För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Har faktiskt avbokat träningen då jag känner mig hängig med lite huvudvärk och ont i halsen. Maken blev som jag misstänkte bara nöjd och glad över beslutet och vill visst fira med champagne ikväll. Alla ser vi det här med träning på olika sätt. Istället ska jag möte upp en kompis som det är hopplöst att få fatt i då hon far och flyger hela tiden. Så det blir en kort fika nere vid Stureplan (jag trött och hon har bilen) innan jag drar hemmåt. Köper sushi på vägen och sen blir det Let's dance med sushi och champagne. Detta måste väl vara det optimala receptet mot en kommande förkylning??!!!
Champagne är det optimala receptet mot ALLT.
Visst är det så! Men nu fick jag mail från min "krångliga" väninna. Hon vart tvungen att sticka iväg med sin syrras hund som blev akut sjuk. Så typiskt henne (tyvärr)! Nu har maken och jag precis avbokat våra pass så det blir direkt hem efter jobbet till champagnen.
Låter iofs ganska skönt det med... Jag har precis storstädat skrivbordet och sanerat telefon plus tangentbord, så nu känner jag mig redo för helg.
Nä nu checkar jag ut från jobbet!
Lapinette
tråkigt med väninnan men direkt hem till chapangen låter inte fel det heller!
Har nu varit och hämtat ut "min" bok i bokaffären så nu ligger den här på bordet och jag tittar stolt på den.
Passade på att kika in på tapet och färgaffären på vägen hem, tänkte att det kan var kul att kika lite innan jag går dit med mannen i morgon. Ojojoj fanns hut mycket pärmar med tapeter som hellst, orkade kolla igenom ca 20 men sen fick det vara nog. Fattar inte hur vi ska orka kolla på dem i morgon? Tänkt vilken ångest att bara hoppa över hela pärmar!
Amelle
Det är inte bara svart grått och vitt, ibland har vi ljusblå eller ljusrosa eller diskret randig skjorta till =)
det är ingen klädkod, det är på en onsdag så alla kommer direkt från jobbet (och många går nog tillbaka igen efter) så svart eller grå kostym o skjorta är nog klädkoden...
Margaux jo bönorna har det bra!
Mannen är kvar i alperna och ska stanna där till slutet av mars.. Vilket är inte så kul men jag ska ju åka ner den 7 mars. Så det har jag att se fram emot iaf.
Men jag har blivit kallad till cellprovskontroll... Vill inte!!! Jag tycker det är sååå obehagligt alltså.. (säger en som SKA föda barn utan återvändo..)
Iza - har jag missat något, är det TVÅ?
förhoppning - trist men man kan ju inte vara klädd fel om man kommer i mörk kostym och diskret skjorta.
Gällande tapeter så råder jag dig till att inte titta i alla kataloger utan ser ni en som ni tycker om kör på den! Fondväggen (mörbrun) som vi har i vardagsrummet såg jag redan innan vi hade flyttat. Den skulle jag bara ha! Sovrummet visste jag vilken nyans jag var ute efter så maken och jag tog en katalog och valde mellan 3 olika.
nä ETT barn och en het mama!
Lapinette
Du kansek skrev det tidigare, men vilken färg har ni i sovrummet?
Har ett annat delikat problem, har en lång fönsterbänk längst hela fönstret mot balkongen (kika på bilden om jag är otydlig)
funderar lite på vad jag ska göra med den. väggarna kommer vara vita så det blir ju tråkigt med vita blomkrukor, lampor, ljusstakar, skålar, fotoramar eller vad det nu blir, funderar på svart men det kanske är tråkigt, men det är fint. Rädd för att man tröttnar fort om man tar en "roligare" färg... äch vad svårt! Jag tänkte passa på att handla på mässan men det är lite svårt när jag bara ahr sett rummet 2 * 10 min för flera veckor sen.
Kollade efter roliga heminredningstidningar men de hade verkligen inget inspirerande, dessutom hade alla "Bad + kök special" de delarna vi inte tänker röra eftersom det är hyresrätt.
Finns det några bra sidor på nätet??
ja mörk kostym och skjorta kan inte bli fel, men det är inte så kul... svårt att ha någon personlighet klädd så. Skor, väska och scarves är väl det, eller olika snitt på kjolar.