• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Lapinette

Stålis - gillade dina Hong kong tips! Kan nog bli lite svårt att hitta till ställena bara.

• Lapinette

Ska kanske passa på och fråga - har du varit i Peking och/eller Guilin?

• förhoppningsis

Gemma
    Tänkte att om det är ett Amerikanskt sjukhus kanske man kan hota med att stämma dem om de fortsätter så mot er uttryckliga vilja. Även om det är ett stort steg och inget man kommer gå vidare med så kan det kanske få dem att förstå vidden av ert allvar. Måste vara jättejobbigt att ha det här hängande över dig nu, sista biten av graviditeten som ända kan vara påfrestande då man är ganska stor och springer uppe mycket på nätterna.
    Se till att mannen frågar "varför" så fort de säger att de ska göra något, även omd et "bara" är en undersökning så visade de ju att inte ens undersökning kan man lita på att de gör utan att ställa till med något.
    Låter bra med thaimat med väninnan för att tänka på annat ett tag.

Jag måste bara få dela med mig av lite goda nyheter, universitetet ringde nyss och meddelade att min uppsats är registrerad!! Nu måste jag bara skicka in ett intyg från advokaten jag gjorde praktik hoss så är allt klart. Advokaten mailar in det idag så jag borde kunna hämta mitt examensbevis i morgon!
    Så nu flickor bjuder jag på champange till alla i tråden, Izunia, jag har ett alkofritt alternativ om du vill ha istället.

• Margaux1

Hej alla!

Beklagar så mycket att ni inte sett till mig i det sista... Renovering av bad, jobb och krånglande nätverk hemma är starkt bidragande faktorer!

Gemma! Gud vad mycket läskiga, kontiga saker som drabbar dig... Jag hoppas, hoppas att du mår lite bättre nu och att bebis på eget bevåg behagar dyka fram! Jag tycker kanske det är lite okänsligt av dina kompisar att berätta sånnt här nu.. Det kunde gott ha väntat en vecka eller 2! Det är en spännande nog tid ändå för dig utan att stressa upp sig över historier! Stor kram till dig och magen i alla fall!!
    Min syster har nog fått barn nu... Planerat kejsarsnitt idag kl 12 engelsk tid! Men har inte hört något! Tänk att jag är moster....

Förhoppningsis!! GRATTIS!!!!! Vad kul, Skål!!

Jag lovar att titta in lite senare ikväll, nu måste jag ta mig från jobbet för att sen dra vidare på nästa jobb(privat vinkällare.....)

Huff, detta året har gått ut stenhårt!

• Gemma

Jaaaa förhoppningsis! Äntligen en glad nyhet för hela tråden. Och tack för alla era braiga tips, mannen gillade genast det där med stämning men jag får nog lugna ner honom lite... once he gets going there is no stopping him. Hade en jättemysig middag med väninnan som hade med en hel påse presenter från Damascus (ni vet, det är hon halvsyrianskan). Bland annat en superfin trämobil till jordnöten, så nu får den ännu mer att titta på, utöver glittertyget på väggen som ju är den enda förströelse snålmamma har fixat.

Köpte en jättestor Galette de Rois till mannen på Paul på hemvägen, för er som inte vet så är det en delikat och mycket syndig fransk uppfinning, en smördegskaka med väldigt god mandelmassa inuti. Lite sådär salt-söt och smörig som fransmännen är så bra på. I kakan gömmer man en liten porslinsfigur, mandel eller böna och sen käkar man järnet. Den som får denna "fêve" blir kung (Roi) och får en krona på huvudet. Kakan äts av tradition på en speciell jour de rois, tror det är den första söndagen i januari men jag kan ha fel, i alla fall var det nu i söndags. I morgon ska mannen bjuda hela sitt kinesiska team på kakan och man fick till och med en fin papperskrona från Paul vid köpet. Själva åt vi ju en hembakad variant i tisdags när vi var på middag hos franska paret. Köpte också en bit aprikostarte till mannen och värmde en stooor lussekatt till mig själv (ni anar inte vad jag tröstat mig på många vis idag) och sen kollade vi på vår nya kärlek - superduperbraiga snaskserien Dirty Sexy Money. Nu sover han på soffan men jag tänker snart avkräva min utlovade ryggmassage.

Lapinette, visst är det så fundamentalt dramatiskt / konstigt / hopplöst /häftigt när det handlar om den egna kroppen.

Tror att jag är lite i allmänt chocktillstånd nu, inför the inevitable. Kroppen och knoppen har liksom rubbats ur sin vanliga balans och jag har dålig koll på var de befinner sig i förhållande till varann. Har fullt sjå att försöka behålla vettet... i synnerhet som alla läkare etc bara pratar om hur "the only thing that matters is that the baby is healthy... right?" Och då vill jag liksom bara skrika: "Men jag då? Ska inte jag också må bra??" Vilket jag ju väldigt uppenbart gör. Men det är ändå hela tiden med någon sorts skräck för att tappa fotfästet. Och - i förlängningen - inte räcka till för barnet när det väl är fött. Känns onekligen som om man laddat i nio månader inför nån sorts idrottsprestation. Eller presidentkandidatur, eller vad som helst som är jättesnabbt, intensivt och svårt.

• Gemma

Margaux, så spännande med din syster! Planerade snitt brukar gå jättebra både fysiskt och mentalt. Framför allt går det så sjukt snabbt! tio minuter och så vips är bebisen ute, tjugo minuter till sen är man sydd. Vet hon vad det blir för kön?

Stålis, ska absolut försöka tänka mer så... även om jag just nu har svårt att föreställa mig att det någonsin ska uppenbara sig en livs levande bebis, än mindre hur den är och ser ut.

• förhoppningsis

Gemma
    Amerikanska sjukhus är så rädda för att bli stämda att det räcker med att andas stämning och advokat för att saker ska hända, hoppas det tar skruv här också. Avråder dock å det bestämdaste från att faktiskt stämma dem på riktigt...

Margaux
    Kul att bli faster, spännade för familjen att veta dag innan det händer. Fast att som Gemma vänta och vänta och inte veta när det kommer är en sak, min väninna hade planerad igångsättning, de åkte in och var säkra på att komma hem med en baby. De åkte in och fick beskedet att naturen skulle få ha sin gång så de fick åka hem igen. Att berätta för alla då att det inte var någon baby ännu var tydligen inte så kul.
    Vet ni om det är en flicka eller pojke?

Här på tråden delar vi ju med oss av det som händer i våra liv, bra som dåliga saker så det är klart jag ville dela min nyhet med er. Ni fick faktiskt veta innan mannen, ville inte ta det på telefon så jag tar det när han kommer hem.

• Izunia

Hej nu är jag tillbaka i det kalla landet!

Jag kan börja med att tala om att vi idag fick hämta våra resterande bilder.. Vi fick ju naturligtvis själva åka för att hämta dem även om det inte var vårt fel att det var felprintat i albumet och att de inte hade inramningarna redo förra gången. Men de fick ju betalt då så varför skulle de orka bry sig om sina kunder nu,...

Jag kan tillägga att det fotografen har skrivit är självklart en hel del lögner och bortförklaringar.
    Jag ska skriva ett fint inlägg nu i tråden så fort jag har lite mer tid över.. det finns MYCKET att skriva.

För övrigt så har jag fått en tid för ultraljud den 4 feb. ska bli spännande!
    Jag har redan jobbat på marken sen slutet av november! Vi får jobba upp till 12e veckan, men om vi vill sluta tidigare är det upp till var och en. Jag mådde ju aldrig dåligt men jag var så fruktansvärt trött i början.

Imorgon är det tandläkaretid... = spruta... not like.

Hoppas alla har fått en bra start på nya året!
    Min vännina fick en son den 8e och jag ska träffa dem imorgon. De hade efter sista ultraljudet trott att barnet var ca 15% mindre än normalt och att han skulle födas jätteliten.. hmm.... 3,4 kg och 48cm är inte så liten!! hahaha... ops..

Gemma.. jag tror din lille/a plutt kommer den 12e och jag tror nu att det är en flicka. Har tänkt pojke innan.

• Margaux1

Hej Izunia! Vad kul, är det trist eller skönt att komma hem?
    Brun som en pepparkaka eller?

Min syster har fått en liten flicka på 2,9kg.... alla fingrar och tår och helt normal! Skönt!! Har inte fått tag på syrran än men hon är säkert groggy efter bedövningen.....

Moster Margaux!!!

Ska ut och handla rosa och röda saker nu, sist blev det ju könsneutralt delux!

Gemma, det är SÅÅÅÅ spännande med din mage nu.... Jag tippar den 13 kl. 14.28 och en pojke!
    Trodde helt säkert att sis skulle få en kille så jag är inte helt stabil i mina satsningar!! men, men.

Nu har jag burit ruskigt mkt dyr vin och sitter och väntar på middag! Idag blir det entrecote med ugnsrotsaker och en superduper smarrig sydafrikan. Vin alltså....

• Margaux1

Iza, jag ÄLSKAR tandläkaren... men det kan kanske bero på att jag växt upp med 2 st? Tycker den rena känslan man har i munner efteråt är obetalbar... Går så ofta jag kan(och mamma tar emot...)

Vårat bad är äntligen, äntligen nästan klart! Ska på med lite silikon ikväll-SEN!!!! Nice... Har klarat denna perioden OK, men är riktigt ruskigt trött på att men MÅSTE gå på gymmet på morgonen! Det är bra för rutinerna men tar glädjen ur det hela....
    Håller som bäst på att lära mig spanska på egen hand, sitter ganska mkt i bilen och hör på språkkurs. Ganska kul faktiskt!! Är det någon som pratar spanska? Gemma? Ditt språkgeni....!!
    Ska på kurs också som eg skulle börjat ikväll men som ställdes in i sista minuten.... Passar inte i mitt schema! Hata!!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.