• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Amelle

Hoppsan! Vilken glad nyhet! Trodde knappt mina ögon, fick för mig att Gemma först beskrev en dröm. Känns som om att det gick väldigt fort?

Så det blev en tjej ändå

STORT GRATTIS till prestationen!!!

• Amelle

haha izunia - vi var exakt samtidiga :)

• Amelle

Ser fram emot att höra mer från den nyblivna mamman när hon orkar. Grattis igen, kram!

• Amelle

Nu ska jag springa till gymmet - men vad har lillan fått för namn?

• Margaux1

GRATTIS, GRATTIS mamma Gemma!!

Vi är så stolta över dig!! Vad härligt att höra...
    Gick det bra? Hade hon god fart när hon väl ville ut?

Jag gick och funderade igår om något hade hännt.. Men våran bredbandleverantör är ungefär lika pålitlig som tidningsbudet och igår beslutade det sig för att inte funka! Frustrerande...

Vad ska hon heta? Känner på mig att det är en alldeles fantastiskt söt skapelse...

Kram

• förhoppningsis

Gemma
    GRATTIS!! Å vad mysigt, hoppas att ni mår efter omständigheterna bra.
    Födde du helt utan smärtlindring? Inte ens lustgas el akupunktur? Otroligt imponerande, det är alltid imponerande men att det dessutom var en 3.9 bäbis gör att det är otroligt imponerande!
    Har ni något namn på tösen?

Ta hand om varandra nu och försök ta det lungt. När åker ni hem?

Jag är nu hemma från London efter en lätt kaosartad hemresa. Mannens flyg skulle ha gått 2 timmar innan mitt, vi åkte tillsammans till flygplatsen så tänkte jag att vi kunde äta lite där och kolla affärer. Ingen större ide för mig att stanna i London 2 tim extra. Efter flygolyckan var det kaos på Heatrow. Blev inbokad på ett tidigare flyg tillsammans med mannen. Det planet var väldigt försenat så vi fick matkuponger som kompensation. För mig var det inte så farligt, jag kom ändå hem 15 min tidigare än vad grundtanken var men mannen var mindre nöjd, han var 3 timmar senare än tänkt. Det planet jag skulle ha åkt med blev inställt så jag var mest nöjd över att ha kommit hem.

Efter att ha gått ca 1 mil per dag i 4 dagar är mina fötter ordentligt mörbultade och ömma, skulle verkligen behöva en fotmassage. På söndagen var vi på Selfridges och shoppade och sen promenerade vi i Hyde park och avslutade med te på Orangeriet vid Kensington Palace.

• Amelle

Hello ladies!

Här var det lugnt värre nu när både Lapinette och Gemma är absent. Varför går alltid helgerna så fort? Suck. Har en attans träningsvärk och sitter framför skärmen med dundermycket jobb. Längtar mest till varmare breddgrader och sommarsemestern.

Helgen var lugn med kompishäng, träning och lite jobb. På söndag kommer mannen ? tjoho!! ? även om han kommer resa iväg nästan direkt en liten kortis med sitt nya jobb.

förhoppningsis ? läskigt med flygolycka, hörde om det på radion. Jag har blivit lite flygrädd med åren så jag hade nog tyckt att det var rätt jobbigt att ha det så nära inpå min egen flygning. Hur var tedrickande i Kensington gardens? Blev ju aldrig att vi testade det när vi var där men jag tyckte det så himla mysigt ut. Blev en del shopping va?!

• förhoppningsis

Amelle
    Ja det var lite obehagligt med flygolyckan så nära inpå, men jag hde turen att missa den helt innan jag flög ner. Brukar trösta mig med att direkt efter sådana olyckor är säkerheten och beredskapen som högst.
    Te var supermysigt, väldigt fin lokal! Man är i orangeriet och det är väldigt mysigt, enorm takhöjd och stora fönster. Afternoontea började kl 15 och det var försent för oss som skulle hem den dagen. Så det blev lunch med cajunkyckling och sen drack vi en stor kanna te och åt belgisk chokladtårta. Väldigt tråkigt att vi missade det riktiga tedrickandet men det här var väldigt trevligt det med. Får gå på diplomat istället här hemma någon helg.

Det blev väldigt mycket shoppande jag sa till min svägerska att alla hade trevligt utom mitt kreditkort. Det skulle nog behöva semester efter det här, väldigt välanvänt!
    Mannen hittade en ny rock och ett par skor.

Gemma
    Det är nu med allt blödandet som giganttrosorna kommer väl till pass, stringtrosor funkar inte riktigt lika bra.

• förhoppningsis

missade starten av gossip girl nu när den har börjat sändas här, tänkte försöka "titta ikapp" innan nästa avsnitt.

Mannen är hemma och är ömklig, han är nyopererad i munnen och lever på vaniljglass och blåbärssoppa. Han har hyrt en trave film och ligger nu i soffan under en filt och tycker synd om sig själv.

• Gemma

Hej girls, nu sitter jag i mitt bordeauxfargade juicystall ute i biblioteket med en kopp te och ett stort apple, maten kommer snart (varje dag valjer man bland en fyrasidig meny bestaende av otroligt god restaurangmat, typ en soppa + en forratt som sushi, meze, sallaer eller rokt lax med kapris till forratt och lammfile, lax, pasta osv till huvudratt, creme caramel, cheesecake osv till efterratt, levande ljus och vin om man vill). Maxine sover inne hos mannen, jag var nyss och tittade pa henne och grat en skvatt igen, hon ar sa otroligt otroligt otroligt sot med sin plutmun och sina sma ljud, jag kan inte fatta det, jag som inte ville ha en bebis... grat visserligen mig till somns forsta natten for jag kande mig sa ensam utan min lilla van i magen, men nu nar Maxine borjar visa mer och mer karaktar sa visar hon sig faktiskt vara samma person. Samma energi, samma personlighet. Stor aptit, lyhord och verkligen smart. Inga hysteriska utbrott som man inte kan resonera sig igenom och matningen gar som en drom. Jag har varsta pamela anderssonrattarna nu! Men forhoppningsis, suck, du har ratt, sariga onda brostvartor ar dessvarre inte bara en teknikpryl. Speciellt inte nar bebisen ar sa galet glupsk som var. Har redan efter tva dagar sar pa bagge brosten, det skar i mig nar jag ser hennes enorma, glupska jattegap, hur hon vaser hogljutt och spanner ogonen i brostet och liksom tar sats och sen vroooom! varsta hugget. Men tack vare hennes malmedvetenhet och langa, ihardiga matningstider pa narmare en timme sa har vi redan borjat fa fason pa rutinerna. Vi vacker henne om hon vill sova over matpassen och sen trugar vi tills hon verkligen blivit matt. Tack vare det haller hon 4 timmar under natterna. OK jag har verkligen igen aning om hur det blir sen, men hon kanns verkligen robust. Skont! Fast anda ar hon valdigt mycket tjej, tjejansikte, sota sma tjejljud. Man bara dor. Jag ska kopa saaaaaa mycket klader haha!

Min egen halsa ar mycket battre, bloder inte lika mycket och stretchar, men det kanns otroligt att vi ska hem redan i morgon. Har redan vant mig vid att ligga i sangen och kolla DVD och ringa pa klockan sa fort vi undrar nat eller behover fraga nat om Maxine. Skoterskorna och sjukhuset ar heeeeelt fantastiska, ryktet om den galna svenskan som foder utan smartlindring och blir helt rabiat om man inte forklarar allt i detalj har spridit sig! Varje morogon kommer ocksa Maree, den stora, skotska amningsexperten och har ett traningspass for alla patienterna. Hittills har jag bara ammat liggande men i morgon ska vi ova sittande med kudde. Hon ska ocksa komma hem till oss och checka att vi har ordnat det bra for bebisen och oss sjalva (hon och de flesta andra ar overens om att de flesta har pa tok for varmt). Vi har typ sex grader kallare pa rummet an i resten av sjukhuset... Nu ska jag ga och kaka treratterslunch, ater och ater som en hast, kan dessvarre inte sova for jag bara aterupplever forlossningen och tanker pa Maxine och hur konstigt och underbart allt ar, men tids nog lar det funka det ocksa.

Forhoppningsis, laste om din londonresa, later helt underbart men gud vad laskigt med planet, tur att det slutade lyckligt. Piloten ar en hjalte.

Och tack for alla lyckonskningar, ni har i sanning varit en oupploslig del av den har graviditeten. Kramar, G

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.