsväska) tills jag åker till Barcelona.

• förhoppningsis

Lapinette, det var nog inte jag. Kom precis från jobbet ca 18.45 och såg att de hade rea. Hann precis in på NK för att köpa den för mina sparade NK poäng. SÅ jag bröt inte riktigt mot mitt shoppingförbud.

Mannen har tagit sitt förnuft till fånga ang ikväll. När jag kom hem från träningen så föreslog han middag ute, så det blir restaurang restaurangen ikväll. Han höll med mig att det var bra att passa på så nänge man har den bokstavligen runt hörnet.

Amelle
    Hade mannen insisterat på att ligga i soffan och inte röra ett finger så hade jag nästan kommit och ätit hos dig. Lät supermumsigt!

• Gemma

Hej raringar, jättemycket snö idag! Lillmonstret sover lugnt (på mage med andningslarm - sååå bra!) efter en jättebra natt, känner att jag varit lite grinig mot henne på sistone, mest för att jag varit trött. Sex timmars sömn per dygn istället för åtta har en förmåga att tära på mig.

Men vi hade en supermysig morgon med cappuccino, fruktfat och sen jättemycket frukost i soffan och en fransk film, medan monstret låg bredvid och stirrade, ömsom på oss, ömsom på TV:n, ömsom ut i tomma intet.

förhoppningsis, tack för dina fina tips. Säkert är det en fas, hon är bara lite tidig in i treveckorsstrulet. Ska ändå köra en vända med skotskan för ingen kan avdramatisera som hon. Och små monster mår heller inte bra av att sova så ytligt och kort och inte äta sig mätta däremellan. Tror peppar peppar inte att vi fått mannens sjuka, hon verkar jättefrisk i övrigt. Möjligtvis överstimulerad av alla besök, promenader och cafébesök. Idag ska vi till sjukhuset för monsterkoll (hon tycks må utmärkt och har redan odlat en liten söt dubbelhaka) samt koll av mig för jag blöder oavbrutet i en strid ström. Känns inte som om man vill dra iväg på bodypump direkt...

förhoppningsis igen. Vad är restaurangen för nåt? Hur är maten? vi ska köra hemlevererade sallader, dimsuns och smoothies till lunch och rökt lax-sallad och lammgryta till middag. Mmm. Och vilken superfin väska! Lite Kelly-känsla, men med egen stil på låset. Blir perfekt för chicaste advokaten i stan.

Amelle, tack, vi får typ... hjälpa henne tillbaka till rutinerna efter bästa förmåga. Stora och förståndiga som vi ju ändå bör vara ;) Ska du rida nåt i helgen? Nu när hela stan är luddig av snö längtar jag mig tokig efter att höra knarrandet av hovar i snön. Men det där med att kratta bort klampar mitt i skogen, med iskalla fingar, är sånt man lyckats förtränga.

Lapinette, hoppas du njuter för fullt av din planlöshet! Själv lever jag ju strikt efter schema nuförtiden, och det känns ändå på nåt märkligt vis väldigt avslappnat.

Kram. G

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.