• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Gemma

Amelle, fisböken är utökad med tre bilder nu, under "mishmash". Nu ska jag - tvärtemot förhoppningsis och mina egna principer om minsta motståndets lag - trotsa rushhour i en tjugomiljonersstad och gå genom toxisk bilköluft (vi snackar fyrfiliga vägar i TRE etage) och gå till posten för att hämta ett paket... fortsättning följer, om jag överlever.

Kram, G

• Amelle

Så fina ni var! ÄLSKAR verkligen din klänning, har en stor svaghet för spets. Underbart med den vinröda färgen som går igen överallt, supersnyggt.

• Lapinette

Gemmas klänning är verkligen en favorit!

• Gemma

Tack! Om inte alltför länge kan jag ha den igen, avklippt som den ju är! (som ni märker drar jag mig för att gå ut. Funderar allvarligt på att skippa projektet... har ju redan uträttat miljoner små ärenden idag. Mmm... skippar projektet.)

• Amelle

Smart att klippa av den, det har jag inte tänkt på att man kan göra. Har ni andra sparat era klänningar eller sålt?

Blir alldeles lycklig och pirrig av att titta på fina bröllopsbilder på så kära, glada och stiliga brudpar.

• Gemma

Bara för att känna mig lite bra ändå, trots att jag inte går till posten: Idag har jag tvättat och fixat julklapp till mamma och pappa. Gick sedan bort till köpcentret. Där har jag researchat nappflaskor, sterilisatorer och flaskvärmare. Köpt nappflaskor med nappar i rätt storlek samt flaskvärmare, överlåter den stora investeringen till mannen, som fått noggrann beskrivning via mail. Har också köpt kaffe (vilket inte är så lätt som det låter) i specialbutik, praliner till julafton i specialbutik samt ett - falskt - klockbatteri i tunnelbanan. Handlade därefter mat, rengöringsprodukter och speciellt lim till mannen, researchade också lokala blöjor (eftersom de importerade kostar runt trehundra spänn paketet) men köpte inga eftersom de innehöll "special softening lotion" och liknande gåtfulla kemikalier, kånkade så med mina kassar till posten - bara för att höra att jag måste ha passet med mig för att få hämta ut paketet. Vilket irriterade mig så mycket att jag bestämde mig för att gå tillbaka redan idag. Vilket jag inte orkar.

Fasen vad bra jag är. Som belöning blir det raklångt läge i soffan framför en DVD med Scarlett Johansen resten av eftermiddagen och ingen tur till posten.

• Gemma

Amelle, den är vansinnigt vacker med det transparenta högst upp. har den draperat liv, och hur ser tyget ut på nära håll?

• Lapinette

Amelle - min hänger i klädkammaren och där har den hängt sen vi flyttade in. Den ser rent ut sagt förjävlig ut då jag verkligen festade loss på natten och dansade a la Ginger Rogers. Så jag har satt klackar i fållen och har fläckar på kjolen. Men det var även tanken, att ha en klänning som jag kunde festa i. Jag skulle kunna tänka mig att separera toppen med kjolen och göra något av den men vet ännu inte vad och när jag skulle ha användning för något liknande.

• Gemma

Lapinette, en dag blir det en rysligt cool vintage-känning om inte annat... kanske kort eller omsydd? Du har ju världens bästa sömmerskehjälp nära till hands.

• Gemma

Fan vad trött jag är. Okej förhoppningsis, here it is... major sleepiness. Antar att det kommer att vara såhär lite då och då... eller för jämnan, framöver. Får lägga in en massa luft i schemat helt enkelt.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.