För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Vi får se hur det går för mig ikväll men normalt brukar jag gilla skräckisar men det var nog ett tag sedan jag såg någon.
Älskar att läsa vad ni har diskuterat under dagen!
Nej, vi skulle förmodligen inte bo i lägenheten medan den renoverades, det är sant. Men jag som är oerhört otålig skulle förmodligen hoppa upp och ner av irritation när alla deadlines skjuts fram av hantverkarna, och i ren protest flytta in ändå, i byggdammet. Annars gillar jag att renovera, sådär ett rum i taget. Tapeter, måla, betsa, ja ni har ju redan nämnt allt det trevliga!
Vem av oss är det som har aqua färgad mosaik i badrummet? Är det Margaux?
Idag har jag julpysslat med mina hemmagjorda julklappar hos min kära mor och far. Allt möjligt har det blivit; Julkola, mozartkulor, wienernougat, minttryffel, glöggtryffel, chili/saffrantryffel, vit cognactryffel, fyllda chokladdoppade daddlar. Som tur är så blir jag så åt jag en stor frukost och lunch så jag låter bli att provsmaka för mycket!
Gemma, I löööv Ebba! Blir alltid lika förvånad över hennes mörka mansröst när jag ser henne på TV.
Lapinette, har sett 1408. Den är bra men väldigt enerverande!
Jisses Stålis, vad du legat i idag! Allt låter underbart gott. Och jag som kände mig lite huslig då jag lagat storkok av potatis/blomkåls/purjolökssoppa samt gjort Rocky Road, dvs. marshmallows, jordnötter, pistaschnötter och dumlekolor som blandas med smält choklad och sen får stelna innan det bryts. Tänkte ta med det på fredag då vi och vännerna ska ha träffas och "fira jul".
Hej tjejer!
Ser att ni har haft fullt upp här inne under dagen.
Vi brukar passa på att smita på semester när vi får ommålat/tapetserat hemma. Mindre kul när man kommer hem med stora väskor fulla med smutsig tvätt och kommer på att alla möbler står ihopsamlade mitt i lägenheten med lakan över och att det är ett par cm damm över hela golvet. Men man slipper frustrationen under tiden.
Vi provade att måla om lite själva, började med köket men mannen hade tagit i lite väl mycket när han räknade färg för han ville vara säker på att det räckte. Så kök hall, innerhall och vårt sovrum blev ommålade... vi fick gå och köpa 1 liter färg till i slutet men ändå. Tror att mitt äktenskap mår klart bättre om vi inte ger oss på att renovera en hel lägenhet!
Stålis
jag har också gjort chili/saffranstryffel den provade jag ny för iår, helt klart lite annorlunda men väldigt bra. Ska bara chokladdoppa mina citrontryfflar nu så är jag helt klar.
Gemma
Låter som en riktigt mysig julig dag, spännande för er att läsa i morgon!
Har haft en helt hektisk dag idag, sen säger mannen att jag bara slöar =)
Var på jobbintervju i morse kl 11, älskar kontoren nere runt stureplan i de äldre husen. Blev invisad av sekreteraren i ett stort konferensrum med underbara takmålningar och stuckaturer. Där var det dukat med blåblom servisen och ett fint kakfat med pepparkakor. Rummet var fint jupyntat med amaryllis och julgrupper. Kände att jag absolut skulle trivas där och som tur är så var advokaten enig med mig så jag börjar efter nyår.
Slängde mig vidare ut på stan för lite julshopping till mannens mormor innan jag rusade hem och lyckades trycka i mig 3-4 tuggor av lunchen innan min engelskalärare kom. Har fått mitt extrajobb att betala privatundervisning för mig i juridisk engelska.
Efter 2.5 timmes studier och tedrickande (min lärare är helt fantastisk) kastade jag mig iväg till universitetet för att träffa min examinator och gå igenom uppsatsen som han äntligen läst och gått igenom. Han var supernöjd och det kommer inte krävas många timmar för mig att fixa till den så jag räknar med att skicka tillbaka den i morgon em. så han kan titta på den igen och skicka den till examinering och registrering med ett toppbetyg.
Direkt från universitetet och träffa svägerskan för middag och julkonsert i globen. DiLeva har aldrig varit någon favorit och den här gången var ingen skillnad men de andra var bra. Jätte mysigt och mot alla odds lyckades jag få lite julkänslor...
och nu har jag precis kommit hem och tänkte ge mig på första delen av uppsatsen
god natt på er!
Wow Stort GRATTIS förhoppningsis till jobbet! Så glad jag blev såhär på torsdagsmorgonen för din skull. Ska du få arbeta med det du vill och har läst?
Stålis
Tackar! Det är tyvär inte ett heltidsjobb till att börja med men det kommer troligen att bli det om några månader.
Det är precis ett sånt jobb jag har letat efter, som biträdande jurist på en advokatbyrå som sysslar med immaterialrätt. Mina 2 huvudintressen immaterialrätt och familjerätt är ju inte helt lätt att kombinera...
har ni funderat mer över lägenheterna?
Vad exakt går inmaterialrätt ut på? Vet att du har pratat om patent inom medicin innan, ingår det i inmaterialrätt?
Hoppas att det blir en heltidstjänst till slut, men först och främst är det ju härligt att ha fått ett jobb du vill ha, det är det ju inte alla som får! Och att ha "fått in en fot", så att säga är ju det främsta. Vilken bra julklapp!
Lägenheterna vi har sett på hoppade vi över, väntar på att något nytt ska komma upp på hemnet. Vi ska annonsera i Göteborgspostens söndagsbilaga under helgerna, får se om det bär frukt. Annars står ju bostadsmarknaden förmodligen ganska still under julen skulle jag tro.
Nämen grattis förhoppning! Kul med en så vältajmad klapp! När ska du sätta igång?