För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Izunia,
vad tråkigt att vara utan mannen i 2 månader! Fast nu har du ju alltid en mage att prata med, även om den kanske inte är så bra på att svara...
ska bli spännande att läsa ditt inlägg ang fotografen. Säg till när det är postat och skicka gärna en ny länk då den andra nu är flera sidor bort.
Förra gången det var aktuellt med Ryssland så var tanken att jag skulle följa med. Nu får vi se lite hur det blir med jobb och så för mig. Känns självklart spännande att bo i Ryssland ett år men vet inte riktigt hur det kommer se ut i mitt cv då. Vore bra om jag iaf kunde jobba 6 månader innan. Det blir St: Petersburg om det blir av. Vi får välja boende, antingen lägenhet mitt i stan eller litet hus i ett "gated område" utanför i någon förort.
Amelle
Han är ekonom
Tråden är avstängd för svar men här är fortsättningen.
www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m2666220.html
Lapinette
Lustigt, jag har också en kompis som inte hör av sig, svarar inte på sms, samtal, mail eller msn osv efter förlossningen. Trots att hon i sin statusruta skriver olika saker om bebisen, bla vaccineringar mm så jag vet ju att barnet mår bra... hel konstigt! Har gett upp nu, vill hon höra av sig vet hon var jag är.
Gemma
Kul att höra att jag varit till någon nytta iaf. En kompis var superduktig och bakade massor för att ha första tiden och när det kom besökare osv. Hon gick över tiden och sysselsatte sig med att äta bullar. När barnet väl kom fanns det 4 bullar kvar.
Restaurangen låter annorlunda, lite som en överraskning vad man ska få in alltså. Låter som ett helt nytt restaurangkoncept.
Amelle
Ha en trevlig kväll!
Hoppas att allt är bra med mamman, ta med lite fika eller nått det brukar uppskattas.
På söndag ska vi bruncha på ett ställe som heter Coyote el liknande på Rörstrandsgatan, jag har aldrig varit där och de har inte de vi ska träffa heller. De valde ställe den här gången och den verkar ha fått bra kritik på nätet. Någon som har provat det?
Nu kommer snart en väldigt trött make hem från jobbet, hoppas jag, han trode att han skulle vara hemma vid 19.30 tiden.
Ikväll blir det let´s dance i soffan med massa bullar då han kommer somna bara han ser en vinflaska.
Trevlig helg!
Izunia, jag har läst ditt inlägg. SKITBRA. Mannen och jag var helt mållösa. Tänkte genast på Plus, men det kanske inte är så kul för er... antar att ni bara vill glömma skiten.
Förhoppningsis: Hullerombuller - nytt restaurangkoncept, haha! Åt apelsinsufflé till dessert, det är min nya grej, sufflé. Känner att jag kommer att lära mig laga det nån gång och då lär det bli ett livstidsprojekt. Nån som lyckats riktigt bra nån gång?
Nu ska vi till sjukhuset. Är lite nervös. Kram, G
Gemma tack! jag visste först inte om jag var alldeles för hård, men det är bara fakta. Det finns mycket mer jag hade kunnat skriva. Jag har dokumenterat allt som hänt i denna tidsperiod i ett brev till ARN.
Jag har redan för länge sedan hört av mig till Plus. Men har ej fått svar. Min mening är ju inte att svartlista denna fotograf, utan att göra andra brudpar uppmärksamma på denna oprofessionalitet (eller vad man kan säga).
Ska ni till sjukhuset?????????????????? Yiiieeeppieeeeeee!
Gemma!
Hur har det gått??? Är de snälla mot er?
Stå på er ordentligt och snart har ni en livs levande jordnöt i famnen. Ser fram emot att få höra en detaljerad kisesisk förlossningsberättelse!
Kram
Vad det gäller suffle har jag bara försökt mig på en förrättsvariant och det var länge sedan. Någon smällde igen en dörr så den sjönk ihop helt.
Izunia
vad sa ARN då?
oooooh, Gemma! Så spännande! Du bara smyger ut lite diskret så där....
Izunia - väl rutet! Vilka ärkepuckon till fotografer.
förhoppning - är det sant att den bara sjönk ihop efter en dörrslagning? hyfsat knepig rätt att tillaga m.a.o. Har aldrig provat själv.
Är det verkligen dags nu, inte något "vanligt" besök?!! Känner att jag inte hänger med i alla turer men det var så "lugnt" skrivet här ovan så jag bara antog att det var en koll Gemma skulle på.
I Stockholm supergrått. Det kan verkligen inte bli gråare än vad det är idag. Ångrar att jag bokade om tvättstugan för vi kunde lika gärna stanna inne hela dagen och bara mysa omkring (bokade bort den idag kl 12:00 för jag tyckte den förstörde hela lördagen). Har inte bestämt vad vi ska göra idag.
Aha, så det kan vara ett "vanligt" sjukbesök såhät tätt inpå? Tyckte också att Gemma lät lite väl cool :) Spänningen är olidlig.
Amelle - jag har ingen aning!!!??? Jag bara antog då hon skrev så lugnt och sansat. Om det hade varit mastodontvärkar skulle åtminstone inte jag sitta här på BT och skriva om apelsinsufflé.