• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Amelle

Lapinette - du har helt klart en poäng, hehe.

• Amelle

usch jag är verkligen bakfull som en gris. Måste försöka somna om nu, har inte blivit många timmars sömn i natt. Var hemma vid tresnåret efter en jäkligt trevlig kväll med lite väl mycket vin. Åt smarrig hängmörad entrecote med ugnsrostade rotfrukter och spenat/avocadosallad.

• Amelle

Känner inte heller att jag behöver bemöda mig om att kolla ut genom fönstret efter din rapport, Lapinette.

• Stålhandske

Amelle är bakis, hehe. Kul att du hade skoj!

Vi var i Göteborg med en bunt av mannens gamla barndomsvänner och åt tapas som var supergoda och drack vin. Fick träffa flera nya flickvänner som har skaffats under tiden vi har varit i Kina, bland annat en gammal klasskompis till mig. Kul!

Nu har jag precis tvingat in en köpes-annons i Göteborgspostens söndagsbilaga, även om det var efter inlämningstiden.

Vad gör ni idag tjejor?

• Stålhandske

Men vad läser jag? Gemma till sjukhuset!?

Nu blir jag nervös.

• Amelle

Blev det inget med den 2:an du länkade till Stålis?
    Den såg himla fin ut men ni är kanske på jakt efter en 3:a.

Idag ska jag försöka ta mig samman och gå och handla käk samt laga middag till en väninna som kommer hit ikväll.

hade tänkt träna men mitt huvud känns som betong.

• Lapinette

Amelle - idag är det perfekt bakisväder! Kryp tillbaka till sängen och sova några timmar till. Du hinner ändå handla, ta ett bad och se fräsch ut till kvällen.

Själva ska vi ta en sväng på stan i brist på andra aktiviteter. Tyckte först det kändes onödigt då vi inte är ute efter shopping men efter att ha tänkt till lite insåg jag att det finns en del småsaker jag vill köpa in innan semestern typ åksjuketabletter och pocketböcker. Sen så ska jag ju hälsa på väninnan med den snart 1-åriga dottern så en liten födelsedagspresent sitter ju inte fel.

Imorgon är det kanske jag som är trött i mössan efter vår kväll på Riche. Hoppas dock att jag ska klara mig ifrån illamåendet och den totala black-out som jag hade på nyår. Förstår fortfarande inte varför jag blev så dålig (har bara hänt 3 ggr tidigare i mitt liv). Jag drack bara skumpa och rödvin till maten...inget extra, massor med vatten och tog den sista skålen vid midnatt. Strax efter "stupade" jag.

• Izunia

Amelle.. jag tänkte precissom lapinette - perfekt dag för bakfylla! Drick mycket vatten och ät nåt smarrigt.. typ pommes och hamburgare!

Lapinette.. jag känner igen det där. Har ju självklart druckit alldeles för mkt, alldeles för många gånger, men förra nyår..då hade jag minnesluckor! har aldrig hänt mig förr och det var faktiskt lite skrämmande. Jag hade ju mig själv allt skylla för den hemska fyllan. Men jag mådde toppen!!

Idag ska jag ta en tur med min mamma på stan och leta efter blommor till mitt snart nymöblerade/nypolerade vardagsrum! Den nya soffan har inte kommit än, men när vi var borta har golvet blivit slipat och jag målade om fondväggen (till icke fondvägg) i förrgår). Känns som nytt!

• förhoppningsis

Nu är jag inte säker, men Gemma var ju inne och pratade med läkaren, hon har gått över tiden vilket betyder att det inte borde vara något rutinbesök. Visserligen går man på regelbundna kontroller med jämna mellanrum fram till födseln men den är ju på mvc. Låter lite väl drastiskt att skriva så om det bara var ett vanligt mvc besök. Dessutom om de åkte in motsv ca kl 2 i natt svensk tid, och med Gemmas oro har jag svårt att tro att de åkte in för tidigt soch då riskera massa konstiga ingrepp för att skynda på, så borde det vara en liten jordnöt ute nu. Vilket förklarar att inte Gemma varit här på nästan 12 timmar...

Amelle
    Japp inte smälla i dörrar el ugnslucka när den är nyutkommen ur ugnen, då trillar den ihop.

Länge sedan jag hade en praktfylla, måste varit min möhippa i somras, men räknar med en i slutet av februari.

Nu ska vi ut och fixa fler papper i hammarby

Ha en bra dag

• Gemma

ojoj vad har jag satt igång för rykten här på tråden, förlåååt, känns nästan som om jag lurat er men det var inte alls meningen. Idag var bara en vanlig koll på sjukan. Vi träffar ju läkare och barnmorskor huller om buller, på själva sjukhuset (olika våningar för olika "aktiviteter".
    Mest var jag alltså nervös för att vi skulle ta tant doktorn (som är chef över alla förlossningsläkare, ung, trendig och skitsnygg = läskig!) i örat, jag sa till henne att jag inte kände att jag kunde lita på henne och att hon hädanefter MÅSTE informera och fråga om lov varje gång hon gör nåt. Hon bad om ursäkt och var nog lite skakad, sen berättade hon i enormt noga detalj allt som följde, men det var inte så mycket, mest kolla att bebisen hade ordentligt med vatten att skvalpa i och det hade den - precis lika mycket som för två veckor sedan. Vi kollade rörelser och hjärtljud, fina fisken som vanligt, och sammandragningar (jättesällan fortfarande, fast I promise - sånt känner man väldigt tydligt och behöver knappast nån manick för att kolla). Jag bad också om en ny hinnsvepning för jag märkte att den förra hade god effekt och frågade om måndag var OK, men då sa hon: "Let's not be too aggressive, we can wait until Tuesday". Mirakel! Det kom också nån liten dum sköterska och började yra om igångsättning och jag bara NEJ! Då försvann hon fort. Känns som om de börjar fatta, äntligen. Liksom, bort med tassarna och låt naturen ha sin gång. Bebisen har ingen jäkla kalender som den går efter.

Hemma lagade vi till en snabb lunch som vi transporterade bort till manhattanväninnnan, där tillbringade vi tre timmar och mannen satt och var helt förhäxad av deras lilla flicka, hon sov självklart som en stock på hans stora, varma arm. Vill se honom med jordnöten, snart.

Resten av dagen har vi varit trötta, nappat, profylaxat och lagat till brässerat lamm. Nu är klockan snart halv elva och vi ska träna lite avslappning, innan vi går och lägger oss. All spänning gör oss helt förbi av trötthet och vi behöver verkligen vila bägge två.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.