• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Amelle

Halloj förhoppningsis!

Dig verkar det ju knappast gå nån nöd på
    Härligt med London.

Har precis haft middag för syskonen och nu har ungdomarna gett sig ut på stan. Tanten är jobbsliten och degar i soffan...

• Amelle

Izunia - tupperware! Du måste rapportera om detta fenomen. Visste inte att det fortfarande existerade.

• Izunia

amelle hahaha! Det var precis vad mannen sa!! =) Hade man inte det på 70-talet..?

Mr. Tupperware..De har faktiskt grymt bra saker, men ganska dyra. Eftersom jag har det mesta jag behöver hemma så köpte jag bara en istärnings-grej. För att frysa bröstmjölk senare!

Förhoppninsis handla massor!!!

• Gemma

Hej på er! Inget nytt, molande mensliknande värk sen två dagar och en del oregelbundna värkar, skitsur hela tiden, på mannen, på allt. Den här fasen ska alltså ta i snitt 6-8 timmar men för några enstaka stackare håller det på i åtskilliga dygn... antar att jag än en gång blir den som drar den statistiska skalan åt den mest avlägsna ytterkanten... och samtidigt så betyder det ju att det går framåt. Egentligen är det helt perfekt, allt, ingen panik, ingen cityakuten, lugnt och fint mjukas kroppen upp. Det är bara så jäkla TÅLAMODSPRÖVANDE! Smuttade på en helschysst ST. Emilion från 1993 från igår kväll (Barnmorskan rekommenderar vin om man har utdragen latensfas, för att man typ ska kunna slappna av).

Kan knappast ha berott på de ödmjuka vinskvättarna men jag sov i alla fall djupt (inget oljud från AC:n - heaven!) nio timmar i natt, nästan som i dvala, efter att ha trott att det satte igång i går kväll. alla tecken var där, sen bara efter en stunds matlagning - puts väck. Men jag är ofantligt trött. Vaknade mitt i natten svettig och inrullad i täcket efter en mardröm om svensk byråkrati (jag skulle försöka fixa tandvårdsförsäkring och det kändes som att stå och trampa gyttja i flera timmar). Fick lång skön massage mot min ömma rygg (ett av tecknen på att det är på G) av mannen i morse, sen promenerade vi i en halvtimme mot massagestället för en timmes fotmassage. heaven. Jag satt typ som i koma. Resten av dagen har jag legat i soffan och ätit mörk choklad och tittat på Gossip Girl medan mannen försökt koppla ihop sin handycam med min mac.

Ikväll skulle vi ha gått på lyxrestaurang men jag känner mig sådär glammig så vi avbokade. Om jag orkar går vi bort till något mer närbeläget, finns en väldigt fin liten fransk bistro på lagom gångavstånd.

Får i snitt fem meddelanden per dag där folk frågar om bebisen har kommit. De menar väl men det är minst sagt enerverande! Som om man inte redan ansträngde sig tillräckligt för att tänka på annat.

Izunia, perfekt med tupperware för bröstmjölk. Mamma och pappa skulle köpa något i den stilen till mig och lägga med i lådan med grejer men hittade ingenting!

Lapinette på väg till gnistrande snö i Österrike... just nu skulle jag gärna se något annat än ett regngrått Shanghai.

Amelle, själv tycker jag att hinnsvepning är ett vackert ord, mycket mjukare och mer poetiskt än vårtgård, och hinnbräckning (som eventuellt blir aktuellt för mig om jordnöten inte kommit innan deadline, nästa fredag... förstå vad man måste stå ut med in the name of motherhood).

Vad ska ni själva göra i helgen?

Kram på er, G

• Gemma

Lapinette, italienska alperna inte österrikiska... det var väl det där om Saltzburg som förvirrade mig.

• Gemma

förhoppningsis: Hälsa London! Och låter helt underbart, alltihop. Tate är så fint, synd att man inte har råd att shoppa där också... Kram!

• Gemma

Jaaaaaa, jag har bakat och fött världens finaste tjej! Hon är stor, stark, envis och skitsmart. Blev jättesur på amningsexperten som skulle lägga sig i, sen när vi var själva tog hon ett stort resolut tag i nipplarna och åt och åt.

Hon har mycket mörkt hår och är jättemysig och trygg.

Det var... inte underbart för jag är gul, blå, prickig och ymnigt blödande (I'm not kidding) plus sydd in- och utvändigt med tusen arga små stygn, men jag klarade det! 3900g prakttjej, helt utan smärtlindring. Är så stolt. Och glad. Och mannen likaså.

Skriver mer när jag blivit någorlunda mera människa. Kram, G

• jelikr

Stort grattis!!!
    Jag lovar att du kommer känna dig piggare även om det dröjer ett tag..(speciellt om det är första barnet).
    Jag har erfarenhet av 3 barns födslar så jag vet....

• Stålhandske

Ååååh Gemma nu gråter jag!

Ett stort grattis till er fina, fina tjej!

• Izunia

ohh Grattis!! Det blev en FLICKA! Känns som jag också varit delaktig! ahhahaha!!!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.