För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Hej girls!
Hängig och oglamorös till 1000 ? that?s me! Känns som om att jag har snor i hela huvudet (fräscht, jag vet) och ögonen svider. Hela veckan har varit likadan och inte blir det bättre av att jag knappt sovit något på nätterna.
Men ? nu är det helg! Sitter på jobbet och väntar på att Ikea ska ringa och leverera vårt kök när som helst. Kommer bli en lugn helg med fix och trix, födelsedagskalas hos syster med pojkvän imorgon, och så försöka vila ut litegrann.
Det faktum att vi har en flaska prima champagne på kylning (Deutz) gör saker och ting lite lättare
Visst gör en skumpa på kylning livet lättare! Håller fullständigt med.
Jepp! Och nu har jag även raggat en annan hantverkare som ska komma imorgon och ge oss en offert, tyckte att den första var lite väl dyr. Det är verkligen ett heltidsjobb att renovera - även om man inte gör jobbet själv...
Min klippning blev verkligen super kanon bra! Precis vad jag behövde. Massa blonda slingor och sen några ännu blondare på det så nu ser jag ut som jag brukar göra i augusti i blondhet men med lite slingor. Klippte även upp det ordentligt och sen böjde hon alla toppar utåt med en jättelocktång. Kände mig super fin och väldigt glamourös! Så härligt att bli ompysslad i 2 timmar.
Nu sitter jag i soffan och är mer än lovligt bakis efter gårdagens middag och fest. Vädret är fint så det blir nog en promenad snart.
Lapinette
Åh, vad duktig du är, jag skulle vara helt hispig om jag var du, inte alls klara av att vara cool!
Förstog jag det rätt när din man ska träffa din bror och en kompis utan dig? Måste vara kul att de kommer så bra överrens.
Izunia
Du får vara försiktig i skidbacken! Balansen brukar ju påverkas när man är gravid så jag förstår om din man är orolig för er.
Passa på att handla fina mammakläder i NY för utbudet är inte så stort här hemma.
Amelle
Passa på att vila ordentligt så du blir frisk snart. Spännande med nytt kök, ska ni bygga det själva eller ska ni ha nån som monterar det år er?
Allt blir alltid bättre av lite champange, instämmer till fullo med er!
Bättre sent än aldrig här kommer mina skor. Maken undrade varför jag inte skickade länken istället för några halvtaskiga foton med mina trötta Barcelonafötter i skorna. Nu när jag precis provade outfiten insåg jag att websidan t o m står i skorna!
www.pedrogarcia.com/
Klicka på spring/summer 08 collection. Det är skorna i mitten i raden längst ned. Mina är svarta.
Lapinette - väldigt, väldigt fina skor! Tänk så snygg du kommer att vara på franska bröllopet.
förhoppningsis - roligt med klipp och färg, håret gör så himla stor skillnad för oss vinterbleka svennebananer tycker jag. Och så måste jag säga att jag helt fattar att du söker nya jobb när det du har inte är heltid. Blir ju helt annorlunda att motivera varför för kommande arbetsgivare. Vad skulle du allra helst vilja jobba med inom juridiken?
Och yes, vi behöver nån som kan sätta upp själva köket samt fixa väggarna, har noll lust att ens försöka :)
Gemma - så ni är på väg till Europa igen. Sverige eller är ni även öppna för annat? I så fall vad? Förresten så är fästmannen väldigt förtjust i sina nya C&J-skor! Även han skulle nog tycka det vore jättekul att se en bild på din makes bespokade John Lobb's när de är klara. Har du/ni några bra kläd- eller skotips till honom i Paris så får du gärna hojta. Han är ju där en hel del nu i jobbet och ska snart köpa ny kostym till bland annat bröllopet och säkert ett par nya skor till. Har redan upplyst honom om Berlutiaffären som du tipsade om :)
Förresten så är både shopping och restaurangtips i Paris välkomna, ska ju dit snart och kan gott behöva vidga mina vyer lite, he he.
I dag har vi flängt som två skållade råttor och fixat både bröllopsbestyr och renoveringsdito. Är just nu utan förlovningsring då den får bo hos guldsmeden ett tag så att han kan göra en likadan fast med bling bling i till vigselring. Känns tomt på fingret just nu!
Också bröllopsinbjudningarna är igång, har i dag varit hos den superbraiga pappersbutiken på Upplandsgatan och designat våra egna. Blir som en utsida i ett fint mönstrat papper, lite gammeldagstapetkänsla, och så cremefärgad inlaga med svart text. Skitsnyggt och väldigt "vi"! Passar hela stilen på vårt bröllop då vi ju ska vara på ett säteri mitt i högsommaren, lite lantligt sådär.
Nu sitter jag i sängen med te och ska snart sova. Har varit på lite födelsedagsfirande och nu träffar fästmannen sin bästis för en öl, jag är seeeeg och längatde hem.
Izunia - kan inte jag få åka med som handbagage till N.Y? Bisarrt nog har jag aldrig varit där men vi tänkte nog försöka ta det i höst.
Champagne och skaldjur här i kväll! Alltid trevligt och toppen när man behöver springa ned i tvättstugan mellan varven med kall mat. Har även klämt Gudfadern 2. Klassiskt och bra men attans så långt. Blir lite notstalgisk med all sicilianska.
Hola!!(hur gör man up&ner utropstecken på vårat keyboard?)
Jag sitter med en kopp té efter att alldeles nyss kommit innanför dörren från Sverige. Har varit hos mamma och pappa i helgen och ätit allt för mkt mat och godis....
Ser att det är en del sjukdom/förkylningar ute och går i tråden!! Krya på er!!
Zea, din lägenhet låter dödscool... Jag bor också i vindsvåning och älskar volymen. Vår är inte så stor dock, totalt ca94m2 men effektivt 84... en tvåa.
Iza, NY är ju bara helt underbart, hur länge ska ni vara där? Du kan ju alltid shoppa lite "motivations" kläder till dig som du kan sukta över när barnet är fött.... Om det går så lätt som för Gemma har du de på dig inom en månad!!
Jag ska shoppa underkläder, skor och någon fin väska i Argentina, det är det som jag kollat in på förhand i alla fall!
Min sambo överraskade mig igår med att boka en biljett till Buenos Aires när jag är där... Så då blir vi 2, och jag kan börja se på något trevligt hotell. Blir superkul, även om jag faktiskt hade sett fram emot att vara själv, sånn liksom bara för att se att man klarar sig ensam. Låter det knäppt?
Men det känns tryggare att vara två och helt säkert mkt roligare!!
Har finkammat butikerna efter en tunn fleece tröja och lite andra praktiska kläder till jobbet i Anderna, men inte! Mintgrön eller signalgrön eller rosa.... Vad har hänt med lite klassiska färger?
Lapinette, schyssta skor, är det kardborreknäppning? Alla såg riktigt fina ut! Eloge till dig som klarar att gå med sådana!
Vi provade för övrigt bubbel från Brazilien igår.....
Hittade det på Systemet och var bara tvungen att smaka!! Inte väldigt bra men heller inte dåligt!! det var förövrigt den första vinen från Brazilien som jag provade.
vi hade den till ugnsgratinerad hummer och till huvudrätt fick jag Älgskav.... Mums. Pappas mat är bäst!
Köpte även 6 flaskor Pinot Noir från USA till lite drygt 300/st så efter det fick jag lite dämpat shoppingsug.. Blev bara lite basprodukter på Apoteket som är SÅÅÅ mkt bättre i Sverige än Norge... Och ett par reaplagg på MQ.