• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Lapinette

Locanda ligger otroligt centralt. Precis bakom Åhléns och bredvis SATS Zenit på Mäster Samuelsgatan/Klara norra kyrkogata.

• Gemma

Amen det vet jag ju såklart var det är! Har bara aldrig käkat där.

• förhoppningsis

Izunia
    det borde du kolla upp, om inte annat för att du ska slippa oroa dig. Sån oro skulle lätt kunna förstöra en semester för mig iaf...

Gemma
    Jag tror att min personliga favorit är den med chili, gillar verkligen det lilla "stinget" eller citronen för den är så fräch.
    Jättetrosorna model Bridget Jones är inte så fint men de är om inte annat bra att skämta om. Ser väldigt kul ut när de hänger på tork bland alla stringen. Min kompis man sa att de kunde använda dem som badrumsmatta sen om de behövde en extra...
    Lite lustigt att jag skrev bara härromdagen om den stora tröttheten och svårigheten att kunna sova som troligen väntade dig. Är rädd att det bara blir värre nu. Positivt sett så är det absolut ingen som kommer tycka att du är konstig om du tackar nej/går hem tidigt från saker. De kommer vara otroligt imponerade bara du dyker upp. Vore kul med ett nytaget magfoto på fesbök så vi får se skillnaden.

simma 1000 meter 2 ggr/vecka är nog att anse som riktigt bra träning! Min svägerska som verkligen behöver träna (hon är stoooor) har börjat simma, hon simmar 30 min 1 gång/vecka. Funderar på att framhålla dig som ett lysande exempel.

Lapinette
    Jag har gått förbi där flera gånger men aldrig ätit.
    vad duktig du är som tränar trots allt julfixande, jag kämpar mot en förkylning och låter därför bli träningen nu, kryper lite i kroppen.
    Mysigt med julbord på gondolen även om det inte är företagets ide´! Funderade på att gå dit ikväll och inte äta julbord men det var tydligen svårt att få bord så vi hamnar på Grodan grev Ture istället.

Nu ska jag ut och handla lite julklappar strax och sen fixa det sista på uppsatsen. Satt på kulturhuset och skrev igår, jätte flitigt! Sen var det att rusa hem och laga middag till mannens bror och dennes sambo som skulle komma över. Blev halstrad lax med en sås/röra på champinjoner, cremefraiche och ruccola kryddad med chili. De hade med en mistel åt oss som nu hänger i hallen...

• Lapinette

förhoppning - träna bör jag annars dör jag . Jag tränar oavsett om det är sommar, jul eller någon annan viktig händelse. Brukar normalt träna på juldagen, det är så skönt efter att ha suttit och ätit en hel dag, men igår lär det inte funka då vi är hos svärmor.

• förhoppningsis

Du får ta en riktigt lång promenad istället, inte riktigt samma sak men lite rör man på sig då iaf.

Har precis varit och köpt längdskidor, har inte åkt det på flera år men tänkte passa på nu när vi åker till fjällen över jul.

• Lapinette

Tvyärr är det t o m svårt att få till en långpromenad när man är nere och hälsar på familjen i Frankrike. Julafton lär bli totalt späckad med besök och Juldagen ska vi åka och hälsa på barndomsvänner till maken. Kanske, kanske blir det en lucka på Annandagen.

• förhoppningsis

Du får göra som (var det Jane Austeen eller någon annan tidig kvinlig författare?? Tror det var någon annan men ändå)och hoppa upp och ner bakom en stol i matsalen 100 gånger när du får spring i benen.

• Lapinette

Ha, ha...ja då tror nog familjen att jag blivit allmänt tokig. Nej, jag ska unna mig att vara lat och bli övergödd i några dagar. Har redan bokat in ett danspass första dagen jag är åter i stan.

• förhoppningsis

Jag köpte som sagt ett par längdskidor idag för att det kunde vara kul att prova igen och samtidigt få röra på mig.

Näpp nu ska jag gräva ner mig i min uppsats

• Lapinette

Trist bara att vi har så sällan snö här i Stockholm för längdskidor har jag bara trevliga minnen ifrån. Har dock inte åkt sen jag var barn men jag förknippar det starkt med skog, massor av snö, sol, varm choklad, apelsiner och smörgåsar med prickikorv.

Något vi bara måste göra denna vinter som aldrig blev av i fjol pga renoveringar och resor är att ta oss till Vasaparken och åka skridskor. Skullevara perfekt idag då solen skiner men det blir istället att ta bilen till min mamma för att vattna hennes blommor (de är på Teneriffa).

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.