• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Lapinette

He, he, skylla på influensa går ju alltid ! Jag har haft en förkylning liggandes i bakhuvudet i typ 10 dagar så de första två dagarna i Barcelona skyllde jag min huvudvärk på den...fast det kanske var den där Mojiton som jag tog vid tolvsnåret på natten eller Cavan?

• Amelle

Tror mer och mer på bakisalternativet då morgonens halsont nu är borta och jag bara känner mig lite trött efter ridningen. Kanske var det så att alkoholen skrämde iväg förkylningen, helt enkelt.

• förhoppningsis

Lapinette
    Dina skor låter helt underbara, älskar sånna skor! Kan du inte lägga ut en bild?
    Uteserveringar - åhhhh! Längtar otroligt efter sommaren nu.

Amelle
    Alkoholens decificerande förmåga är ju välkänd, funkar på alkohol med.

• Lapinette

förhoppning - tog självfallet kort på skorna direkt när vi kom till hotellet på kvällen. Maken har dock inte lagt över korten på sin dator än men jag säger till när jag lagt in ett kort här.

• förhoppningsis

Lapinette
    Jag brukar också fota mina nya älsklingar, dessutom har jag en vana att presentera dem för resten av "sko-familjen" med: Här är ett par nya skor som ska tillhöra familjen, ta väl hand om dem så de trivs, eller nått liknande.
    Min man säger att jag är knäpp men lite gullig.

Ser fram emot fotot

• förhoppningsis

Ehrm
    kom på att jag kanske inte borde avslöja vissa saker om mig själv, ni måste ju tro att jag är helt spritt språngande galen så vänligen bortse från mitt föregående inlägg.

• Lapinette

förhoppning - !!! Har inte presenterat mina nya skor för resterande "familjen" utan lagt dem i sin kartong i skåpet i väntan på resan till Paris. Kan meddela att jag däremot har andra egenheter.

• Gemma

God morgon tråden! Ja, klockan är 00.03 i Kina; jag försöker väcka monstret inför nattamningen (så att maken ska få sova lite i natt till skillnad från natten igår); det är väl sådär kul faktiskt. Har lite ont i halsen och känner mig rätt risig; monstret har skrikit mycket på ett för henne olikt sätt, mest när hon ska svälja mjölken, så jag misstänker att hon kanske också har ont i halsen. Därför måste hon äta lite och ofta, därför är vi trötta. Hade i alla fall en lång, skön lunchdate med en väninna idag, annars inget direkt nytt. Två promenader blev det varav den första innehöll ett supersnabbt besök till cashmerebutiken och beställning av en kofta (svart, rätt enkel med grå fickor). igår var vi för övrigt i videobutiken och bunkrade upp med lite mer filmer; tog henne i bärsjalen och hon sov som i koma, nästan lite läskigt, trodde typ att hon var död men hon hade nog bara ett "back in the womb"-moment. När jag tog ut henne vrålade hon som en nyfödd. Men praktiskt är det; med sjalen och inte alls svårt att knyta till den.

Lapinette, din resa och dina skor låter heaven! Och väldigt du. De senaste skorna jag köpte var mina ballerinas i leopardpäls, dem visade jag upp för alla som om det vore just en ny familjemedlem. Måste komma ihåg att använda dem snart, är på tok för praktisk numera. Men det är för kallt för att ha nåt annat än mina vintergympaskor. Kanebo 38 grader använder både Amelle och jag, jag kör den på underfransarna eftersom den är vattenfast och inte lägger sig som en svart ring under ögat trots idogt partande. Man lär också kunna bygga upp den i flera lager.

förhoppningsis: Haha vad gulligt med skopresentationen, klart att man måste få nykomlingarna att känna sig hemma i garderoben. När jag köpte en handväska för 2 år sedan (en mulberry Gerlinda, remember..?) så hade jag den bredvid sängen och pratade med den.

Och... idag fick mannen samtal från Hermes. Min birkin är klar först i sommar för de har haft sååå mycket strul med det skinnet, vet inte om ni minns men jag vill ha en sjuttiotalsretro i ett blankt skinn som är jättesvårt att få fram.

Mmm,. nu vaknar monstret. Ska gå och trycka i henne mat nu. Kram!

• Lapinette

Hej Gemma!
    Undrade när du skulle dyka upp här.

Ahhh ... så Kanebon är vattenfast. Det är därför jag hade så svårt att få bort den igår kväll. Fattar inte hur jag lyckades kvällarna innan. Tycker den funkar jättebra då jag tidigare inte har varit så nöjd varken med Dior Show eller Elisabeth Arden.

Här är en till som fortfarande känner sig lite halvdan. Är inne på min andra vecka med lite snuva, lite ont i halsen. Huvudvärken försvann dock i helgen, tack och lov! Ska ändå gå och köra pump idag men funderar starkt på att avboka dancepasset imorgon då jag förra gången var helt väck (jag t o m ramlade inne på passet vilket aldrig har hänt förut). Jobbigt att inte vara sjuk men samtidigt inte frisk...hate it!

Fast jag har ju ingen liten som pockar på min uppmärksamhet utan kan ju gå omkring och tycka synd om mig själv och lägga mig ned och dö om jag vill. I natt vaknade jag dock två gånger vilket innebar att jag kände mig helt död imorse. Sa faktiskt till kollegorna "hur i hela fridens namn ska jag sen känna/må/orka OM vi får barn"?

• Amelle

Kanebon försvinner endast med vatten som är över 38 grader varmt, behövs alltså ingen ärskild remover. För att undvika att gnugga ögonen brukar jag liksom dränka in ögonfransarna med vatten och sedan försiktigt dra av mascaran om då lossnar i små korvar. Låter weird men vårt att förklara!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.