För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Glömde säga tack för infon om Mac Vs. PC. Håller på att kolla upp jämförelser men får hela tiden höra att Mac är bäst. Och snyggast (vilket inte är att förakta).
Tänkte bara säga glad Lucia på er! Ska idag samla lite julpoäng då det blir både luciakör och julbord. Ska ut och äta lucialunch med våra kunder och gör det sedan ett par år tillbaka på en båt. Härligt att vädret kommer att bli fint!
Gällande Mac och PC tycker jag valet är enkelt - PC. Men för mig är det mer funktionaliteten att nästan alla har PC och inte för designen. Jobbade i Mac förut då jag jobbade mycket med grafiska program men det krånglade alltid när man skulle konvertera filer från PC. Förmodligen funkar det bättre idag. Maken har just skrotat svärmors Mac och köpt henne en ny PC istället. Han höll på att bli tokig då hon inte är så datorvan och han inte kunde hjälpa henne. Fast jag vet inte om han ångrar sig nu...då han får vara datasupport och inte brorsan som köpte Macen åt henne.
Gemma - trist att maken måste jobba så mycket. Min jobbar ganska så sent (tidigt i din mans ögon sett, typ 19.00) men det är helt ok för mig då jag gör detsamma eller så tränar jag. På helgerna är han dock helt ledig och det uppskattar jag. Det är då vi har vår kvalitetstid.
Förresten tjejer har ni bestämt vad ni ska göra på nyår?
Hmmm, du har ju en poäng där Lapinette. Det är svårt det där, men vi har i alla fall beslutat oss för att strunta i klapparna och köpa en dator istället. Kul va?! Men jag är inte så julklappig av mig så det passar allldeles utmärkt! Vi skippar julklapparna hos hans släkt och när vi firar med min familj är det en per person som gäller, och det är inte särskilt betungande att köpa 3 klappar.
Nyår blir det ju Berlin för vår del, haar bokat bord på en schysst restaurang. Kommer ni vara i Frankrike?
Gemma
OJ jämfört med din mans arbetstider har ju min man det riktigt bra! Han är bara på jobbet från strax efter 8 och brukar komma därifrån 19.30 ca. Men jag känner så väl igen mig i det du skriver. Alltid lika spännande att bli bortbjudna på middagar och fika drinkar mm och detta eviga "han kommer så fort han kan". Middagarna hemma med gäster så väntar vi inte ens längre. jag ringer en stund innan och frågar när han tror att han kommer, sen börjar vi äta så får han hoppa in i middagen när han kommer.
Stringtrosor funkar nog inte så bra då du kommer blöda efter och få gigantiska bindor. Svårt att fästa i stringtrosor och tampong är inte riktigt ett alternativ direkt efter förlossning.
Kom på en sak till, på Apoteket här hemma har de som bh-ilägg, inte för en förstorande effekt utan snarare som jätte pads, de suger upp all den läckande bröstmjölken, vilket gör att du slipper gå runt med blöt bh och tröja med mjölkfläckar som kommer inifrån.
Sen ett stort paket tålamod
så tror jag att listan är ganska komplett.
Får ni ha mobilen på? I sverige får man inte det så då får männen gå ner och ringa/messa alla. Självklart får de ha telefonen på bbhotellet men det är ju inte många som bor där. Så de flesta utrustar sina män med en smslista, där det står vilka han ska messa och vad det ska stå.
Min sambo har nu haft som krav att inte behöva jobba och resa lika mycket som han gjort i år. Han är sjukt trött på att jobba i snitt 12-13 timmar om dagen, så gott som alla lördagar och söndagar och dessutom flänga runt mellan olika länder (ofta på helger. Hoppas nu att det blir så också nu när han kommer hem.
Stålis
Är det handels här i Stockholm du ska söka? Intaget till i augusti då?
Imponerad över att du så fort har styrt upp din vardag, hade det varit jag hade jag nog fortfarande haft fullt upp med att träffa massa folk och inte fått något vettigt gjort.
Luciapoäng vet jag inte, men det blir luciatåg på balen ikväll vilket brukar uppskattas mycket av nobelpristagarna. Deppade lite för att det inte luktade jul här så igår tryckte jag in massa nejlikor i apelsiner, ungefär som man gjorde när man var liten. La vid ljusen så nu luktar det lite mer jul iaf.
Glögg kommer jag dricka i flera omgångar i kväll och i går skickade jag alla julkorten, ca 40 st. Orkade inte ens insistera på att mannen skulle skriva under själv iår.
Amelle
Gäller att förbipasserande på utsidan inte tipsar polisen om att det förekommer skum verksamhet hos er då, med alla röda lampor och porrtomtar. Hur är det med stelheten idag då?
Lapinette
Håller med dig, älskar min lilla PC! Alla andra jag känner har också PC så det är perfekt när vi måste skicka dokument mm för skolarbete. Tex när vi skriver grupparbeten. Men min är väldigt liten och väldigt röd. Batteritiden är inte jättemycket att hurra för dock.
På nyår verkar det bli lite annorlunda iår, vi väljer vartannat år vilka vi ska fira med. I år är det mannens tur. Senaste åren har det varit långa middagar med massor med god mat, (förra året 6 rätter) gott vin och massor med champange. I år har alla andra vi ska fira med barn i åldrarna 5 veckor - 9 månader så det blir nyårsbuffe´istället. mer vin och champange till mig och mindre till de som ammar. Hopplöst att ens tro att alla kommer kunna sitta vid bordet samtidigt då det alltid är barn som måste ammas, matas, bytas på, nattas osv. så för att undvika kallnande mat och smältande desserter så blir det buffe´. Kommer nog inte bli så jättesent heller. Förra året åt vi till kl 01...
Jaaa, nu har alla grejerna kommit från Sverige. Igår hade vi inget, förutom en tom vagga (ingen madrass eller så) och lite bodys + andningslarm. Idag har vi - allt! Bugaboon. Babybjörn-sittern. Tummen babygymet, ekologiska sängkläder från Minimundus (OK lite over the top jag erkänner), Maxicosi bilbarnstolen, skötbord, tiotalet böcker om bebisskötsel, amningskudde - toppar - skydd - bh:ar, sängkläder, miljoner ljuvliga danska små plagg, allt man kan tänka sig från apoteket, skötväskan från Skiphop, Vera Velour-morgonrocken (i julklappspapper dessvärre) med mera med mera, ja ni har ju varit med i en del av vändorna. En dryg kubikmeter rymmer en hel del och först i helgen börjar vi nog packa upp. Eller inte... vi har ju julfest på söndag så vi måste definitivt prioritera lussekattsbak. Amelle, jag var lite för blyg förra året för att göra lussesnopparna men i år måste det ske.
Skulle oerhört gärna se dina porrtomtar, med det blinkande röda ljuset. Själv är jag glad över den lilla granen som ännu så länge får bo i tvättstugan.
Nu ska jag skriva vidare på artikeln (det går riktigt bra faktiskt, lite för bra... 16.000 tecken som måste bantas ner till drygt hälften).
Tippetippetipptapp!
Jag kommer inte köpa en enda julklapp iår. Har ingen familj att köpa till, min bror får ett handritat presentkort att lösa in när huset är färdigbyggt i sommar. Enades med mannen om att inte köpa till varandra och istället köpa något till nya lägenheten. Ska ringa tjejen som var här och tittade på vår lägenhet i söndags och se om hon har bestämt sig. Annars ska vi börja titta på BR igen. Nu när det är säkert så kan jag berätta att vi slutade titta på BR för ett tag sen, då mannen ev skulle ha fått jobb utomlands. Då hade det känts fånigt att köpa något precis innan. Men nu är det snarare tvärt om och hans jobb kallar hem folk därifrån istället. Lite tråkigt hade varit kul men jobbigt att inte veta, de är inte så snabba på att ge klara besked... Det enda som var säkert var att jag absolut inte fick säga något till någon. Suck!
förhoppiningsis: BH-inläggen anlände idag :) Och mobil tror jag att man får ha, annars får vi ju maila.
Mac och PC: När det gäller filformat så är det som Lapinette säger, i princip ingen skillnad idag. Mannen har bärbar PC och jag har bärbar Mac, och vi flyttar obehindrat saker mellan datorerna. Explorer finns inte längre för Mac men man kan ju å andra sidan köpa en sån där som både har window's och Apple-operativsystem om man nu måste ha windows. Och med tanke på att Firefox stöder alla siter, åtminstone alla som jag har varit på, så vet jag inte varför man skulle det. Kanske om man har väldigt mycket mjukvaror, tillbehör, PC-synkade handhelds... i så fall blir det såklart dyrt att byta operativsystem.
Och jag håller med om att Macarna är snygga. Men jag rekommenderar ändå mac, efter bara 2 år som mac-ägare och 15-talet år som PC-ägare eftersom den helt enkelt håller högre kvalitet och är mycket mer användarvänlig - om man vill lägga drygt 35.000 på en bärbar. Och det är det ju inte alls säkert att man har lust med. Stationära Imac's borde väl kosta hälften så mycket.