• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • förhoppningsis

Lapinette
    Surt att ni måste köpa hela er del när nu priset har säkts till ett klart mer överkomligt. Finns det någon chans att någon annan lägenhet vill köpa er överblivna del då?

Stålis
    Också jättenyfiken på vad du fick i present.
    Jag kan som jag skrev högre upp precis som Margaux inte komma in på sidorna du länkar till med lägenhetsbilder. Vill du lägga ut dem igen eller lägga upp dem i ditt galleri eller på FB eller nått så kanske vi kan se dem.

Amelle
    Grattis i förskott! Kul med en man som verkar gilla det där med presenter, min är lite tråkig på den fronten. Han kan få ett paket och lägga det åt sidan för att öppna "sen", jag kastar mig över alla paket och tycker att det är lite mindre kul att ge bort saker när de emottas med så svalt intresse. Verkar roligare att ha det som du vars man inte kan hålla sig från att ge paketen för tidigt.

Magaux
    WOW, tycker att 120 flaskor låter stort, vill knappast tänka på hur stor en 300 flaskors kyl måste vara. Måste vara lite svårt att möblera med på något bra sätt. Låter som att hus med vinkällare vore bra för dig, eller bygga om källarförrådet eller så. Kan bli svårt att ta med om man flyttar bara.
    Jag tror att jag har hört om vinkylar som har olika temp i olika delar, finns det eller är det jag som har fått för mig det bara?

HUr många kilon får du flyga hem med från Argentina? Låter som det kan bli lite övervikt på din väg hem... en väldigt tom väska på vägen dit kanske? Från vissa länder är det biligare att skicka sakerna med post än att betala övervikten om det är ett kinkigt flygbolag. Det tar ju längre tid innan man får dem men ibland kan det vara värt det.

Skulle gärna ut och shoppa men efter London är mina kort lite dränerade. Har dessutom inte fått CSN sen innan jul och då bara bidragsdelen sen i somras och den här månaden blev det ju ingen lön så jag får se fram emot nästa månad istället. Då har jag ju dessutom förhoppningsvis en ny lägenhet att handla saker till och alla vårkläder har kommit i affärerna.

Flyttfirma är värt så mycket, spec om man har kontakterna och de gör det på helgen som "extraarbete". Tror inte att mina vänner någonsin skulle våga svara på frågan "vad gör ni i helgen" om vi hade bett om hjälp vid varje flytt. Nej bättre att ha proffs så går det fortare, smidigare och man själv kan hålla sig till att bära de lättare kartongerna parallellt med deras arbete.

Gemma hur går det för er?
    Har precis umgåtts hela dagen med väninnan och hennes 4 månaders dotter, promenerat och fikat mm. Så kul med alla söta barnkläder som finns, det känns som om lilltjejen har något nytt på sig varje gång jag träffar henne. Hon har precis som du hittat många bra sidor på nätet med söta saker som hon köpt.

• Margaux1

Ställ inte in den vita på för kallt bara... 10 grader är nog passande. Och 14-15 för den röda kanske.

Kiehls är från USA tror jag... Gatineau hade de där jag tar behandlingar förut men jag har aldrig använt de. Däremot Decleor och Guinot. Har några väl valda produkter av dem med... Köpte en underbar "Christmas Edition" från Guinot, en stor ceriserosa sidenlåda med massa skojjigt i. Inslagen med vitt sidenband.. Vem kan väl motstå? Ser så fin ut i badrummet....

• förhoppningsis

Har inte provat Kiehls produkter men funderat på det, vad är det du tycker är så bra med dem Amelle? Och vad är det du inte gillar med dem Lapinette?

Lapinette
    Det är väl bra att ni dricker vinet, det är ju det som är meningen! Tänk vad tråkigt med alla som gör tvärtom, de har massa viner som de spar till speciella tillfällen men det är sällan det kommer ett bra så vinet/champangen mmm bara ligger där.

• Margaux1

förhoppningsis, mitt skåp är samma strl som en vanlig kyl.. I Svar toch borstat stål, med en sotad glasdörr! Den är placerad där kylskåpet normalt skulle stå, så har vi en bred, fristående kyl/frys på en annan vägg!
    DEt finns sådana med olika zoner, men de är oftast ganska dyra! Jag betalade 15000 för mitt och det tycker jag räcker i massvis... Vill hellre köpa vin för pengarna!

• Lapinette

Maken har ställt in kylarna på rätt temperaturer så igår valde vi ut en Chablis som vi kylde lite extra innan middagen men det går ju desto fortare (kan vara lite mer spontan ) nu när de redan ligger på 12 grader.

Har jag missat en massa födelsedagar här på tråden? Stålis och Margaux??!

• Margaux1

Jag kan ta några bilder och lägga in i galleriet om du vill. Men kanske en dag som jag orkar städa lite på.... idag blir det helt garanterat städfritt!!

Nu ska jag på föradrag! Jippie. 30 pers från Statoil/Hydro.... Dvs, härrar i kostym.....

• förhoppningsis

Margaux
    Låter klart roligare att köpa vin för pengarna istället för specialskåp, tycker 15000 lät mycket som det är men förstår att det kostar med stora vinkylare. Vi har kikat på ett litet men det rymmer bara ca 30 flaskor men vi får se om vi hittar någon plats att ha det på i nya lägenheten innan vi handlar. Om vi köper ett så tipsa gärna om viner som skulle passa att fylla det med. Vi tömmer som jag skrev igår våra skåp nu, dricker upp champange och viner som vi har nu, inte bara för att det är jobigt att flytta för det är flyttgubbarnas problem, men för att det är trevligt. Vi kommer behöva fylla på förråden i nya lägenheten igen nästan från grunden.

Lapinette
    Bara Stålis som fyllt Margaux fyller "snart" men specade inget datum.

• Lapinette

Då säger jag grattis till båda!

• förhoppningsis

Margaux
    30 herrar i kostym från Statoil, då är det inte de vanliga bensinmackskillarna direkt =)
    Bilder är alltid kul att se!

• Amelle

Kiehl's är ett gammalt amerikanskt märke, öppnade för ett par år sen en butik vid Norrmalmstorg. tycker som du Lapinette att de är lite väl dyra, men att få i present går ju bra Fick en stor röd "skokartong" av fästmannen i julklapp förra året med massa godsaker, och så ett gäng av svärmor är hon var i USA senast. Räcker dessutom hur länge som helst, så man får mycket för pengarna.

Är annars ganska otrogen när det kommer till kosmetika, går hos en hudterapeut som har en del bra biologiska hudvårdsmärken, rengöring har jag hittat en helt grym från Örtblomman, ögoncrème från Clinique.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.