För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Tillbaka från långprommis och impulsköp av 2 styck klänningar på Pure vid Mariatorget. Inte alls meningen, och jag har lite ångest, men men, 75% rabatt och bara dessa två ex kvar som dessutom råkade vara 38:or, så de var ju ett kap. Förklarade för mannen att det är viktigt att ha snyggklänningar till bröllopsresan, hehe.
Till lunch blev det en semla och en kaffe, men riktig middag blir det ju ikväll: pepparbiff med ugnsrostade rotfrukter samt babyspenat och avocadosallad. Till det rött vin, förstås.
2,5 timmar är ju rekordsnabbt förhoppningsis, och mycket roligare när man är flera som hjälps åt.
När vi ska flytta till större så småningom kommer vi nog anlita flyttfirma. Kostar inte så mycket och eftersom vi bor 3 tr utan hiss så är det vissa saker som är supertunga att släpa. Men packandet får man ju göra själv, skulle aldrig våga överlåta det åt nån annan.
Amella - två klänningar låter precis som något jag behöver. Hittade dock inget på rean så nu förlitar jag mig på Barcelona. Självfallet måste du ha snygga klänningar när ni ska gå ut i Frankrike! Jag använde nästan alltid klänning när vi gick ut och åt när vi bodde där. Passar alltid och är så enkelt, inget behöver matchas...ja förutom skor och handväska då .
Själva tog vi oss över till Kungsholmen och gick utmed Norrmälarstrand. Hittade där en fransk korvgubbe som vi köpte korv av. Han var en riktig karaktär som pratade franska med alla som beställde av honom och förvånansvärt så kunde de flesta även svara på franska. Sen hamnade vi lite spontant på en guidad visning av Stadshuset. Riktigt intressant och något jag kan rekommendera om ni inte har gjort det tidigare.
Just nu har det varit konståkningsuppvisning och tvättstuga. Senare ikväll blir det lax med nötter, lime och chili och till det en varm potatissallad med ruccola, oliver, coctailtomater... ja, lite beroende på vad jag hittar i kylskåpet brukar hamna där i. Kanske öppnar vi en flaska vitt vin...för numera ligger ju alla flaskor på kylning så vi behöver ju inte planera längre.
Amelle - vi anlitade också flyttfirmor när vi flyttade in här. En som tog hand om flytten från Frankrike (betald av makens företag) och en från min lägenhet. Fixade så de inte skulle komma in här samma dag för då hade det blivit lite rörigt.
Amelle
Men det är klart man behöver fina klännigar på bröllopsresa! Tycker att dina klänningar låter som riktiga kap, tänk vad du skulle ha ångrat dig om du inte hade köpt dem.
2.5 timme är rätt fort även för en studentlägenhet speciellt när det är en med massor med förvaring. Den här lägenheten är riktigt hög i tak, så hög att trots att jag stog på en mellanhög vanlig stege så nådde jag inte upp till de 2 översta hyllorna i skåpen.
Vi anlitar alltid flyttfirma, har gjort det senaste gångerna och tycker att det är riktigt praktiskt. Packar gör jag gärna själv för då vet man var allt finns och kan gå igenom och rensa på samma gång. Sen staplar vi kartongerna 3 och 3 så alla i stapeln ska till samma rum så gör flyttgubbarna resten + alla möbler. Jättesmidigt! Vi som dessutom har flyttat nästan varje år kan ju inte be våra vänner om hjälp heller. Har en kille jag alltid ringer när det är flyttdax, det är kanon.
Värst vad ni har varit duktiga idag då med promenader på stan och shopping och guidade visningar mm. Jag har tränat pump så jag kommer inte kunna röra mig imorgon, men bra känns det!
Lapinette
Vilka delar visade de av stadshuset? Har ju varit där massor med gånger på baler, promoveringar osv men vi har mest varit i gyllenesalen, blå hallen, prinsens galleri och alla dessa roliga gångar och baktrappor som man är i när man förbereder sig för fanborg + omklädningsrum/loger i källaren. Ja så har jag ju ätit på deras restaurang ett par gånger. Fick man se mer delar?
Gillar också klänningar på sommaren men lider en stor brist på det. Har massa sommar coctailklänningar och några solklänningar men väldigt få "gå i stan på sommaren" klänningar. Håller med om att klänning är väldigt praktiskt då det inte är så svårmatchat i övrigt. Bara skor och väska passar ihop så brukar det funka bra. Nu börjar vårmodet komma så det kanske är tid att börja kika lite.
Har ni några roliga sidor på nätet att dela med er av?
Blir jättehungrig när jag hör om era middagar, jag lagar något enkelt då mannen är på jobbet minst 1 timme till, sen kommer han inte vara så pigg. Det blir wienerschnitzel på kalv med klyftpotatis och kapris mm. Sen blir det en enkel chokladmousse på grädde, 70% choklad och lite rom.
Inser just att jag har missat att det varit ett stort pådrag + evakuering här idag pga någon gasläcka. PUB husen + hötorget mm evakuerades tydligen under dagen, läskigt då vi bara bor ett kvarter på andra sidan Sveavägen.
Stålis
Hur går det med godkännandet? Sa de hur lång tid det skulle ta?
Är ju ingen nätshoppare, kollar mest men här är i alla fall några adresser:
netaporter.com
asos.com
nelly.com
bubbleroom.se
Älskar också klänningar och har det senaste året köpt på mig en hel del då jag insåg att det var en bristvara efter garderobsutrensningar. Är ju ett himla skönt plagg på vintern också, med tjocka strumpbyxor till.
Åh, nu blev jag sugen på wienerschnitzel med massa kapris och citron! Det är ju supergott, när jag var i Wien åt jag det typ morgon, middag och kväll :)
På Moldau vid Hornstull har de helt grymma wienerschnitzlar, måste nog dit snart.
eeeh, märks det att jag bara ätit en semla i dag och har mat i ugnen som luktar gott?! Nu får han skynda sig så att jag får äta, hehe.
Sitter här med ett glas Chablis och har faktiskt lagt in mig på Fisbök. Var inne och tittade på vänners foton, de som bor i Hong kong och ner i Cannes och kände att vad fn jag borde också visa lite hur vi har det. Så nu laddar jag ned foton (maken är det som har alla annars) medan potatisen kokar och laxen är i ugnen.
Förresten skrev ett inlägg om Stadshuset men BT är verkligen inte skoj dessa dagar. Kan bara säga, värt ett besök! Intressant att få höra om alla detaljer och historik.