• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Gemma

Glömde det viktigaste: Det som brukar styra är nog vilken miljö man jobbar i. Reklambranchen - mediebranchen - designvärlden = MAC. Alla andra brancher = PC. Och jag hävdar bestämt att det uteslutande är en kostnadsfråga.

• Gemma

Fasar för dagen när jag måste uppgradera min dator... vad kommer de att kosta då? Femtiotusen?

• Amelle

Då jag inte håller på med någon kreativ verksamhet annat än att skriva, och inte har behov av en riktig värstingdator, så känns det inte motiverat att köpa en à la 35 laxar. Tänker nog mer på en vanlig, vit MacBook, och de är ju inte särskilt dyra.

Har blivit avrådd att använda Explorer så redan nu kör jag Firefox. En stationär dator tror aldrig mer att jag kommer vilja ha, älskar laptops och nu bor vi dessutom så litet så det skulle inte få plats :)

Gemma - kill your darlings, som man brukar säga. Det är hemskt att sitta med en text som måste ner till hälften, fast det brukar alltid bli mycket bättre när den är kortad.

• Gemma

Just det, en till grej som är dålig med Mac är att supporten inte ingår utan du måste köpa ett Apple Care paket som är rätt dyrt. Men det var nog mitt mest onödiga köp någonsin eftersom jag inte haft ett enda litet problem med datorn...

• Gemma

Amelle: Då skulle jag satsa på en 15" Ibook, de är nog inte lika jobbigt tunga som Macbooken heller. Och airporten är superbra på att hitta trådlösa nätverk om man vill jobba på kafé osv. Är det samma i Sverige, att de flesta kaféer typ wayne's har gratis trådlöst?

• Amelle

Sorry, läste slarvigt och trodde du menade att man var tvungen att köpa till nåt nytt grejs till den gamla datorn :)

• Gemma

Amelle igen: Nu ska jag gå och killa mig några darlings.

• Amelle

En del kaféer, skulle nog säga de flesta, har nog det i dag. Brukar inte använda mig av det så ofta i Stockholm faktiskt, sitter mest på jobbet och jobbar. Så jag har inte den bästa av koll. Just att hitta nya nätverk snabbt för alla Mac-lovers fram som ett av de tyngsta argumenten jämfört med pc:n.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.