För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Margaux! Det är det löneförhöjning är till för!! Att kunna öka sin livsnjutning vad det än må vara!
Jag tror du gör rätt i möhippan. Det är ju endast pga bruden som man gör det i slutändan. Joina med en positiv inställning så blir det kul.
Mitt finger still hurts by the way... bra knivar!
Iza - det är inte i fingrarna du ska skära? Kanske dags med glasögon .
Själv sitter jag här och har noll arbetsmotivation. Imorgon drar vi till Italienska alperna. Ska bli så skönt och så här ser väderprognosen ut .
www.j2ski.com/snow_forecast/Italy/Canazei_di_Fassa_snow.html
Det har snöat som bara den de senaste 14 dagarna!
Hallå, en vecka efter due date och jag var på sjukan idag för en andra hinnsvepning (himla bra naturlig metod!). Min kropp är som en öppen port och jag har haft förvärkar i två dagar nu, av och till. Klart att det kan vara falsklarm och sådär, det är ju en seg jordnöt vi har att göra med, men jag tar det säkra för det osäkra så idag har jag laddat med oxfilé, bulghur, haricots verts, mörk choklad, cappuccino och annat som är bra att ha innanför skalet. Tänker att jordnöten också behöver en massa massa energi inför sin odyssé. Jag har sjungit för den också så att den ska känna sig lugn och våga komma ut. Mannen å sin sida är ju ingenjör så han har spånat på lite olika metoder, typ att jag ska ha ett speciellt skärp som jag börjar med att fästa under bröstkorgen och sedan flyttar nedåt dag för dag, tills utrymmet blir så litet att jordnöten tröttnar och pluppar ut. Låter förfärligt obekvämt, dock.
Vad mer - idag är det mulet. Jag gick en liten prommis med min kanadensiska vänininna och hennes bebis. Fick foto igår av alla bebisarna uppradade på mammaträffen i onsdags som jag också var bjuden på (men jag avböjde självklart). I följebrevet stod saker som "Hi mummies and babies, it was so nice to see you all, it's great that we were all due almost the same day". Pah! Så varför har VARENDA EN fått sin bebis minst två veckor för tidigt, när statistiken säger att de flesta kommer under veckan som följer EFTER due date? Svikare. Nåväl, jag lär nog tids nog kunna kompensera med en välvuxen, brådmogen jordnöt.
förhoppningsis, ditt jobb - visst var det på en advokatfirma? Och när börjar du?
Margaux, härligt med dyrt vinköp, vad blev det? Har också drabbats av shoppingsug på sistone, ska absolut unna mig lite nya kläder när jag får tillbaka min vanliga strömlinjeformade storlek 36, jag räknar med att det kommer att ta cirka tre dagar. Vad tror ni?
DVD:er: Här har halva nya säsongen av Desperate Housewives kommit ut. Men jag saknar Big Love, vill gärna se fler säsonger. Såg f.ö. en charmig film igår, Scenes of a sexual nature, som utspelar sig på Hampstead Heath i London. "Egg" från This Life (ni vet den brittiska serien om unga advokater som bor i en stor lägenhet) var med, bland annat. gossip girl är jag nu halvvägs igenom, har liksom ingen spärr utan ser fyra avsnitt på raken i mitt omtöcknade tillstånd. Den är väldigt underhållande och innehåller en hel del Birkin-väskor som jag får hålla till godo med i väntan på min egen. Mannen fick för övrigt sju nytagna bilder från John Lobb's bespokebutik på lästerna (såg jättekul ut med hans lååånga fötter i trä) och halvfärdiga skor. I mars måste han ta sig till London och plocka upp dem, planen är alltså att han ska göra ett besök på hermes i Paris också för att samtidigt hämta min väska. De skulle höra av sig denna vecka med definitiv info om när den är färdiggjord men de är sååå dryga och har såååå dålig service. Yes, den beryktade väntelistan är inget annat än amatörmässigt skött kundservice. (Who said värkarbete couldn't be glamorous ;) )
Vad ska ni göra i helgen? Mina planer omfattar ännu ett lyxigt restaurangbesök på the Bund, träning, massage samt en massa vila. Känner mig rysligt trött efter tre sömnlösa nätter (grannens AC fixades idag - yes!!)
Kram, G.
Helgplanerna ser ut så här:
På lördag morgon 8:20 lyfter planet mot Salzburg. När vi väl kommit dit och fått ut allt bagage som inkluderar pjäxor och skidor också så blir det en flera timmars bussresa upp till vår lilla by, Canazei. Kommer fram någon gång under eftermiddagen. Lär packa upp, kanske ta en promenad i byn och på kvällen blir det middag på hotellet.
På söndag blir det en stor frukost innan vi tar bussen till den stora kabinbanan. Hoppas att det inte är knökfullt utan så där lagom med folk när vi åker upp mot det stora liftsystemet. Solen skiner och snönglittrar på träden. Sen blir det lite mjukstart med några lagom svåra backar innan vi letar upp ett lunchställe på en alptopp som har många solstolar och lä. Tar och beställer en god pasta och eventuellt en dessert i form av en paj med massor av hallon och blåbär på. Sätter oss i en varsin solstol och bara njuter. Masar oss tillslut upp och tar tag i eftermiddagens skidåkning. Väl tillbaka på hotellet blir det en välbehövlig dusch. Om vi orkar en tur ned till spat för lite bubbelpool annars kan jag mycket väl tänka mig att sängen och min bok lockar. Klär sen om för middag som består av god, robust mat och härligt italienskt vin. Lullar så småningom till rummet och tar ett kapitel eller lite dubbad italiensk tv innan vi nannar kudden.
La voilà, det där hoppas jag blir min helg! Ni får ha en bra vecka och ett stort lycka till Gemma! Jag är säker att jordnöten hinner titta ut innan jag är åter. STOR KRAM
Lappis - nice! Det låter verkligen helt underbart, och byn ser mysig ut. Och jag är ändå ingen skidfantast :)
Gemma - hinnsvepning låter läbbigt. Men det kanske bara är själva ordet som är scary, ungefär som "vårtgård". Det låter ju onekligen lovande med förvärkarna, nu ligger den nog och laddar i väntan på att göra storslagen entré, hehe.
Helgen går i fattigdomens tecken, tyvärr. Ikväll kommer bror och syster hem på middag, tänkte nåt med ugnsrostade rotsaker som grund. Imorgon träning och sen hemmamys hos en väninna, kommer hyra en film och äta en bit mat. Söndagen ser ungefär likadan ut...
Just det, måste jobba en del också.
Skönt att det verkar vara på gång nu Gemma. Kanske en baby till helgen??
Lapinette jag är så avis! Vill cokså åka skidor och framför allt då i fint väder. Men jag får hålla mig snällt till mars då jag åker ner till Anton. Hoppas bara på att jag inte blir för obekväm för att kunna åka skidor..
Ikväll blir det en riktig festkväll... Håll i er.....jag ska till min vänninas mors Tupperwear party!!
Hej tjejer
var tvungen att kika in fran London for att se hur det gar for jordnoten. Alla sager att dagarna man gar over tiden ar otroligt langa och frustrerande, verkar som om Gemma ar beredd att halla med om det...
Mitt jobb ar pa en advokatbyra som ligger vid Stureplan, mitt emot Riche ungefar. Jag ska syssla med bolagsratt och immaterialratt och det ska bli jattespannade! Jag borjar pa tisdag nasta vecka, dvs om ett par dagar.
Har passat pa att handla jobbklader har, hittils har det blivit 2 kostymer, 5 skjortor, lite ovriga klader + nya traningsklader och en aldeles under bar barbour jacka! Valdigt trott i fotterna nu efter att ha gatt nastan utan uppehall sen 10 i morse tills affarerna stangde vid 20 tiden, kanns nastan som om jag minskat en storlek bara under dagen =) Sa glad att jag kopte de lagklackade skorna!!
I morgon blir det Tate Modern och storrea, 80% i de flesta affarer - later lovande, fast da blir det mest shopping till mannen, jag har nog shoppat tillrakligt for ett tag tror jag.
Pa kvallen blir det middag och drinkar.
Ha en trevlig helg