För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Lappis dito, dina helger låter exquisit!
Lapinette, har du inga iitala- eller Marimekko-grejer? Billigaste sättet är att shoppa några pappersservetter på NK-butiken så har du löst problematiken. Överkurs är island eller baltikum... let me know how you're doing.
Gemma:Visste inte att det var så ovanligt.När jag bodde i Indien, var det en tjej i vår skola som hette Maxine som hade en väldigt härlig utstrålning(därför ett av mina favvo namn).Sedan har jag en liten förkärlek för namn som har ine på slutet Claudine är ett annat exempel.
Gemma - kom faktiskt på att våra köksmöbler är från Finland! Så jag behöver inte köpa några servetter . Så köksbord och stolar från Finland, sovrummet från Danmark och så svenskt, danskt och norskt i vardagsrummet. Hmmm...Island blir svårt att klämma in någonstans.
zua, har du bott i indien? coolt! när och varför? vi verkar ha samma namnsmak! har du några favvo-killnamn, inför framtiden?
Snabbinlägg från mig bland kartoger och tvättstugerusningar.
Solen strålar och mannen verkar tro att jag inte gör annat än ligger på soffan och äter choklad när jag är hemma...
Hur många säsonger av Gossip Girl har sänts i USA?
Hittar bara 1 men det kan väl inte stämma?
Förhoppningsis:Du springer mellan flyttkartonger och tvättstugan.Själv fick jag panik när jag såg hur våra fönster såg ut i detta fanastiska väder så jag har tvättat alla fönster idag.Känns som värsta deltids jobbet.
Gemma:Jag gick gymnasiet i Indien och vi flyttade pga min pappas jobb.Hmmm, Fred och Dante är 2 fina killnamn.Fast de ena namnet är redan taget.Auguste med franskt uttal tycker jag också är väldigt fint.Har vi fortfarande samma smak när det kommer killnamn;)?
Zea - du får jättegärna flytta några kvarter bort och ta våra fönster också! Dessvärre så kan vi faktiskt inte tvätta vårt stora vardagsrumsfönster. Det kommer en firma varje vår och tar alla fönster på huset just för att det inte går att öppna/är för stort.
Zua
Ska inte prata om våra fönster! Bor bara ett par kvarter från Sveavägen och Kungsgatan och dessutom håller de på att bygga tvärs över gatan så byggdamm och avgaster i en underbar blandning täpper till våra fönster. De tvättas på fredag tillsammans med resten av lägenheten i flyttstädningen. Hade det inte varit flyttstädning så hade det nog varit tid att göra det ändå, det är något spec med vårsol och rena fönster.
Har nu blivit färdig i tvättstugan och varit på akupunkturen och dessutom hämtat tapeter + klister som kördes ut till mannens föräldrar så de finns lätt tillgängliga på söndag och inte riskerar att försvinna bland alla kartongerna under flytten.
Mitt största I-landsproblem nu är vad jag ska göra på fredag när det städas här + vad jag ska göra sen när städningen är klar och jag inte vågar vara hemma för att jag är rädd för att smutsa ner. Alla jobbar så mycket att det bara finns tid för en snabblunch med en väninna, tänkte gå på centralbadet men under sportlovsvecka känns det mindre lämpligt och träna får jag inte göra med armen... så några ideer på vad man hittar på mellan 11-18 en fredag helt själv. (Nej shoppa dagen innan flytt är inte ett alternativ)
Lapinette
Jättecool fotölj och snygg soffa!
Ska man ha Marimekko grejer tycker jag att det är roligare att gå till deras egen butik istället för till NK, bara något kvarter extra att gå och mycket roligare eftersom man är på NK "jämt"
Zua
Vad spännnde att ha pluggat i Indien, måste ha varit en upplevelse!
Brukar också passa på at lämna mannen hemma och åka runt och besöka folk som pluggar eller bor på andra ställen än Sverige, problemet nu är bara att den enda som gör det för tillfället är min kompis som gör praktik på Sri Lanka nu. Får kanske ta en tripp till Lund och besöka en kompis istället, känns inte riktigt som samma sak bara.
Gemma
Dina vardagsskildringar över ert liv låter alltid så mysiga. Skönt med Maxines sovande och ätande så ni kan göra allt sånt untan problem. Vad blev det på tygmarknaden den här gången?
Mamma-barn resor tycker jag alltid verkar så gulligt!
Näpp, åter till kartongerna! Ska bara ner och handla lite mat innan alla slutar jobba och invaderar gatorna och mataffären.
Zea har du kvar min mail adress? Jag tar gärna emot många tips!
Lapinette jag gillar verkligen möblerna! Fotöljen likanr en som jag själv spanat in till barnrummet. Får jag fråga vad den kostar?
Det där med namn är svårt. Vi vill ju ha namn som är ovanliga men inte konstiga samt ska fungera internationellt. Nu var det ett tag sen vi diskuterade namn faktiskt och pojknamn är vi åtminstone överens om!