För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
förhoppningsis, sov gott, ser fram emot längre rapport om du orkar och vill!
Själv har jag YES! kommit igång med mitt skrivande. Bara för att inse att sextusen tecken räcker till typ ingressen. Brukade oftast skriva grejer på minst 20.000 tecken på den tiden det begav sig, om det inte rörde sig om notiser eller krönikor eller recensioner. Så nu har jag skrivit och bett om mer utrymme, får se hur det går. Shanghai är stort ju.
Har också varit och lunchat med en väninna som ska åka hem till amerika. Luften var så rälig här idag att det stack i näsan och ögonen så fort jag kom ut och solen lyckades borra ett litet hål i den mjölk-grå himlen. Om jordnöten vore ett faktum skulle den aldrig få lämna huset idag. En del av mig vill verkligen att den ska stanna i magen forever så att jag kan skydda den. Just nu trampar den med sina små fötter för glatta livet. Ska lägga mig raklång i soffan så att den får lite mer space att rumla runt. Hinner nog ligga i en kvart innan de kommer och levererar vår julgran.
Kram, G
Hej Lapinette, jag går med i din datorfria klubb (helt ofrivilligt dock). Min laptop har gått och dött, suck. Iofs är den gammmal och kackig, men ändå. Så när mannen kommer hem till helgen blir det datorshopping som gäller!
Nu till mitt stora dilemma: Mac eller PC?
haha, förhoppningsis, ser att du levererat en rapport här på morgonkvisten. Imponerande att du lyckades formulera dig överhuvudtaget vid sexsnåret efter en blöt nobelkväll!
Gemma - vad är det du skriver om?
Ytterligare en mörk dag i Stockholm. Fast vad mycket trevligare det blir när alla adventsljusstakar lyser i fönstren. Själv jobbar jag hemifrån idag då jag ska ha väninnorna hit ikväll. Skönt att slippa stressa från jobbet tidigare samt att jag tänkte träna på lunchen. Skippade nämligen mitt favoritpass igår då jag var så trött samt behövde tvätta, städa och slå in all kola jag kokade sent i söndags kväll. Jag vet, hade varit bättre om jag gjort allt detta under helgen men helgen bara "försvann". Satt istället framför Nobelmiddagen och slog in drygt 100 kolor.
Angående IVF så kostar en behandling ca 30 000 kronor. Lite beroende på vart man gör den någonstans. Vi köpte ett 3-pack för 34 000 + 15 000 till min läkare men sen drog vi av det från makens lön (bruttoavdrag) så i slutändan betalade vi inte mer än drygt för 1 IVF. Det som är till min läkare drar maken av helt från sitt jobb. M a o så gör vi allt för att få ned kostnaden.
Ja och på detta tillkommer medicinen för ca 2 000 per omgång. Visst, detta är inte mycket pengar om man tänker på vad det kan ge men samtidigt mycket då man inte är försäkrad på att det ger något alls förutom frustration och klimakteriebesvär. Dessutom så ingår 2 IVFer gratis i Stockholm men kön är på 1 år och 9 månader. I Göteborg är det ingen kö alls...känns lite orättvist.
Lapinette, förstår verkligen att det är en sur kostnad som du gärna hade sluppit. Och samtidigt så är det ju bra att möjligheten finns. Tänker gång på gång på min envisa väninna Lisa, som alltså ska ha barn nästan samtidigt som jag, som pendlade mellan Europa och Canada i 4 år för att operera om livmodern + göra SJU IVF:er. Hoppas att det går lite fortare och smidigare för er. Hon blev i alla fall gravid på naturlig väg, under en dyksemester i indonesien...
Amelle, jag hade alltid haft PC innan men köpte min första powerbook för 1,5 år sedan. Detta efter att ha jämfört priser mellan likvärdiga Dell, HP och Mac. Det skilde inte mer än ett par tusenlappar och jag måste säga att jag är supernöjd. Hittills har den inte hängt sig en enda gång. Just problemfriheten är det bästa med macen, plus att du har mycket större flexibilitet när du "möblerar" inne i din dator, man flyttar, drar och släpper grejer helt obehindrat. Har du jobbat mycket med Mac? På Berghs hade vi mest macar så då kändes steget inte långt för mig. Men är man bara van vid PC kan det kännas lite bakvänt med "finder" istället för utforskaren osv.
Ända invändningen jag har mot just min powerbook (en sån där silvrig 15" sak) är att den är väl tung för en bärbar dator, pga titanhöljet. Å andra sidan fick den bäst i test i en av de stora svenska tidningarna (minns inte vilken) härförleden när det gällde hållbarhet, alltså rent fysiskt.
Vet att man får en smula mer prestanda för pengarna på en PC av god kvalitet, men det är helt klart värt att jämföra priser. Jag blev som sagt positivt överraskad.
God morgon!
Amelle
även jag är otroligt imponerad över mig själv, att få den ljusa iden att gå in här och avlägga en liten nobelrapport innan jag rasade i säng vid 6.30 var inte vad jag hade tänkt.
Men då någon mindre vettig människa just nu lever gott på att ha sålt bilder från efterfesten till aftonbladet så finns det inte så mycket att berätta. Mer än att de som vanligt förstorar och hittar på. temat var 20-tal, vilket var jättekul, sen var burleskshowen en liten del, det var otroligt många uppträdanden under kvällen och det här var ett i mängden. Alla andra var helt "rumsrena"... men aftonbladet - vad ska man säga...
Festen var väldigt trevligt och tack vare den brillianta iden att äta en pizza innan jag gick (inte ätit pizza på 3 år) så kunde jag glatt dricka fram till 5 i morse utan att det blev jobbigt. Sen är det alltid lättare att dricka champange, vet inte om det var spons men champangebaren serverade Moet hela natten i väldigt rikliga mängder. Både rent och i coctailform.
Blev ganska många glas moet, mimosa, white lady mfl. provade tom Mackmyran, är som sagt ingen wiskytjej utan föredrog champange alla gånger, men nu har jag iaf provat den.
Blev ingen efter efterfest på grand för mig i år som det blev förra gången. Nöjde mig med att dansa med en pristagare istället, riktigt dansant var han och stog inte på mina tår en enda gång! Även om han var långt ifrån nykter...
Alltså jag har verkligen försökt tycka om Familjeliv men det går inte. Varför har folk så SJUKT negativ attityd? Varför är de så bittra och självömkande och så fixerade vid sin viktuppgång och sina krämpor när de borde vara jättetacksamma mot kroppen som ställer upp och bakar en hel bebis åt dem? Det är verkligen ingen självklarhet.
Fattar inte. Är ärligt talat lite rädd för att jag antagligen kommer att vara gravid i Sverige, nästa gång. Är alla sådär gnälliga; har jag bara förträngt att det är så? Please, säg att det inte är sant.
förhoppningsis: Kändes väldigt "hands on" med en liten morgonrapport. Och jag är förvånad och imponerad över att du lyckades få ihop såpass många hyfsat läsbara ord efter all denna Möet. Själv älskar jag ju det, och speciellt den som är rosa. Vet inte om den är extra god men färgen gör mig extra lycklig.
Hmmm. vid närmare eftertanke var det på tok för länge sedan jag drack Champagne... nästan en hel månad sedan. Tror att vi måste göra något åt saken redan denna helg. Mitt dilemma är att jag numera fyller min alkoholkvot (har nån sorts känsla för hur mycket det är OK att dricka, baserad på högst personliga och ovetenskapliga grunder) med glögg. Så det lär dröja till nyårsafton.
Gemma
eftersom mitt huvud fortfarande är fyllt med bomull så blir det nog lite förvirrat ett tag till...
Men de flesta jag känner är inte bittra, negativa och gnälliga efter sina graviditeter. Ok klart de kan vara lite trötta ibland efter nätter med bara någon timmes sömn men det är ju förståeligt. Sen vet jag ju iof inte hur mycket de gnäller inför sina män.