• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Izunia

Amelle vad gött att du vågar!! Jag har typ alltid färgat men alltid mörkt nästan. är naturligt blond - mellanblond men gillar riktigt mörkt hår. Så som på bröllopsbilderna. Nu är håret mörkblont eftersom hon inte riktigt kunde bleka topparna. Men jag ska göra fler slingor om nån månad när håret fått vila. Ska se om jag kan ta nån bild. Mannen är också nyfiken!

Idag har vi 3 års förlovningsdag!

Gemma jag trodde också man skulle bli mer resistent mot bakterier i Kina. Svenska dagis brukar ju vara för "rena" därav alla allergier.. Jag har själv allergier - mot pälsdjur. Katter kan jag inte ens titta på på nära håll.

• Amelle

Skumt Izunia, jag var 100 procent säker på att du var naturlig brunett av dina bröllopsbilder att döma! Tänk så fel man kan ha

• förhoppningsis

Amelle
    Jag har fått diagnosen "Golfarmbåge" vilket är som tennisarm fast på andra sidan armbågen.

allt bakteriedödande medel vi dränker hemmen i är nog inte så bra i längden, barnen får ju ingen chans att bygga upp immunförsvaret.

Izunia
    Grattis, ska ni göra nått sepciellt ikväll eller i helgen för att uppmärksamma det?

• Margaux1

Amelle, födelsedag?
    Stort grattis i så fall!!
    Och grattis Izunia till bröllopsdagen!

Min vecka har varit kaotisk som vanligt, jag har varit i nordnorge i snöstorm och kom hem igår kväll lätt försenad..
    Mannen hade förberett en dundermiddag som blev lite stressad pga av min sena ankomst. Men tanken var söt och maten god! Fin alla hjärtans dag avslutning.

Hade en Champagne kurs ikväll och nu sitter jag bara hemma och hänger.... Lite trött och sliten!
    Tanken på Argentina känns som en oas i fjärran, men åker den 29de och det är ju inte länge till...

Rita Sue, ibland är det ju för härligt att få sina fördommar bekräftade...
    Förstår att du känner dig lätt hotad Gemma, det verkar vara blodigt allvar det där! Get out when you can!!
    Och grattis till 27 jeansen.....

• Margaux1

Nu ska jag tappa upp ett bad med lite Laura Mercier "coconut almond" bubbel och njuta....
    Ha rfått i mig lite Tom Kha Gai och sushi och känner mig redo för sängen efteråt!

• Gemma

Kort i kanten bara: Grattis Izunia, och vad härligt att fira med en ny(gammal) hårfärg.

Läser allt ni skriver, är bara så dålig på att kommunicera att jag gör det.

Och nu ska jag käka lite fler Petit Ecolier mörk choklad och titta vidare på Chacun son cinema medan mannen sover i soffan.

Kram, G

• Gemma

och förhoppningsis: Gossip Girl, jaaaa! Och så jobbigt med din arm, sånt kan ta ett tag att få rätsida på, speciellt som man alltid glömmer sig och överanstränger den igen. Slipper du renoveringsjobb i nya lägenheten? Döden för onda armar (och handleder).

• Izunia

Amelle.. jag älskar vara brunette.. det känns liksom mer som jag. Just nu är det ju lite guldigt innan jag kan bli ännu blondare! Har jag missat att du fyller år???

Förhoppningsis aj aj... hoppas din "golfarm" mår bättre snart! Du ska verkligen inte överanstränga den nu för då kommer det att ta väldigt lång tid innan du blir återställd.

Vi kunde tyvärr inte fira vår förlovningsdag då A fortfarande är i Österreich. Men jag fick fira med en första spark i magen i natt! Den var riktigt livlig.

Och naturligtvis idag har jag shoppat!!! För första gången någonsin har jag även funnit nåt på rean! händer typ aldrig och jag orkar aldrig rota igenom klädhögar. Men jag hittade en söt liten klänning som min vännina hade så jag visste vad jag skulle leta efter, en annan mamma-klänning, tights, strumpor, linnen, hårklämmor och ett par skitsnygga Tommy Hilfiger stövletter på 70% rea! I MIN storlek!
    Skönt att ha nåt att ha på sig igen.. garderober har krympt liksom! Men i veckan hittade jag även ett par skitsnygga mammajeans på TopShop. Så jag får vara nöjd ett tag!

• Izunia

Förresten! Min vännina ska gifta sig nästa vår och jag har redan börjat planeringen! Måste ju självklart hitta råsnygg klänning till henne men alla sidor som jag lagt till favoriter ligger i min gamla dator.. och sidorna som sålde märkesklänningar billigt i usa finns inte längre... Har ni några tips?

Söker: Stilren enkel men exklusiv klänning. Halterneck eller axelbanslös. Vilka märken?

Jag måste ju komma med förslag i alla prisklasser.. inte bara dyra..

• Amelle

Goddagens!

Tillbaka från Ikea där vi gjorde en raid och köpte ett nytt kök. Så jäkla skönt att ha det klart, hemleveransen kommer redan om en vecka.

Yes girls, visst var det min födelsedag igår. Ett år äldre och visare, förhoppningsvis i alla fall
    Ska snart styicka iväg igen på stor födelsedagsmiddag på retsurang, vi blir många då två väninnor fyller år i nästa vecka.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.