• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Amelle

tjenixen gott folk,

i dag har jag varit ute och åkt hela dagen med en fotograf, allt för att gör EN intervju samt ta lite bilder. Blev i alla fall bra, tror jag. Tillbaka i stan så struntade jag i att gå till jobbet och gick istället och fick mig en underbar lunch på kolgrillen, bästa käket i stan, innan jag impulsköpte ett styck svarta, smala stretchjeans samt en supersnygg rutig skjorta på Gul & Blå - bägge på 50% rea. Sen Systemet för att bunkra lite tills fästmannen kommer på söndag, vi ska nu ha vinprovning för att besluta om sista vinerna till bröllopsmiddagen.

Nu börjar min riktiga arbetsdag - jippieeee!!

Gemma - jag är supernyfiken på lindningen, funkar det? I så fall är det ju super! Och det är faktiskt okej att vara lite bebisskadad i början, tänk på alla hormoner som åker berg-och-dalbana i din kropp. Nu skulle jag precis be dig om ett foto men såg att du redan postat på Fejjan - gud så söt!! Hon ser verkligen ut att ha karaktär, särskilt på passbilden. ser ut som om hon spänner ögonen i nån jobbig typ, haha. Kommer nog att bli en tuff liten brud!

• förhoppningsis

Oj vad söt! Hår hade hon också, superfin bebis du har tryckt ut Gemma!
    Håller med Amelle, på passfotot ser det verkligen ut som om hon har en stark egen vilja redan.

Sjukhusmaten såg inte riktigt ut som den man får i Sverige, ingick champangen och vinet eller var det medtaget hemmifrån? Snacka om lyx med dukat bord med duk och allt, om det inte vore för deras läskiga inställning till rätten att bestämma över sin egen kropp så hade jag nästan börjat fundera på att åka till Kina om det blir några barn för vår del.

Idag kom mitt diploma med posten, jättefint! Fast jag tror att jag låter bli att rama in det och sätta det på väggen som vissa gör.

Amelle
    Trevligt med rea, eller hur! Kanske är jag som är seg... men jag förstog inte vad riktigt vad du menade med att din riktiga arbetsdag började nu?
    Mysigt att din blivande make kommer hem, hur länge stannar han?

• Amelle

Ja, det är jag som är trötter, menade alltså att jag nu ska sätta mig och skriva nu. Har bunkrat upp med choklad, lakrits och rödvin för en maxad upplevelse :)

Han kommer hem för gott! dock kommer han att jobba en del i Paris, men det är en stad jag kan stå ut med att åka till ofta, hehe.

• förhoppningsis

Amelle
    ÅH! Grattis! Måste kännas superbra att få hem honom helt! Att de reser i jobbet och är borta i perioder är en annan sak, det kan man ju utveckla till mysiga weekendresor som jag gjorde till London nyss. Paris är ju samma sak, en stad man gärna reser till...

• Amelle

Det känns faktiskt helt overkligt, på sätt och vis har det gått snabbt samtidigt som vi längtat ihjäl oss. Så länge det rör sig om resor inom Europa är det ju lugnt, och han kommer inte vara borta helger utan kommer nu förhoppningsvis bara jobba fem dagar i veckan.

• förhoppningsis

Även om det är mycket med 5 dagar i veckan så innebär det ju en stor förändring för er. Ska han jobba på resande fot 5 dagar i veckan alltid eller bara under en omställningsperiod?

• Amelle

Nope, han kommer resa ungefär 30 % av totala tiden, kanske lite mer nu i början då han även ska lära sig franska, vilket jag tycker är superbra. Resten av tiden blir han hemma, så det är en klar förbättring!

Hur går det med era Rysslandsplaner, blir det nåt eller håller ni er hemma i nya lägenheten?

• förhoppningsis

Så han ska lära sig franska, vad kul! Det kan han nog behöva om han ska vara i Paris. 30 % låter inte farligt alls, det är ju bara någon dag i veckan.

Med Rysslandsplanerna går det frammåt. Mannens jobb är lite sega och har svårt att säga något definitivt vilket gör det lite svårt att plannera något alls nu. Mannen är numera tf chef över Rysslandsavdelningen, hittar de någon som kan ryska men i övrigt samma kvalifikationer så får denne jobbet istället. Stor del av arbetet är i Ryssland och det är nästan nödvändigt att kunna ryska där eftersom ingen annan än höga chefer pratar något annat. Har de inte hittat någon inom 3 månader så får han det permanent. Under tiden kommer han vara mycket i Ryssland men nu när jag har fått jobb så känns det inte lika aktuellt för mig att flytta dit med honom. Han kommer troligen ha en lägenhet till sitt förfogande och vara där ett par dagar i veckan. Men så länge vet vi inte så mycket mer än så.

Känns lite konstigt att ha fått jobb som ligger ett par min gångväg hemifrån och nu planera en flytt längre bort, dessutom till en 30 kvm större lägenhet och veta att jag kommer bo där själv stor del av tiden om nu mannen hamnar i Ryssland.

Hör på era berättelser att det har funkat för er att ha olika varianter av distansförhållanden och det känns ju bra.

• Amelle

Verkar som att våra män har ungefär samma jobb, min kommer också chefa i några europeiska länder inklusive Frankrike, och din är ju också ekonom :) Det är ju krångligt med språket, men kanske får din man också plugga om det nu blir en flytt, i all fall för att lära sig basics.

Förstår om du inte vill lämna ditt jobb, jag stod ju inför samma val och valde att stanna. Så länge man har fullt stöd för sitt beslut från den andra parten är det enklare - vi sa ju att vi skulle testa 1 år och sen skulle antingen jag eller han flytta. Det är alltid enklare att bestämma sig för en tidsgräns, underlättar avsevärt när man ska vara ifrån varandra. Jag är superglad att jag stannade och det har gått över förväntan att ha distansförhållande. Nu blir jag ju lite sugen på att flytta till Paris, men vi får se i höst...

• förhoppningsis

Ja det verkar ju som om de har samma sorts jobb.
    När vi träffades trodde jag att ekonomer satt vid samma skrivbord hela tiden och sällan var borta mer än någon natt i kvartalet, nu vet jag bättre.

Han kommer säkert få lära sig lite ryska men det är ju ett helt annat språkträd en svenskan mfl, nytt alfabet och allt så det blir säkert inte mer än det absolut nödvändigaste då.

Klart jag fortfarande skulle tycka att det vore en upplevelse att bo utomlands ett tag, även om Paris låter bra mycket mer glamouröst än St Petersburg men som sagt, det är knepigt nu när jag är nyexad och precis fått jobb.
    Tror absolut att det ligger något i det du säger om att ha en tidsgräns, då blir det nog lättare och man har en gräns att se fram emot om det blir jobbigt.

Hur skulle det funka med ditt jobb om du flyttar till Paris?

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.