• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Gemma

Lapinette, med semestern, menar du då Hongkong..?

• förhoppningsis

Gemma
    Oj vad lurade vi blev!
    Praktistk att ha mvc på samma sjukhus, jag som var helt säker på att det var dax nu. Nästa gång du skriver att du ska till sjukhus får du vara extra tydlig så vi inte startar massa spekulationer =)

Perfekt bakisväder för er drabbade, mysa under en filt äta pizza och titta på film hela dagen.

• Lapinette

Som jag trodde, en rutinkontroll. Skönt att läkaren äntligen verkar förstå hur ni vill ha det.

Gemma - med semestern menar jag vår alpresa om en vecka. Åker ned till Italien i en vecka för att åka utför och andas massor med friskt luft. Kina/Hong kong är inte förrän i april och innan dess blir det både Barcelona och Paris (bröllop).

Vi har haft en mindre lyckad tur på stan. Kom hem med en påse med nödvändigheter från Apoteket (upptäckte sen att jag redan hade åksjuketabletter så nu har jag väldig många sådana) och två pocketböcker. Det var allt! Vi letade även skidglasögon (varför ser man ut som en insekt när man bär dem) samt att jag letade efter en klänning på REAn till bröllopet i mars. Hittade en jättefin guld-beigeaktig klänning på Sand men självfallet efter att ha letat i flera av deras butiker så fanns den inte i min storlek.

Känns som det hade gett mer att ligga hemma i soffan och pillat sig i naveln än att springa sig trött på stan MEN nu vet jag att det inte finns något där ute för mig. Det blir att spara slantarna till Barcelona och hoppas att jag hittar något där.

• förhoppningsis

Vi ligger i soffan och äter upp pepparkakshuset och funderar på var årets sommarresa ska gå, funderar på Malaysiska Borneo och ev en tripp till Brunei.
    sitter nu och försöker resonera oss fram till om vi ska försöka få barn eller om vi ska åka till en av världens bästa dykplatser. Bokar inte resa till Sipidan om det kommer finnas någon möjlighet att jag blivit gravid (med mening) innan dess.

• Amelle

Gemma din luring Skönt i alla fall att det kändes bättre efter detta besök.

Lapinette - visst är det är jobbigt att behöva tvångsshoppa kläder till ett visst tillfälle (som ett bröllop) för det är just då man aldrig hittar nåt. När man är luspank och har köpförbud, däremot, finns det alltid massor av snygga kläder. Men i Barcelona lär du ju ha goda förutsättningar att hitta en fin klänning.

Har sovit ett par timmar, duschat, tvättat en maskin i den futuristiska tvättstugan, handlat mat och städat lägenheten. Samt ätit falafel med bröd och druckit cola - dricker det endast då jag är bakis. Nu håller jag på med middagen: vegetarisk lasagne med sallad och till efterrätt vaniljglass med varma hallon. Enkelt och bra en dag som denna :)

• Lapinette

Varför inte åka dit och försöka bli gravid på plats . Har för mig att du är rätt ung (jämfört med mig).

• förhoppningsis

Håller helt med Amelle, man hittar absolut mest kläder den dagen man inte har några pengar och dessutom har saker att göra sen så det är svårt att släpa på kassarna.

Lapinette
    vi funderar på den lösningen, dyka först och sen ägna resten av resan till avkoppling, turistande och barnalstrande verksamheter, får se. Måste kolla med vaccineringen bara. När vi åkte till Kenya + Zanzibar fick jag stränga förmaningar att inte bli gravid på ett par månader.

Idag har vi ätit superdåligt, levt på mackor... men det har inte blivit av att vi har orkat laga något eller gå och handla i det tråkiga vädret.

• Lapinette

Det var lugnt här inne idag. Kanske är det solen som har lockat ut alla istället? Den lockade i allafall ut oss. Fast först var vi tvugna att sova ruset av oss efter skumpa, Reisiling och Rioja på Riche igår.

Summering av kvällen på Riche - Maten var god, ok skulle jag säga men inget speciellt fast det hade jag inte förväntat mig heller. Maken tog ostron till förrätt och sen choucrot medan jag åt vårrullar och sedan rödingfilé med skaldjurspaella. Tjejen som serverade oss var mycket bra och personlig, sånt uppskattar jag. Vad mer, jo ljudnivån var stundtals mycket hög och ju senare det blev desto högre nivå och mer partyinspirerat folk. Lite jobbigt för rösten men skoj att få se en massa partysugna människor. Vuxna karlar som satt med löständer (de trodde de var roliga?!) och raggade på unga flickor, tjejer som verkade ha glömt byxorna hemma och så kom några fd kompisar till maken förbiknatande. Trevlig kväll på stan m a o.

Och idag tungt i huvudet men efter ett par alvedon och någon extra timme i sängen så var livet ok igen. En lång frukost och dusch och sen iväg till Hagaparken för promenad. Åkte iväg och storhandlade och sen hem för en varsin stor kopp med roboiste och äppelmunkar. Ikväll ska vi göra något så 80-talsaktigt som tacos. Minns inte när jag åt det senast.

• Margaux1

Hej tjejer!

Har det blivit dax för dig nu Gemma? Du har ju inte varit här inne idag vilket kanske är lite ovanligt!?

Jag är så bakfull att jag nästan inte lever alls... Kom hem 6 i morse efter en något överförfriskad kväll! Började med middag på Le Canard med en väninna, hon fick det i födelsedagspresent av mig. vi åt 9 rätter med vin till, innan vi rullade vidare ut på stan! Hamnade på ett västkantshak som heter Nobilis, där killarna är allmänt dryga... Sedan fick vi den strålande idén om att gå hem till en tjej och dricka mera vin... Alltid en Einsteinplan vid 3 tiden!
    Idag har såldes använts till så lite som möjligt, fika ute med mannen och senare ett par kompisar och sen till att vara allmänt död!

Lapinette, jag vill SÅÅÅÅÅ gärna shoppa men jag har inga pengar... BUUUU. Nästa helg ska jag på möhippan till samma tjej som jag åt middag med igår! Den går på nätta 1850NOK och sätter verkligen denna redan magra januari ur spel! Huff!
    Kul med skidåkning och Italien, vilken ort ska ni till? Jag åkte i lördags med några kompisar och det var verkligen, verkligen bra snö efter 2 veckor konstant nederbörd!
    När ska du till Barcelona? Världens bästa shopping........
    Avis.

• Margaux1

Amelle, det är du och jag som lever rövare i denna tråden....

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.