• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Margaux1

förhoppningsis, känns som om jag behöver en liten påminnelse om lägenheten i Hammarby Sjöstad... När flyttar ni?
    Och vad ska du i februari då du redan funderar på bakfylla?

Angående minnesluckor så har jag inte det så ofta, men mina kompisar nästan rutinmässigt! Vet att det är ett riktigt dåligt tecken men det verkar inte bekymra dem nämnvärt....

• Amelle

Hello girls!

Det går uppenbarligen alldeles utmärkt att vara bakis två dar på raken - kul!
    Har i alla fall känt mig rätt pigg fram tills efter lunch, blev spinning plus styrketräning imorse, sen en promenad i det UNDERBARA vädret, innan jag kollapsade på soffan.

Gårdagen var iaf trevlig, men jag hade svårt att dricka några större mängder vin.

Såhär var det inte när man var 20 direkt.

Ni verkar ha haft trevliga lördagar allihopa med god mat och dryck.

Margaux - jag är också lusens pank. Fy vad det är trist!

• Amelle

Lapinette - visst är det kul att kolla på alla konstiga typer som hänger på krogen. Men löständer?!
    Älskar att bara sitta ute och glo på folk (samt skvallra lite "diskret" om alla freaks).

• Lapinette

Amelle - ett gäng karlar i typ åldern 40 och uppåt som sitter och dregglar efter allt som har byst och passerar deras bord. Löständerna vet jag inte riktigt hur de hade tillverkat men de tyckte det var superskoj att sitta där och glo med dessa i truten (de såg så jäkla dumma ut!!!).

Margaux - vi åker till en liten alpby som heter Canazei. Har kollat in och det har snöat massor hela veckan och ska fortsätta t o m torsdag. Som det ser ut nu så ska solen titta fram på vår första skiddag (söndag) men vi får se om prognosen håller, hoppas, hoppas!!!

Barcelona blir det på alla hjärtans dag. Första gången vi firar den tillsammans då maken är på den där mässan varje år. Så det blir torsdag - söndag, 14-17 februari.

• Margaux1

Lapinette!!
    Guud så romantiskt med Valentin i Barcelona!
    För att inte tala om hur kul ni kommer ha det i Canazei, hör det till något av de stora systemen?
    -Jag har aldrig åkt skidor i Italien men har varit i nästan alla de stora franska...

Såg just på bilder på min underbart söta systerdotter, Matilda!
    Världens finaste... Min mamma har varit ute i butikerna och bunkrat rosa och "flickiga" saker eftersom vi inte visste innan vad det skulle bli. Jag tror jag måste trotsa ekonomin och hänga på...

Jag tror Gemma är på sjukhuset!

• Lapinette

Margaux - tror du? Vilket datum har du satt på Gemmas lilla jordnöt?

Canazei tillhör Dolomite superski så det är ett enormt system. Har själv bara varit över från Cannes till Limone och åkt (Italien) annars så har jag varit nästan överallt i Frankrike och på en hel del ställen i Österrike. Denna gång ville jag ha god mat, bra hotell (med SPA), mysig alpby och bra liftsystem. Förut (när jag åkte med en väninna) så värdesattes närheten till liften, bra ställen att gå ut på nattetid och så fick boendet gärna kosta så lite som möjligt. Tiderna förändras...eller ska jag säga tiden har förändrat mig .

• förhoppningsis

Hej tjejer mycket har hänt sen jag tittade in här tidigare idag... ingen Gemma dock, tror ni hon är på sjukhuset denna gång?

Helgen har varit lugn - aldeles för lugn för min smak men det blir nog lätt så när jag inte gör något spec under veckorna. I fredags blev det gosa i soffan med mannen och se "kalle och chokladfabriken"
    I lördags tränade jag på fm och sen var vi i Sjöstaden och fixade lite papper och på kvällen tog jag 1 (ja faktiskt bara en) drink med en kompis och hennes kille medan mannen låg kvar i soffan hemma.
    Idag har vi först brunchat, fast stället vi hade bokat bord på var stängt så vi gick till Kompott istället. En skön promenad blev det iaf, härligt med sol! Aldeles för länge sen jag såg den. Efter det kollade vi på lite möbler och sen fikade vi med några andra kompisar fram till kl 16.30 ca. sen gick vi hem och slöade resten av kvällen.
    Inte så spännande helg direkt... hoppas nästa blir bättre för då är vi i London.

Margaux
    Inget är klart med flytten ännu, vi byter hyresrätter med varandra. Bytesansökan är nu inskickad till värdarna och vi kan bara vänta och hoppas att de godkänner bytet. Om allt går som det ska så flyttar vi 1 mars.

Lapinette
    ÄR det inte alltid hög ljudnivå på Riche? Hamnar där på afterwork lite då och då och har funderat på att äta där men avstått då det kan vara svårt att få äta i lugn och ro.
    Å vad mysigt att fira valentin i Barcelona, låter aldeles underbart! Vi brukar iof fira tillsammans varje år men för er som tydligen lyckats befinna er på olika ställen måste det vara extra mysigt att fira det där.

Amelle
    Vist har man blivit sämre på att festa flera dagar i rad, beklagligt! Imponerande att du gick och tränade ändå.

Ansluter mig till er luspanka grupp, någon som har några ideer om saker att göra i London som inte inkluderar tokdyr shopping? Mat mm när vi ses får mannen stå för men to + fre dagtid är jag ju själv.

• förhoppningsis

Margaux
    Glömde att svara på din fråga om februarfestandet, jag har en stor middag inbokad den dagen, en traditionell middag/fest där jag garanterat kommer bli bakis dagen efter.

• Gemma

Hej govänner! Här är kallt kallt kallt på alla fronter, kom lite snö i morse men ingen bebis. Låg jättelänge i sängen och såsade sen gick jag iväg till ett mysigt lunchställe för att träffa två av mina mammakompisar. Kände mig ungefär som den där dinosaurieplanchen i skolan, typ "tidigt i evolutionen", jämfört med dem som redan varit mammor i två veckor = en evighet. Lyckades också avstyra skräckhistorierna från deras förlossningar som låg och puttrade hela tiden. Lurigt och farligt det där. Efter lång lunch gick jag på en härlig entimmes fotmassage, sen lite groceryshopping inför kvällen, tog bara det allra dyraste för att hämnas på mannen som ska bort på middag TVÅ kvällar i rad. Australiensisk oxfilé och färsk lax, kom till mamma!

Nu ska jag grotta ner mig i soffan med Dirty Sexy Money (tänkter tjata titeln om och om igen tills jag präntat in den i era medvetanden för den är SJUKT underhållande!

Hur var era söndagar förresten? Jag gick ju på champagnebrunch på 38 våningen, sen satte vi upp lite mer grejer till jordnöten, typ en söt trämobil och en termometer (så att mannen och jag äntligen kan sluta bråka om hur kallt det är i rummet). Just nu är det 17 grader vid bebisens säng dvs perfekt antispädbarnsdöd-temperatur enligt myndigheterna, men jag fryyyyser. Nåja, får väl ställa elementet alldeles precis vid min säng.

Kram, G

• Gemma

Apropå när bebisen kommer så har jag "bara" gått en vecka över tiden, kan mycket väl bli en vecka till av rapporter om leda och fotmassage. Jag njuter istället om era reseplaner och kan väl säga att jag är inte så lite avis. Även om jag råkar känna mig rätt exakt som att jag står inför att skjutas ut i en liten rymdkapsel på obestämd framtid.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.