För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Amelle
Det är en enorm fördel med att vara hemmafru/ student!
Jag gör alla mina ärenden på morgonen mellan 10-11 då är det inga andra ute - helt perfekt! Det har visserligen resulterat i att jag har blivit lite folkskygg, får nu ångest vid tanken på att handla på helgerna eller efter kl 17 med alla människor, illa nog att behöva dela t-bana och trängas.
Ja vist, inte många som kommer vilja umgås med henne om hon gör så hela tiden. Ska vara de andra mammorna som gör likadant då kanske, men ingen annan jag känner gör så.
Efter allt mitt gnällande ovan måste jag få dela med mig av lite goda nyheter också
När jag var och hämtade mitt pass ringde tjejen som vi ville byta lägenhet med, hon har nu bestämt sig och vill byta. Det är en 3a på 111 kvm med stor balkong och som blir bostadsrätt snart. SÅ om allt funkar och hon inte ångrar sig igen så flyttar vi i skiftet feb/mars.
När jag kom hem ringde ett ställe och undrade om jag ville komma på intervju i morgon. Så nu är det intervjuer både ti + on.
Nyss när jag kollade hade jag fått mail från min handledare/examinator, Han ville träffas och prata lite om den. Har tagt 5 veckor i morgon, normalt tar det 1 vecka ca. Så äntligen!! Vet att jag är godkänd och i princip kan plocka ut min examen nu, men ska justera lite för att få högsta betyget.
Det var ju inga dåliga nyheter förhoppningsis! Var ligger lägenheten? Håller tummarna för att det går vägen med jobbintervjuerna!
Amelle
lägenheten ligger i Hammarbysjöstad
Vad snäll du är, håll tummarna!
Vilka härliga nyheter Förhoppningsis! Underbart!
Idag har vi kikat på två lägenheter, en som behöver helrenoveras och en som redan var fin. Men båda i tråkiga 70-tals byggnader. Ska man fokusera på det egentligen? Jag blir iaf väldigt o-sugen.
Trevligt med julpoängen som bara strömmar in! Själv blev vi bjudna på nyårsfest idag, det är alltid trevligt att ha planerna klara i förtid. I vanliga fall står vi där två dagar innan och funderar på vart man ska ta vägen, haha.
Stålis, om bara ljusinsläppet är tillräckligt i lägenheten och du känner trivsel så kör! Lägenheter från 50-70-tal är ofta grymt välplanerade med finfin förvaring, genomtänkt arbetstriangel i köket osv. Sen vet jag inte hur det är med materialen i 70-talare, i 60-talare brukar det ju vara nån sorts senfunkis med parkett osv. Sånt är viktigt för mig, att det känns genuint och välbyggt (utan asbestplattor osv). Alltså går det mesta från 80-tal och framåt bort... men på senare år har man ju börjat föra in nån sorts kvalitetstänk igen.
Förhoppningsis: Wow, superflyt! Känns riktigt lovande just nu, ditt liv. Hoppas att allt går i lås nu. Själv ligger jag i sängen efter en natt med finfin sömn, igår... har aldrig varit med om nåt liknande förutom när jag varit sjuk. Låg bara som en grönsak i soffan och gäspade, utan att kunna ta mig för något. Lite senare på kvällen kom mannen hem riktigt tidigt för att vara en måndag (kl. 20), vi käkade och han var så kärleksfull och, ja, allt kändes bra sen när jag fick ligga i sängen och läsa barnaboken högt för honom medan han snickrade på bebisens grejer.
Amelle, Berluti är ett jättejättegammalt märke som har en kvinnlig designer. Lite kul tycker jag. Min man har ett par Olga III som inte görs längre men jag la upp en bild på gemligheter.blogg.se, tror att du kanske redan sett den. Och sen har han bröllopsskorna, Tatoués B0066, väldigt klassiska blanka svarta skor som han lät lägga ett extra bordeaux-lager på så att de skiftar en aning. Kul att våra män kan lära varandra dåligheter. Vad köpte din för skor?
Idag har jag gott om projekt att pricka av på listan, i alla fall på morgonen. Sen planerar jag fortsätta plöja barnaboken för jag vill ha en liten hum om vad som händer efter förlossningen också. Har ni förresten stiftat bekantskap med Anna Wahlgren? Hon är typ galen och grymt underhållande. Man håller absolut inte med om allt hon skriver, men som hon skriver! Det är nog bäst att jag läser snabbt så att jag hinner med ytterligare ett perspektiv (amerikansk förfagttare, "The first year, what to expect"). Anna Wahlgren är lite som en enmanssekt.
Kram på er, G
Morning girls!
Förstår hur du tänker Stålis, fast jag kan gilla 60-70 tal om det är renoverat på ett schysst sätt, med det bästa bibehållet men ändå i ljusa färger. Gå på magkänslan! Annars håller jag med Gemma om att 80-tal och framåt ofta är bra mycket tristare.
Gemma: me like your hubbies shoes :) Minns inte vilken modell på C&J min hade tänkt sig, men i alla fall ett par blanksvarta och släta att ha som bröllopsskor, och ett par bruna broguemönstrade. Men nu ser det ut som om att han kommer jobba en del i Paris när han kommer hem, så då finns det ju oändliga möjligheter att shoppa fina skor, känns det som.
Till bröllopet har han annars tänkt sig att införskaffa kostym, förmodligen blir det något brunt eller beigt i tyget.
Vad hade din make på sig på bröllopet, utöver de bordeauxskimrande skorna?
Morning girls,
Igår blev det julbord på Fjäderholmarna à la Gert Klötzke (han som även stod som ansvarig vid vår bröllopsmiddag på Gripsholm). Det fanns ungefär 20 olika sillar, vissa i moderntappning à la lime etc, omeletter som smalt i munnen, lax, röding, jansson och sen kom mitt dilemma. Jag som hade klarat mig så bra genom julbordet och inte ätit något onyttigt...efterrätterna. Flera olika varianter som stod i små glas varav jag bara inte kunde välja utan tog FYRA! En med pepparkaka, cheescake och hjortron, en med inlagda päron och lingongrädde (en favorit), en ostkaka med grädde och sylt och så en med persika och chokladmousse. Efter julbordet så gick jag raka vägen hem till soffan och såg en gammal klassisk och lite konstig film Dr Strangelove med Peter Sellers.
förhoppning - grattis till intervjuerna och lägenheten. En verkligt stor 3:a som jag antar att ni vid behov kan ändra till en 4:a om så behövs.
Stålis - vi bor i ett tråkigt senfunkis hus. Trist för våra grannar som ser vår fyrkantiga byggnad men för oss som bor i det är det perfekt. Det är en otroligt bra planlösning, vilket vi hade svårt att hitta i de gamla lägenheterna i stan, parkett golv i varje rum, precis som Gemma sa och så har vi en gamla, vackra hus från början av 1900-talet som vi tittar ut på . Det har också inneburit att våra möbler och stil är lite mer modern istället för klassisk vilket även passar oss bättre i smak och tycke. Visst hittar man en bra planerad lägenhet från 1900-talet så skulle jag absolut slå till men vi föll för denna lägenhets planlösning, läge och för att inte glömma - låga avgift.
Aaaah Lapinette, det låter som ett overkligt gott julbord! Gillar särskilt upplägget med små desserter så att man har utrymme att prova lite av varje.
Amelle - allt var smått, små bitar av sill, små bitar av lax osv. Vilket innebar att man kunde prova fler sorter än vid ett "vanligt" julbord. Jättetrevligt! Sen är ju miljön otroligt mysig. Igår stod halvmånen högt på himlen och vi spanade efter lilla Karlavagnen när vi gick från krogen till båten.
Jag som inte ens ätit frukost än blev plötsligt VÄLDIGT sugen på julbord. Särskilt med tanke på att vi förra året spenderade julen i Mexiko, fatta att det var två år sen jag käkade julmat sist!