• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Amelle

Och Stålis - vad blir det för inriktning på Handels? Har du någon plan eller önskan att jobba med något speciellt sen?

Margaux - gillar också PoP, nu har de en jättesöt ekokollektion med fina färger i lite 70-talsstuk. Bor din syster också i Oslo?

• förhoppningsis

Amelle
    Julbordet var - så där...
    innehöll mest det vanliga, inget spec att hurra för faktiskt. Bortsett från godisbordet var det inte ens några roliga desserter, bara lite äppelpaj och ris ala malta.
    Stolthet och fördom som är så bra! Kan se den hur många gånger som helst! Går den på tv eller är det egen film?

Margaux
    PoP är så mysigt, jättekul med lite annat i klädväg! Här finns ju inte så mycket roliga kläder. Låter jättesött ju, ska dit och kika i morgon efter en julklapp till en kompis dotter.

Idag har jag vart på luciakonserten i globen, väldigt stämningsfullt! Efter det var det 5 års kalas för en kompis tvilingar, tårta, middag och vin - väldigt trevligt! I morgon ger vi oss ut på visningar igen, ska bli kul att se hur marknaden känns nu.

• Amelle

förhoppning, var ju på en del visningar förra helgen och det var ganska lugnt med budgivning o dyl. Lycka till!

• förhoppningsis

När jag tittar på lägenheter på Hemnet så står det ibland "välkommen på den första visningen" el liknande. De känner verkligen att de behöver visa att det är en ny som inte visats mängder med gånger men som ingen vill ha...

• förhoppningsis

Hej igen tjejer! Hur har er helg varit hittills?
    Har varit på en hysterisk lägenhetsvisningsvända nu. Tittade borta vid stadion, bakom musikhögskolan. Helt sjukt!! Hela hus som precis var färdigbyggda där alla verkar ha köpt i spekulationssyfte. 3-4 visningar i samma hus i massor med hus! Folk gick som ett i lämeltåg mellan visningarna... Visserligen fina lägenheter men väldigt överprissatta så vi har skrivit upp oss på en, lägger startbud på ca 1 milj under begärt pris.
    Tittade även på en 5a vid humlegården, sekelskiftes men med helkonstig planlösning, plastgolv i de flesta rum och bara 1 toalett!! Köket måste göras om och alla väggar målas/fixas... får se vad priset slutar på.

Nu ska jag dricka glögg och äta tyska lebkuchen, mannen gick tillbaka till jobbet.

• Lapinette

Sitter här och dricker glögg efter Luciakonsert i Globen. Maken nickade till lite då och då. Han tyckte att sången var vacker och sövande och så var det ju så mörkt . Själv blev jag redigt nostalgisk men tycker nog att halva konserten var bra och den andra halva kunde de ha skippat.

Här har ni en till PoP-anhängare. Har köpt en orange klänning med vita svanar på till vår favorittjej (ni kan se henne i mitt bildgalleri). Klänningen var bara så "hon" med sitt oranga krulliga hår kommer hon att passa perfekt. Sen köpte jag en tröja till hennes brorsa som precis fyllt 1 år. Jag har nu köpt alla julklapappar till makens familj. Känns så skönt! Har bara min familj kvar men de ska vi inte fira tillsammans med förrän framåt nyår så den vändan tar jag i mellandagarna.

I övrigt så var jag på Skansen igår med väninna. Det var mysigt men attans så kallt. Alla husen var öppna så det var bara att sticka in näsan och värma sig emellanåt. Vi hittade en mysig brasa i ett hus från Dalarna. Satt där i mörkret och värmde fingrarna. Annars så köpte jag inget medan väninnan kom hem med nybakt bröd, lussekrans, vantar och mistel (mistel hade jag redan).

När jag kom hem hade maken städat lägenheten och haft tvättstugen. Till råga på allt så bjöd han ut mig på middag. Vet inte vad jag har gjort för att förtjäna honom .

• Amelle

Hej i tråden!

Nyss tillbaka efter sen söndagsmiddag hos mannens bror med tre ungar samt svägerskans syster plus hennes franske make. Gud vad många det är som är gifta med fransmän, förresten!
    Vi åt Boeuf Bourguinon och drack rött till, sen glögg. Nu är vi helt slut efter att ha hängt med tre vilda pojkar, pust.

• Stålhandske

Här julas det på högsta växeln förstår jag!
    Jag har inte julat så hemskt mycket denna helgen. Dock har jag ju glöggkvällat och tryckte i mig så mycket godsaker så det fanns inte stopp på det hela. Träffade många gamla och nya bekanta, det är alltid trevligt. Bekantade mig även med en ursöt dansk-svensk gårdshund med ljusbruna teckningar och ljusbrun nos och blev självfallet helt kär.

Igår hade jag myskväll med syster med film (Parfymen) med pepparkakor, ädelost och fikonmarmelad. En klassiker som håller tycker jag, även om jag redan är trött på det för denna julen!
    Imorgon ska jag med syster på stan och julhandla litegrann. För min del blir det mest förpackningsmaterial till presentboxarna där jag ska förpacka alla tryfflar och julegott som jag tänkte använda som mass-julklappar (Ledsen, men personliga julklappar blir det inte i år. Fick jag massiva poängavdrag i julpoängsjakten nu?)

Förhoppningsis, var det mycket folk på visningarna? Funderade på det tidigare idag, undrar om folk orkar gå på visningar under julveckan, med så mkt annat på schemat den veckan?

Imorgon ska vi på två kvällsvisningar på två lägenheter samt även gå runt och sätta upp annons-lappar om att vi är intresserade av att köpa renoveringsobjekt/råvind. Tänkte slänga upp några i snabbköpen i närområdena. Metoden andas lite 80-tal, men vad gör man inte i desperationens vindar?
    Har även slängt ut en annons på blocket. Tyvärr har vi inga vänner som är mäklare eller har fastighetskontakter, annars hade ju den vägen varit att föredra.

Usch, detta är verkligen ett riktigt projekt, detta med att hitta lägenhet!

• Stålhandske

Amelle, angående inriktningen på civilekonomsutbildningen blir det förmodligen analytisk. Är väl mer intresserad av att fokusera på affärsutveckling/management än redovisning, men man vet ju aldrig- jag kanske blir en utmärkt skatterådgivare eller dylikt.

• Stålhandske

Förresten, svärfar åker till Tyskland för att köpa drycker inför jul och nyårshelgerna på onsdag. Vad kan man be honom att köpa för vin och champagne? Är mest ute efter goda varianter som är goda att dricka ensamma, möjligen till lite ost/choklad/annat julmums.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.