• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • förhoppningsis

Lapinette
    Nej BT nu är inte kul, jag kan inte logga in efter kl 22. Har försökt 2 kvällar irad men jag kommer inte längreän till första sidan sen är det kört.
    Du får adda oss på FB så vi kan kika på alla bilder.

Det enda vettiga jag har i klänningsväg för sommarklänningar är en vit skjortklänning med brett bälte i midjan. Jättefin men väldigt opraktisk. Snabbskrynklad och väldigt vit vilket gör den solkig fort. Sen har jag några till men de är utan axelband och känns inte helt bra för dagtidstraskande, även om de är den sortens klänningar.

Amelle
    Ja vist är det gott men det var inte mycket att komma med jämfört med era middagar. Vin var inte att tänka på för då hade nog mannen somnat över bordet, stackarn han är jättetrött nu.

• Stålhandske

Men Amelle, inte ha dåligt samvete för klänningarna, särskilt inte för 75 % rabatt! Dessutom ser du säkert fantastisk ut i dem!

Lapinette, vilken härlig resa det låter som ni har haft! Visst åker du skidor som en gudinna? Kan jag tänka mig i allra högsta grad.

Gemma, fortsätt med bilder samt outfit-uppdateringar för mor och dotter varje dag, det är så kul att föreställa er framför mig i er lilla puppa av kärlek och glamour i velour. :)

Förhoppningsis, då flyttar ni in snart! Så skoj!
    Mäklaren sa att det tar minst två veckor, max fyra för godkännandet från föreningen, sen är det dags för inredning.. härligt!

Har ni några bra sajter för inspiration till badrum? Känns som om jag kollat igenom alla redan, säkert flera gånger.

Igår hade jag mini-kalas med svärfar och hans sambo då min födelsedag är idag och de inte är hemma. Fick ett trevligt presentkort på IKEA i present, vilket kommer bra till pass då vi nog handlar köket, etc där.

Idag blir det kalajs med hela stora släkten hemma hos mor och far, vilket ska bli helt underbart! Jag är så hemmakär, och min familj- det finns inget bättre!

• förhoppningsis

Grattis på födelsedagen Stålis!
    Är det badrumsinredning eller kakel du letar efter?

• Lapinette

Stålis - jag har faktiskt kollat på lägenheter som är till salu för att få inspiration till hemmet. Laddat ned foton på de vardagsrum, badrum och stilar som tilltalar mig. Har en mapp full med inspirationsbilder. Sen hade vi ju hjälp av vår inredningstjej som hjälpte oss massor. Har nu varit ganska så lata på hemmafronten sen ett halvår men vi kanske gör ett ryck senare i vår. Har ju fortfarande soffa + fåtölj samt byte av dörrhandtag på vår att göra lista.

Förresten, har fått ett nytt pris för råvinden (allihop som var tillfrågade tyckte att det förra priset var för dyrt). Nu har de gått ned från 22 000 till 15 000 per kvadratmeter. Vi skrev att vi var intresserade av 30 kvm men nu står det att vi måste ta de 55 kvm som är tilldelade oss eller inget . Vet inte hur vi ska trolla fram dryga 2 msek (råvind + kostnad för att omvandla den till bostadsyta) så med största sannolikhet tackar vi nej till detta.

• Amelle

Hej hej alla och grattis på födelsedagen Stålis! Blev det några fina presenter?

Fyller år om ett tag och fästmannen kunde i vanlig ordning inte hålla sig så jag fick ett av paketen igår när han kom hem: Kiehl?s stooora pumpflaska med bodylotion och så en body butteraktig sak för extra torr hud. Gillar verkligen deras produkter, de är dessutom så dryga och håller i evigheter.

Gemma ? hur går det med lilla pyret? Har maken börjat jobba än?

Lapinette ? jag har sagt det förut men jag är SÅ avis på er vinkyl. Var köper man sådana och vad kostar de på ett ungefär?

• Margaux1

Halloj girls,

Grattis till Stålis!! Jag vill åsså veta vad du fått och om du har haft en fin dag... Jag kom inte igenom länkarna till din nya lägenhet.. Bu.. Vad gör jag för fel?

Lapinette, kul att du har haft det bra. Låter som det perfekta receptet på en bra vecka, sol, snö och god mat... Jag vill med..
    Vad blev det för vinskåp? Mitt rymmer 120 fl orginal, men är välstaplat med det dubbla.. Svårt att hitta grejer bara! Min håller konstant temp på 12 grader, så viss kylning måste till med vitvin. Måste ha en till... En som orginal rymmer 3-400 hade varit bra för mig tror jag.. Suck! dyrt! Eller ett hus med vinkällare!

JAg har också tjuvshoppat idag! En kort svart yllejacka och en fin topp med infälld brokad under bysten. Och 4 dvd'er och 2 cd.. Sånnt händer, inget att ha dåligt samvete över....

Nästa gång jag flyttar ska jag lätt ha flyttfirma... Dyrt, med SÅ väl investerade pengar! Man börjar ju nästan hata varandra på kuppen om man ska slita med det själv..

• Margaux1

Min helg var inte spännande alls... JOBB! Och ikväll ska jag iväg på ett föredrag på en Country Club. Enkla grejer och bra betalt men känner att jag gott kunde varit hemma på soffan...

Solen har förgyllt dagarna här i det sista, underbart för att jaga iväg deppiga tankar! Glädjer mig till min månad i Argentina, men följdaktligen har jag allt för mkt att göra nu...
    Där ska jag shoppa skor, väskor och lite flera skor.... MMMMmmmm. Drömmar!!

Gemma, du får småbarnslivet att verka så lätt! Var livrädd förut, men nu känns det bättre!! Tack!
    Du säger ifrån om läget ändrar sig va??

• Margaux1

Jag har aldrig blivit fångad av Kiehls, men inser att jag tillhör undantagen... Tycker de är lite för dyra! Vilka produkter kan du inte leva utan Amelle?
    Mina är Darphin Intral Balm, Excuviance hudkrämer och ögonkräm och Apotekets Rosa oparfymerade hudkräm.... Det jag köpt från Laura Mercier är alla högt upp på listan också..

Snäll man du har, min hade nog aldrig köpt hudvård till mig...

• Lapinette

Margaux - vi ligger i lä! Har istället för att köpa en stor vinkyl köpt två små. En för rödvin à 30 flaskor och en för vitt vin à 30 st. Det hemska var att när vi plockade ur kartongerna som vinet legat i och la in dem i kylarna insåg jag att jäklar vad vin har druckit!!! Vi hade med oss upp säkert en 80 flaskor vin från Frankrike och nu har vi bara så vi fyller ett kyl. Har m a o druckit upp en massa "fina" viner men även hunnit springa en del till bolaget.

Själv är jag glad över att jag funnit mina Gatineuprodukter i svärmors grannby men Kiehls har jag aldrig hört talas om. Har lidit av problemhy i tonåren och då gick jag regelbundet och fick behandlingar, Elsa Hjeronymus.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.