• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Izunia

Ja eller hur Gemma! Jag tog frusen lemongrass cheescake och mamma tog valrhona choklad dessert! mmmmm!!!

Amelle.. jag tror att det är därför jag är mannen i huset! hahaha!

• Margaux1

Hej!!

Äntligen hemma... låång dag med allt för lite mat! Hurr, jag fungerar inte optimalt utan bränsle...

Förhoppningsis, måste börja med dig för ditt ärende känns viktigast!! Trist att du inte trivs, vilken typ av juridik jobbar du med?
    Jag måste nog avråda dig från att ge upp redan... Både pga din CV och för att det är helt naturligt att man känner sig otillsträcklig i början. Det ser INTE bra ut med 2 månader på pappret för framtiden så kanske du ska ge det fram till sommaren i alla fall? Min väninna(hon som är på 6 mån honey moon) fick ett väldigt bra jobb i KPMG med skatterätt! Hennes far som också är advokat sa till henne på förhand att detta var svår juridik och VÄLDIGT tufft att komma som färsk till... Det stämde mkt riktigt och hon bytte jobb efter ett halvår. Nu jobbar hon i en privat byrå med mera varierade arbetsuppgifter och trivs jättebra... Så visst kan man hamna fel, men ändå, håll ut en liten stund till!!!
    Och som advokat, jurist eller dommare trodde jag det var mer eller mindre obligatoriskt med långa dagar? Om man inte är partner då?

Gemma, desserten heter tilslørte bondepiker och är äpple, grädde, kanel och "smulor"..... Rätt mkt kalorier men väldigt gott!!

Huvudrätten med svinenacke(vet inte vad det heter på svenska) är riktig husmanskost fast sofistikerad sådan... Saftigt kött och super gott! Till förrätt fick jag rösti med rödlök, löjrom och creme fraiche...

Gemma igen, din väska låter helt super,duper fab och är helt säkert värd att vänta på...
    Jag hade nästan pantat en njure för en Birkin!

• Margaux1

Jag reser till Argentina nästa fredag. Jag ska vara 3 veckor i Mendoza och en vecka i Buenos Aires. Jag reser på egen hand och, ja, jobbet sponsrar men det är på eget bevåg som jag sticker iväg och jag kommer också lägga några semesterdagar.. Jag har fått ett "intern ship" på ett vineri och ska vara med och lära under produktion. Väldigt nördigt allt sammans men det har med min utbildning att göra...
    I Buenos Aires ska jag bo på Hostel just för att man INTE möter någon på hotell... Jag har backpackat vid flera tillfällen tidigare så jag vet vad jag går till...

New Zealand, tronar på toppen som bästa land so far... Så för alla som vill dit: ÅK!

Chevre på toast, med tryffelhonung. Lätt gratinerad med sallad! MUMS!!

• zua

Hej girls,

Har saknat er.

Själv har man rest och jobbat som vanligt och försökt fixa lite i den nya lägenheten. Slutade nyligen på mitt jobb, då jag vantrivdes.Det blev bara inte bättre.Förhoppningsis, försök att ge de lite mer tid.Du kan alltid söka till byrån där min man jobbar ;) han blev precis delägare.

Gemma: Mega grattis!!Blev det en flicka eller pojke? Har barnet fått något namn ännu?

Kaninen: Är allt bra med dig?

Izunia: Grattis! När är det tänkt att den polska prinsessan ska föda?

Kram, från fd.zea

• Izunia

Hej Zea! Vi undrade för just inte så länge sen vart du tagit vägen! Kul att du är tillbaks!
    Den 30 juni ska det vara dax, men vi (jag & bönan) har ett avtal om 3 juli!

• förhoppningsis

Gemma
    så länge du inte ska gå på långpromenad så finns det inga skor som är opraktiska =)
    Det är jättebra att du skriver om de positiv delarna med mammalivet, skönt att höra nått annat än det eviga gnället om sömnbrist mm och få en glamourbild istället! Jag är precis som du, efter att bara ha hört allt gnäll hela tiden så är man inte helt sugen på barn.

Dina matinköp lät supergoda, min första spontana tanke när du undrade vad du skulle göra med dem var "äta upp dem - nu!"

Vad det gäller mitt jobb så är jag inställd på att det skulle bli jobbigt första tiden men inte att jag skulle gå gråtfärdig från jobbet med helt knäckt självkänsla... Att känna mig totalt värdelös och okunnig varje dag är inte meningen med mitt liv - hoppas jag. Firman sysslar med bolagsrätt mm vilket inte är "mitt område".
    Jag vet att det inte ser så bra ut i mitt cv om jag hoppar runt mellan jobben men då jag bara jobbar deltid nu så har jag ju ett bra skäl att byta.
    Mannen berättar att det brukar släppa efter 2 månader eller så, antar att det bara är att bita ihop så länge och hoppas att han har rätt.

Margaux
    ja det är nästan alltid långa dagar för oss, men det stör mig att jag jobbar över så mycket när han skulle kunna ge mig en arbetsdag till istället, bara på övertidstimmarna!! Delägare jobbar ganska mycket de med, fast på ett annat sätt. De enda jurister som inte jobbar mycket är de som jobbar statligt på myndigheter, de fikar mest och surfar på nätet...

Men kommer du inte träffa massa folk, eller iaf några, när du är på vingården? Tycker din resa låter kanon! Jag önskar att jag var lika duktig på att åka på semester själv, har nu massa ledig tid (4 dagars helger hela tiden) men ingen att åka med.

Zea
    Grattis till din man, får jag fråga inom vilket område din man jobbar? Hur länge har han jobbat i firman? Var det någon av de stora drakarna eller en mindre firma?

• zua

Izunia: Tack! Min svägerska och min väninna ska få barn runt dessa datum. Hur har din graviditet varit hittills?

Förhoppningsis: Tack! Han har jobbat där i drygt 5 år ( om jag inte minns fel, vi är så sjukt dåliga på att prata jobb hemma).

De är en mindre byrå, och han är allmänpraktiserande advokat.Om jag skulle nämna namnet på byrån skulle du säkert veta vilken, eftersom grundaren är en känd advokat.Om det låter intressant.. kan jag kolla med mannen ifall de söker folk.Jobbar man så många timmar om dagen med ett krävande yrke så är det väldigt viktigt att man trivs och inte gråter när man går därifrån eller har magont innan man ska dit.

Kram,

Z

• förhoppningsis

Zua
    Hmm har han jobbat 5 år på samma ställe så är det inte den byrån jag först tänkte på, den har inte funnits i 5 år tror jag fast de är visserligen allmänpraktiker - säger de iaf.

Middagen jag skulle gått på blev dessutom inte av för mig

• Lapinette

förhoppning - trist att du inte trivs på jobbet. Kan tänka mig hur det känns och vet att det betyder så mycket. Har själv varit på ett ställe (1 år) som var absolut fel för mig. Säger som alla tidigare att försök att hålla ut ett tag så kanske det känns bättre men visst titta på annat under tiden. Det är så viktigt att man trivs.

Margaux - låter jättehärligt och intressant med Argentina. Har några kompisar nere i Frankrike som var där för ett par år sedan men inte i vinsyfte utan för att surfa runt på vågorna.

Zea - det var länge sen sist! Höll inte ni på att flytta när du var inne här senast?

Själv tog jag mig ledigt från danceklassen igår (bokade in mig på yoga istället ikväll) då jag fortfarande inte är helt kurant. Gick iväg och köpte en ny träningsväska på Adidas Concept Store och sen hem och lagade fläskkotlett med bulgur, rödlök, katrinplommon, mögelost, äpple och ruccola. Har blivit en sån där vardagsfavorit hemma den senaste månaden. Maken som var lite småhungrig fixade apertiser i form av tapenad och en martini med massor av is och en citronskiva. Trevligt medan man lagar maten! Och till efterrätt blev det en ruta mörk choklad Lindt och Greys Anatomy.

Annars så känns det som att de sista månaderna (i veckorna) endast består av jobb. Har haft och kommer att ha minst en presentation i veckan och det tar en hel del tid att förbereda. Sen toppar man detta med lite resor hit och dit. Har därför inte alls tänkt på att jag ska börja nästa IVF-omgång på fredag. Horror!!!!

• zua

Lapinette: Det stämmer, vi har bott här i lite över 2 månader.Men det är fortfarande en hel del kvar att fixa.Vi ska snart börja med golven på nedervåningen och sedan ska vi byta ut luckorna i köket.Övervåningen är vi nöjda med.Vad spännande med IVF- eller?

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.