• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • förhoppningsis

men sen när det är dax så kommer jag med glädje servera även dig alkoholfritt

• Amelle

Heja förhoppningsis! Så skönt det måste vara att ha ett startdatum och kunna släppa det där nu. Men jag trodde att det var klart redan innan jul - är det här samma jobb eller är det nåt nytt?

Tillbaka från stallet och sitter nu med mitt Provence-planerande.

• förhoppningsis

Amelle
    Det är samma jobb fast då var det inte så klart, nu är det satt startdatum och omfattning mm.

Provence låter inte helt fel, hur är det så här års?

• Amelle

Okej, då är jag med!

Provence är ju alltså inte förrän i sommar, bröllopsresan. Men iom att det är högsäsong så har en del hotell redan blivit uppbokade.

• förhoppningsis

Lapinette
    Ja vist är det praktiskt med serier, då löser man om inte annat presentproblemen för mannen vid speciella tillfällen för ett par år fram.
    Ska se vad det blir men något extra är jag absolut värd i London, inte riktigt säker på vad bara.

Amelle
    Ja men vad dum jag är, det visste jag ju faktiskt!

Måste ut och köpa ett par skor idag. Köpte visserligen ett par härromdagen men jag inser att jag inte kan traska runt i london i timmar i mina vanliga skor. Alla är högklackade utom ett par pälsfodrade ljusa mockastövlar, vilket troligen är det mest olämpliga man kan ha i ett regnigt +7 London. Sen har jag ett par vita sneakers, nästan lika olämpligt det... så idag står det skojakt på schemat, svarta låga promenadskor. Hur svårt kan det vara att hitta?? Troligen jättesvårt för bland mina ca 40 par skor finns inte ett enda par. Nåja det blir dagens utmaning!

• Lapinette

förhoppning - kallar sådans skor för tråkskor = tråkiga att köpa in. Det är därför du inte har några i garderoben. Själv brukar jag lufsa omkring i mina vit/röda jogginskor när jag är i storstäder. Var så glad över att jag hade dem när vi var i Bryssel då vi gick hela dagarna. Övriga hade superömma fötter medan mina var helt ok.

• förhoppningsis

Lapinette
    Precis, det är som att köpa strumpor, inte kul någonstans men det kostar pengar. På sommaren har jag ballerinas om jag mot förmodan måste gå långt, eller som sagt mina vita sneakers. Föredrar ballerinas eftersom de är finare och passar klart bättre till kjol.
    Känns bara fånigt att lägga massa pengar på något jag inte kommer använda spec mycket sen, men hittar jag ett par någorlunda klassiska så kanske de funkar flera år istället. De lär ju knappast bli utnötta.

• Lapinette

Jag har dock blivit mera "tant" och köper fler och fler skor utan klack. Vet att vi disktuerat detta här inne och att Gemma tycker att klack är mera tant än utan klack. Så visst, jag blir kanske mer "ungdomlig" och definitivt mer bekväm fast jag tycker fortfarande att festskor med hög klack är de roligaste skorna att införskaffa.

• förhoppningsis

Jag har dille på pumps nu, köpte ett par röda senast härromdagen, däremot är ballerinas för sommarbruk trevligt, har säkert 6 olika par. Men inte för kvällstid annat än om det blir picnic i parken eller så. Jag är så kort så jag försvinner ju nästan om jag inte har klackarna... Dessutom får man mycket bättre hållning med klackar.

På tal om Gemma, inget skrivet av Gemma sen kl 14 igår svensk tid... brukar ju komme inlägg mitt i den svenska natten runk kl 01 eller så.

• Lapinette

Iza - den 12 januari och en flicka
    Margaux - den 13 januari kl 14:28 och en pojke
    Amelle - den 12 januari och en flicka
    Lapinette - den 15 januari och en pojke

Vart tvungen att leta upp våra olika bud och ser att om Gemma får sin lilla jordnöt idag så vart det jag som tippade rätt om datumet.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.