• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Margaux1

God jul och gott nytt aar till er alla!!

Jag firar i England med min systers familj! Rapport kommer senare...

Stort grattis till dig ocksaa Gemma!! Hoppas du faar en jattebra dag!

Stor kram. K

• Gemma

Hej! Tack för era söta födelsedagshälsningar! Känns inte som om jag är jättemycket äldre men det är nog för att jag sagt att jag är 34 ända sedan i somras (en gammal vana jag har från när jag var liten, då VILLE man ju verka större än man var och jag är ju född så sent på året).

Nyss tillbaka från lunch hos ett superroligt par från Manhattan; hon jobbar som designer för företaget som bl a äger Juicy Couture (yes! I'll take the free samples ;) ) och han jobbar med textiler. De är ytterligare ett av alla par som vi lärt känna, som ska föda i princip samma dag som vi. Kändes skönt att bryta vår lilla julisolering, om man undantar partyt på lilljulafton så har vi cocoonat rätt präktigt, lagat mat, käkat den absolut underbar turkey dinnern som vi ju beställde, förfärdigat ett riktigt schysst, svenskt julbord med sillar och köttbullar och rödkål och allt annat, lyssnat på julskivor, tittat på Nina Frisk, rimmat till klapparna, spelat spel och öppnat paket för glatta livet. Ja, och sen har ju nästan alla familjemedlemmar ringt oss plus att vi gick hela två promenader igår, helt enkelt för att få plats med all god mat. Jag har ju det lilla problemet numera att det är lite kamp om utrymmet i magen... så - jag skäms nästan för att säga det - men tryfflarna från Leonidas fick mannen äta ensam, ostarna mäktade jag inte med (en St Maure de Touraine och en camembert från Normandie) och christmas puddingen ligger ännu ouppackad... och kalkon kommer vi att äta resten av veckan varje kväll, vilket ingen av oss har något emot alls. Det var verkligen såååå gott, i synnerhet app