• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Amelle

Gemma ? läste artikeln om ?push present igår och tänkte precis som du att det är ett utmärkt skäl att få nåt fint ? typ diamanter, hehe.

Nu när min tidsgissning sprack så hoppas jag i alla fall att könet stämmer, dvs. en tjej! Vad tror du själv såhär tätt inpå?

• Lapinette

Det där med en gåva vid födseln trodde jag var ganska vanlig förekommande, eller? Har åtminstone vänner som fått symboliska smycken när de fött sina barn. Själv hade jag tänkt att låta maken fixa iordning ringen (diamanten han köpte till mig i Sydafrika) men som sagt...det verkar ju inte bli av så vi kanske ska fixa iordning den ringen i allafall.

• Amelle

Lapinette - vad är det för sten och vad hade du tänkt dig för ring?

• Gemma

Hallå, min förra gissning står kvar, torsdag och pojke.

• Gemma

Lapinette, desto större skäl att du ska få en fin ring! Jag har ju en liten röd väska på G och den som väntar på nåt gott... tror inte att jag ska fråga mannen om fler håvor faktiskt. Vi har ju en balkong att bekosta, i Stockholm.

Håller för övrigt på att trumma ihop en tjejmiddag i morgon. Det kan absolut bli för sent och för mycket dricka Amelle, men aldrig för mycket socialt umgänge och god mat...

• Lapinette

Amelle, det är som vanligt en diamant och sen har jag fått mormors riktigt breda vigselring i guld som vi tänkte använda. Sen har vi inte kommit så mycket längre.

Gällande barnverkstan så är jag skitförbannad just nu då vi skulle ha åkt till Uppsala i veckan för att sätta in ett litet embryo MEN min ägglossning kommer aldrig! Sen IVF'n verkar min cykel vara helt ur spel .

• Gemma

Lapinette, är det sämre prognos med oregelbunden cykel eller bara irriterande? Min var jätteoregelbunden, vissa månader kom mensen inte alls, fertiliteten påverkades inte av detta men en konsekvens är att ingen kan säga exakt när mitt due date är.

• Lapinette

Konsekvensen för mig denna månad innebär att det inte blir något embryo från frysen. Har man en regelbunden cykel vilket jag har haft ända tills jag gjorde IVF'n så plockar man in ett embryo i en normal cykel dvs 3 dagar efter omslag på ÄL-testet. Jag borde ha fått omslag i helgen och då jag troligen inte får något imorgon heller så innebär det att vi åker iväg på semester utan en liten eskimå i magen .

• förhoppningsis

Så ingen bebis idag heller, då kanske min gissning inte är så fel...

Har varit på universitetet och utkämpat hårda strider om min rätt att få en kopia eller ett intyg på att min uppsats är inlämnad. Den kommer inte in i LADOK förrän i morgon och jag ska på jobbintervju kl 15. Med utskriften i hand kan jag nu visa att jag har alla poäng och bara väntar på examensbeviset.

Trode att det var jättevanligt med "födabarnpresent" många får en sten till i ringen, ett par örhängen el liknande ibland med diamanter och ibland med barnets månadssten. Men det är klart man ska få en present! Det kommer min man vara mycket medveten om ifall det någonsin blir dax för oss. Har redan berättat vad jag vill ha, antigen då eller i 1årig bröllopspresent.

Lapinette
    Tycker du har förtjänat den ringen flera gånger om!

Gemma
    Klar poäng där ang mat dryck och socialt liv. Tjejmiddag låter alltid trevligt. Perfekt nu när du behöver tänka på annat lite och mannen är borta på middagar.
    Funderar på liten tjejmiddag på onsdag då mannen är borta men de flesta skriver hemtenta och de som jobbar brukar inte vara helt pigga på sena middagar med mycket vin i veckorna. Kanske lika bra det då jag ska med morgonplanet till London som går tiiiidigt.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.