För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Izunia
Gucci, är det katten? Nu blir jag lite nyfiken på var i Sthlm ni bor... har en väninna vars grannes katt heter Gucci, säkert ett ganska vanligt kattnamn men ändå.
Nu har flytgubbarna varit här med alla kartonger så nu kan jag börja packa lite i lugn och ro. Lyckades omlokalisera en fördrink som skulle ha varit här den 22 til en kompis så nu kan jag packa alla glas champange,drink mfl glas i god tid.
förhoppning - Gucci är hunden och Iza bor inte i Stockholm men det är inte lätt att hålla reda på alla här på BT.
Själv sitter jag kvar på jobbet. Hade faktiskt lunch med några BT-tjejer idag.
Tack Lappis! Du känner min familj!
Tillbaka från stallet och en rolig timme på favvohästen!
Margaux - det är inte särskilt spännande med vår renovering Stambyte i kök och badrum och då passar vi på att göra nytt såklart. Känns inte jätteengagerande då vi ändå kommer flytta snart så vi kör mest strategiskt och tänker att det ska kunna falla alla blivande spekulanter i smaken. Vita kakelväggar och mörkgrå golv i badrummet och så vitt i köket, ny kyl och frys etc. Så river vi ut det sänkta innertaket i köket så att sekelskifteshöjden på fönstren kommer till sin rätta.
Izuna - ett tecken på att man hängt här inne väldigt länge. Undrar förresten vad de andra glamorösa tjejerna tagit vägen så som Roslagsbrud och tjejerna nere på Rivieran?
Hej tjejer! Idag gick jag en sömnig tur i solen på en timme; monstret småskrek konstant hela natten och då kunde jag omöjligt sova trots att jag inte behövde mata henne (mannen tog hand om den detaljen med flarran). Åt sedan en lång, härlig trerätters lunch tillsammans med mitt lilla mammagäng, mycket bebissnack såklart, och på slutet radade vi upp alla bebisarna i soffan (monstret var yngst och minst) och plåtade dem. Både jag och kanadensiska väninnan var överens om att det är välgörande att lämna hemmet och träffa andra bebisar, och finna att de både ylar och skriker (monstret sov nästan hela tiden för vi har ju henne på ett schema och det var mitt i hennes tretimmars lunch-sovpass, jättesmidigt fast samtidigt lite synd att hon inte kom ut och presenterade sig). Ja, så känner man sig normal. Det enda som var både kul och liksom inte så kul var att de andra tjejerna var så chockade över min kropp och sa grejer som att "aaah, så du har kommit hit för att få oss andra att känna oss misslyckade". Grejen är att jag bara har gravidkläder för jag kommer inte i mina vanliga plagg, men andra kan ju bara se att magen är helt platt och att jag typ... inte är tjock. Och själv bryr jag mig så otroligt lite. Det enda kroppsliga som intresserar mig för närvarande är A. sova och B. mjölkproduktionen (vilket i längden är samma sak som A eftersom mycket mat = mätt monster som sover gott).
Izunia, var sugen på båda dina vagnar! Vi var tvungna att välja en mindre och smidigare variant som får plats på Shanghais bökiga trottoarer, plus att den måste vara buslätt att fälla ihop till taxin, men hade vi bott i Sverige skulle jag nog välja ett av dina alternativ. är i alla fall supernöjd med vår vagn och monstret älskar den.
Nu ska jag beställa två sallader och lite dimsuns till middag, plus en och annan smoothie. Sen ska jag sätta mig och skaka liv i monstret och mata henne medan jag läser en bok och lyssanar på Kings of Convenience.
Kram, G
Ja lapinette jag vet hur du känner dig! Ja vad hände med Zea, Roslags och de andra.. Gått vidare från BT kanske!
Gemma jag förstår helt din inställning! Kan inte vara lätt att trycka fram en vagn genom Shanghai!
Det var även mannens enda kriterie...det ska vara lätt!! Både att köra och få in på bussar.. det är hans mardröm. Båda var ju lättkörda och vi har en megabil, så det finns plats, men man kommer ju säkert att fälla ihop och lyfta vagnen en del i slutändan och S3:an var lättare. Jag längtar tills den kommer om 5-7 veckor. Grymt mkt pengar man sparar genom att köpa från tyskland också!
Ah Gemma. Är det jag som kan ta på mig äran över Kings of C? Har för mig att vi pratade om dem för läänge sen....
Skitbra är de i alla fall!
Har du kollat upp Madrugada/ Sivert Høyem också? Mera rockig musik men seriöst världens mest underbara röst...
Seriously sexy!
Jag kommer just från spansketimme och är en tur inom kontoret eftersom jag ska åka tidigt till Trondheim i morgon, sista sakerna att fixa....
Kan inget om vagnar så där säger jag PASS.
Tror vi har ett mönster monster i tråden.... äter och sover med klockan! inte illa!!
Det har varit lite tomt på glamourbetraktelser från Cannes och Monaco på sista tiden.
Jag har precis varit på Liljevalchs vårsalong, inte speciellt bra i år faktiskt. Enligt mig alltså och jag är väl knappast någon konstkännare....
Vad det gäller små trehjuliga barnvagnar kan jag inte mycket, nästan alla jag känner har de stora svenska "Combivagnarna" dvs Brio och Emmaljunga sen har några Bugaboo men de muttrar över barnvagnsramperna. Izunia dina vagnar var riktigt fina! Har sett dem på stan flera gånger och gillat dem, de ser lättstyrda ut.
Gemma
Låter som en trevlig dag, förstår att de andra mammorna var avundsjuka på din mage! Du ska se at ditt minimonster kommer kunna hävda sig väl i gruppen sen när hon är vaken.
Hum hum, har inte heller så mycket att tillföra på barnvagnsfronten.
Tillbaka från träning: spinning och core, och ska snart möta sängen.
Margaux - tack för musiktipset, jag hänger inte alls med som jag gjorde en gång i tiden. Vet inte varför, förutom att vår stereo varit paj i 100 år och att jag bara har P1 igång, helst dygnet runt.
Ska fixa förstärkaren och sen komma tillbaka
När bär det av till Argentina?
Gemma - era dagar låter myyyysiga! Har ni några planer för framtiden - stanna i Shanghai eller tjacka villa i Svedala?
förhoppningsis - var på Liljvalchs i helgen men har inte så mycket att jämföra med. Gillade en del grejer men mycket var... sådär.