För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Vet bara inte riktigt vad jag ska göra inne hela dagen.
Ja vist är det lämpligt att åka dit nu med ett lägre pund, hoppas det hinner ner ännu mer innan i morgon!
Måste växla lite pengar idag, brukar vilja en slant i rätt valuta och sen kör jag det mesta på kreditkort så det får gärna dyka vidare på fredag med.
Hej!
Ingen bebis än, nej! Denna eviga väntan Gemma...
Jag är så trött så trött! Igår blev en jättelång dag med både spanskakurs och middag hos en väninna.
Behöver be er om råd ang. möhippan till samma väninna. Detta är hon superadvokaten som jag berättat om tidigare! Hon är en av mina absolut bästa vänner men av en eller annan grund blev jag ekskluderad ur planeringen av hennes tärna! Upplägget som de kommit fram till är säkert bra, men jag fick inte besked om varken plan eller pris förrens i söndags. Det kostar 1850kr på lördagen och 300kr på söndagen... Jag är totalt pank (men fick löneförhöjning med lite drygt 50'/år igår så visst går det...) och funderar på att bara bli med på middagen till 900kr på kvällen! Vad tycker ni? Jag är rädd att hon blir sur för att jag inte kommer hela dagen....
Annars är jag också på jakt efter en ny mobil, vet inte vilken modell jag ska välja! Behöver en som hanterar e-mail etc... Vet ni? Helt Nokia.
Ang. dykning och graviditet tror jag det enbart beror på att man inte har nog forskning på fältet! Man VET inte hur det påverkar fostret så då avråder man... Det fick jag lära mig när jag utbildade mig(är rescue diver).
Kan skylla på att jag måste jobba då det eg är en tur upp på fjället till en privat vinkällare inplanerad... Bra betalt och tillbaks i god tid till middag.
Margaux
Börjar med att säga att det är taskigt av tärnan att inte bjuda in dig till planneringen! Vet du varför hon gjorde så?
Deltagandet under dagen måste du nog känna efter själv vad du tycker, jätte svårt att ge råd i det fallet.
Vilket märkligt sätt av hennes tärna, konstigt att bjuda NÅGON till en dyr möhippa med bara en veckas varsel, och att det dessutom är en av brudens bästa vänner gör det bara ännu märkligare. Förstår att du tvekar, det är ju ganska mycket pengar såhär i fattig-januari.
Om du väljer att bara närvara vid middagen så har du ju jobbet att skylla på (och blir hon ledsen kan du ju säga som det är ? men då kanske bruden blir förbannad på tärnan och så sätter det igång en cirkus som man kanske inte önskar sig innan bröllopet). Svårt!
Skulle tro att det beror på att hon trodde det skulle vara lättare att planera utan mig. Vi två är inte bästa kompisar(är väldigt olika)! Men umgås naturligtvis pga samma vänner.
För mig är det ok, har tillräckligt mkt att tänka på inför bröllopet där jag är ansvarig för 2000 saker...
Men jag tycker i utgångspunkt att över 2000kr är för mkt(särskilt när man inte har dem... :-P) plus att aktiviteterna inte är super lockande!
Försöker sätta mig in i brudens situation, och det är klart att jag skulle bli lite besviken om en av mina bästa vänner inte var med på möhippan. Men då räknar jag ju med att alla skulle vara meddelade i god tid (och att summan skulle vara en sådan att INGEN behöver tacka nej pga. ekonomin).
Min känsla är att alla möhippor ska vara så himla speciella och aktivitetsfyllda nuförtiden, en del hastar ju från den ena aktiviteten till den andra, men jag skulle tycka att EN grej räckte, sen middag, goda viner, snack och partaj resten av kvällen. Nåt som alla kan vara med på och tycka är kul.
2000 kr utgifter brukar man behöva lite framförhållning inför, spec i januari. Kan du inte vara med på delar av aktiviteterna då - de som du tycker verkar kul + middagen.
Jag hade folk som var med på delar av min möhippa, försvann ett par timmar och kom tillbaka, bla pga jobb och andra åtaganden.
Som brud hade jag iaf full förståelse för att det måste ha varit hopplöst att hitta en dag när alla var helt lediga hela dagen.
Måste klarera att jag visste NÄR hippan skulle vara, men av någon anledning inte fick informationen! Var tvungen att efterlysa plan och pris!
Det enda jag blev tillfrågad om var om vi kunde ha efterfest hos mig... något som utestängda bittra Berit tyckte var en strålande(!) idé... NOT! hehe, där tyckte jag allt att de kunde klara sig själva... Människan är ond, tycker ni inte?
Exakt förhoppning, så tror jag också. Man vet ju hur svårt det är för alla att få ihop det, så skulle Margaux bara vara med på middagen tror jag det skulle finnas förståelse från brudens sida. Särskilt med tanke på uppbokat jobb och kort varsel.