För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Alltså, jag hatar mitt nya tangentbord, det saknas ju s hela tiden i mina inlägg. Sorry! Eller ska jag säga orry, hehe.
Gemma - jobbigt med krasslig mor + bebis. Hoppas ni snart känner er lite bättre. MEN en Birkin, shit pommes! Vilkn färg blir det?
Kom på att jag efter ha tagit removern sedan tvättade ansiktet i varmt vatten och gnuggade av resterna i handduken när jag var i Barcelona. Helt ok när någon annan tvättar handduken varje dag .
Aha, det förklarar ju saken Lapinette :)
Hello girls!
Gemma, krya på er båda två!! Hoppas ni får en lugn natt! Jag önskar SÅ att vi hade en kashmirbutik som jag kunde gå till och få custom made plagg utan att ruinera mig....
Lapinette, din helg låter gudomlig.. Jag är riktigt avis... älskar Barcelona efter mina 2 besök där senaste året! Ska snart tillbaks, blir väl på sensommaren tror jag. Blir kul att se bild på skorna, tror inte helt jag förstår hur de ser ut!!
Jag pratar alltid med mina favvo väskor/skor när de är nya... Helt normalt tycker jag!
Just nu glädjer jag mig till väsk och sko shopping i Argentina, de ska ju ha psykobra grejer till en spottstyver... *gnuggar händerna*
Har funderingar på hur/var jag ska bo i Mendoza.. Har ingen aning men det blir säkert bra. I Buenos Aires står jag och velar mellan två alternativ i Palermo, den trendigaste stadsdelen med massa små butiker och restauranter... Det ena är mindre och mysigare, det andra är större och följdaktigen mer folk. Är ju själv så jag måste ragga upp lite kompisar att hänga med... Tänker att just den biten är lättre på ett större ställe! Vad tror ni?
Amelle, har du berättat vad du fick i födelsedagspresent?
Igår kom min bästa väninna hem från 4 veckor i Indien... Vi gick ut och åt middag och pratade. Efterlängtat innslag efter så lång tid..
Bidde svinenacke och god riesling och en mastodontdessert som alldeles snart ska arbetas av på gymmet!!
Margaux
Är svinennacke detsamma som grishals? Låter norskt och husmanskostigt i så fall!
Angående hotell så är det ju inte säkert att du träffar fler människor på ett större hotell, kan ju lika gärna vara mer anonymt. Ta det som verkar mysigast och finast tycker jag!
Tror jag skrev min present men upprepar mig gärna: fick ett par fina pärlörhängen i vitguldskrok från Kaplans, grejer från Kiehl's , lite fin-te, fin-honung, en film, ett gäng böcker och så lite pengar av mamma. Gillar att fylla år!
Och jag är sur för jag var tvungen att avboka min träning ikväll, buhu :( Skulle spöat mannen i boxning men nu slipper han undan då jag känner mig fortsatt krasslig och tjock i halsen.
Halloj
Haft en hemsk dag på jobbet, börjar fundera på om jag valt rätt område. Det området jag jobbar inom nu är jag eg inte intresserad av och har aldrig varit heller. Tänkte att det kanske är roligare i verkligheten är i böckerna/teorin. Känner mig mest frustrerad och förvirrad hela tiden vilket inte alls är bra för mig o självkänslan!
Dessutom kan jag inte ens tröstshoppa då jag sällan kommer från jobbet förrän affärerna stängt. Har börjat söka nya jobb nu...
Skönt att höra att det inte bara är jag som har ett eeeh väldigt nära förghållande till mina skor och väskor. Har dem i sina kartonger i fina staplar i klädkammaren, drömmer om en skohylla som är så stor att jag kan ha alla skor framme samtidigt. Nu får jag ju ingen översikt och glömmer tom bort vissa par.
När jag köpte min Mulberry Bayswater ville jag ha den med mig hela tiden. På tal om det, är det någon av er som har handlat från deras nätsida? Hur gör de med moms + tull mm? Väldig mycket billigare där. Min väska kostar "bara" 495 Euro (ca 6200) mot mina ca 8000...
Gemma
Jobbigt med sjuka barn, särskilt om man är sjuk själv. Barn kan man inte göra så mycket åt för att hjälpa heller. Halstabletter, lindrande te och honung mm är ju bra som vuxen men går ju inte på barn. Hoppas ni klarar er ifrån allvarliga sjukdomsutbrott, men jag antar att du redan har en snorsug (om inte så kolla med någon i den amerikanska mammasekten)
Tänk att ha möjligheten att specialbeställa kläder så som du gör, undrar vad det skulle kosta här.
Surt med väskan, har inte du väntat jättelänge nu? Man skulle ju kunna tro att om man betalar de summorna för en väska så borde saker flyta lite smidigare än vad det har gjort för er.
Margaux
Förstår att du ser fram emot shoppingen där! Skulle inte ha något emot att prova på den själv. Hur kommer det sig att du åker själv? Fick för mig att det var en jobbresa och att det skulle finnas kollegor mm med.
Lapinette
Du behöver inte ha någon remover, räcker jättebra med vanligt varmt vatten, måste vara varmare än 38 grader bara för att gå bort. Det innebär att den inte är säker i termalbad och varma källor mm men i övrigt så ska den inte ställa till besvär.
Amelle och Lapinette
Är ni också sjuka, stackare!!
Är det bara jag som är frisk och kry för tillfället?
Amelle
Kaplans har så mycket fina saker, brukar dreggla lite över deras skyltfönster när jag går till och från jobbet.
Lapinette jag väntar med spänning på din sko-bild!
Amelle låter som toppenfina presenter! Jag älskar också Kaplans! Köpte faktiskt min vigselring där samt stenen till förlovningsringen.
Håller just nu på med att beställa ett smycke (hänge) till mannen som han ska få i 40 års present. Funderar mellan vitguld och palladium och det lutar mest åt palladium nu. Sen ska det även in en svart diamant.
Har idag även gjort färdigt alla inbjudningskorten. Tror jag.
Jag fyller själv år snart och längtar också efter presenter!! Jag älskar att fylla år!! Förstår mig inte alls på folk som helst vill glömma sin födelsedag.
Ikväll var jag och mamma ute och firade hennes vän som fyller år. Vi hade bokat bord på en superfin restaurang i Malmö. Den hade fått toppbetyg och jag lovar - INGET som helst att klaga på!! Maten var fantastisk och vinet detsamma (var tvungen att ta några klunkar!) och desserten var supergod, inredningen fin och personalen var sååå trevlig! Det händer nästan aldrig att man får en sån fullpott! Alla var så nöjda.
Ska definitivt ta mannen dit när han kommer hem. Det var asiatiskt kök.