• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • förhoppningsis

Men Gemma, är du inte mycket tröttare nu än vad du brukar vara? bakande och gäster samma dag brukade du väl inte bli helt slutkörd av innan?

• förhoppningsis

Måste bara få gnälla lite på mesiga budare. Budgivningen har nu startat, vi var först och bjöd det begärda då det var ett skambud i sig. 2an höjde med 100 000 och 3an med 25000!!!!
    Nej jag tappade inte bort en nolla! Att öka med så lite vid sitt första bud känns mest fånigt tycker jag. Gör att det drar ut på tiden och fler hakar på med microökningar. SUCK! Det här kommer ta evigheter!

Berättade jag om när jag var ute och fikade härromdagen med en väninna jag inte sett sen i juni? Hon hade messat mig kvällen innan och sa att hon behövde komma ut från bebislivet lite. Trevligt tyckte jag och vi sågs på ett cafe´. Efter att inte ha setts på ca 5 månader och knappt ha pratat i telefon så tyckte jag att det skulle bli kul. Ångrade mig ganska fort. Hon satt med sin 9-10 månaders son i knät så de var vända mot varandra och sen pratade hon med honom ca 90 % av tiden!! Jag blev helt chockad! Hon är hemma med barnet hela dagarna och pratar bara med honom då hennes man jobbar mycket och hon knappast kommer utanför dörren själv. Trode att hon ville prata med någon annan vuxen männsika - jag hade fel...

• Gemma

Förhoppningsis:

En gång var jag med om en helt absurd budgivning där en tjock direktörstyp som var rik som ett troll satt mitt emot oss i en soffa och höjde alla våra bud - med en krona! Vi höll nog på i en kvart, innan vi insåg att han ändå skulle få den till slut. Vi var helt förstörda efteråt, hade verkligen velat ha den och så kommer en sån sadist. Jaja, det blev bra till slut... hittade världens finaste lägenhet. Fast då inträffade det knäppa att säljaren, en privatperson, hade fått ett bud som hon var "nöjd med", vilket till en början innebar att hon inte ville ha in fler bud! Då hade vi redan tittat på och förälskat oss i lägenheten. Till slut sa vi till henne att hon var tjaskig som inte gav oss en chans, och då blev vi insläppta ändå. Ogillar emotionella säljare nästan lika mycket som sadister...

Om trötthet: Skulle aldrig palla en vild festnatt eller ens kväll, den saken är klar! Är definitivt tröttre (och latare) nu än innan jag blev gravid. Idag är jag helt däckad efter en intensiv jobbvecka, och sen sjukhusbesök, uppackning + omstuvning av lägenheten, storhandling, storbak, styrketräning, pyntrace, julfest, simning... ungefär på samma sätt som jag känt mig varje gång vi haft besökare som man tagit hand om i flera dagars tid, eller när vi kommit hem från Malaysia. Men det har varit på samma nivå hela graviditeten, förutom första trimestern som var tråkigast och jobbigast, då var man verkligen tokigt trött. Men nu har jag inte så mycket inbokat framöver, har mycket luft i schemat och kan göra saker när jag har lust och ork. Så det lär bli jättemycket vissa dagar och nästan inget andra dagar. Såååå skönt!

Så oartigt av din väninna! Har varit med om samma sak med en annan väninna, hon hade haft jättetufft under graviditeten och varit deprimerad, sen slog det liksom över när bebisen var född och hon var helt nervig och fixerad vid honom. Själv var han extremt mammig, sjåpig och possessiv, satte handen för hennes mun när hon försökte prata med någon annan, vilket på något märkligt sätt verkade göra henne nöjd. Det där höll på tills han var fyra - fem, sen dess vet jag inte vad som hänt, hon är tyvärr nästan omöjlig att umgås med.

• förhoppningsis

Vilken typ!! Direktörsmänniskan alltså!! Var det ett konkursbo som bjöd ut lägenheten, tänkte eftersom ni satt i samma rum och bjöd... Känslomänniskor vid budgivning är inte riktigt vettigt, skulle vara om de föll för oss och tyckte att vi var kanon bra människor som de verkligen ville skulle ta över deras lägenhet så att vi fick den superbilligt, men inte troligt.
    Efter 4 bud till är nu summan uppe i 4.300 000 dvs efter 6-7 bud! Jag blir tokig!!

• Gemma

förhoppningsis: Det var en helt vanlig budgivning i Malmö år 2000, vilket ofta innebar att man kunde pruta eller att det var typ två spekulanter, som i detta fall. Och då kunde det ibland bli budgivning face-to-face. Mäklarna var inte alls lika proffsiga eller slipade som i stockholm och SMS-budgivning och liknande förekom inte.

Känslomässiga säljerskan bestämde sig, i sin förvirring att hon "gillade oss och det andra paret", därför fick vi bjuda, men inte de andra spekulanterna. Skitknäppt. Och sen blev vi naturligtvis indragna i hennes och makens oerhört jobbiga skijsmässa, där de använde oss som bollplank. Sweet!

Förstår att du är tokig av allt budande, har ni nåt tak du och mannen?

• förhoppningsis

Oj vad oproffsigt av mäklarna, vad fånigt! Visserligen kunde man då se att alla budgivare faktiskt existerade osv men ändå...
    Att bli indragen i säljarens separation måste vara en mardröm, det sista man behöver faktiskt! Att de ens hade mage att dra in er! Den neda kontakten man ska ha säljare köpare mellan borde vara när man skriver under papper och lämnar pengar... Att ha det som stör när man flyttar in och vill boa in sig i nya bostaden låter väldigt oharmoniskt tycker jag.

Ja vi har ett tak. mannen som är ekonom har gjort en jättebra tabell i excell där vi stoppar in alla siffror och får då ut månadskostnaderna. (Både med och utan skattereduktion) På det sättet riskerar vi inte att förköpa oss. Sen kommer vi inte gå hela vägen till taket i det här fallet då den inte är värd det + det krävs en hel del renoveringar.

• Amelle

Aaah, vilken julattack man möts av! Har inte jättemycket att bidra med idag, eller jo, åt saffranscheesecake med pepparkaksbotten till kaffet, som en kollega bakat.

Har endast köpt en enda julklapp i år: till mamma, och det var hon som insisterade på att vi i alla fall skulle ge varandra EN klapp. Har kommit överrens om att skippa resten, jag och fästmannen köpte ju en dator istället :) och vi har inga små barn med bland dem vi firar jul tillsammans med (förutom en nyfödd och han kanske får nåt litet).

Jag är så less på detta med julklappar, eller främst denna hets som tar sig helt bisarra uttryck. Får panik när jag måste trängas bland 87 000 sura och svettiga människor för att komma upp i Åhléns rulltrappa. Bläh! Men annars så älskar jag julen, det är bara den här hysteriska ?måstekonsumtionen? som jag inte gillar.

• Amelle

Gemma: Berluti hade ju superfina skor, har visat fästmannen som blev mycket förtrjust. Tack för tipset!

• Amelle

Förhoppning: vilken mardrömsfika med väninnan. Inte så charmigt av henne. Men hon kanske återkommer till sitt vanliga jag när hon märker att ingen längre vill träffa henne :)

• Amelle

Så man kan väcka bebisen i magen genom att äta socker, häftigt, här lär man sig nåt nytt varje dag. Vad var det för nationalitet på era gäster Gemma, blandade expats eller?

Vad sorgligt med din mans syster, förstår att det måste kännas jobbigt för er.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.