• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Gemma

Hallå Amelle, om din man ska till Paris kan du tipsa honom om Berluti-butiken i St. Germain, minns inte vad gatan heter men det är huvudgatan, finns säkert på hemsidan. Mannen hade två outfits eftersom vi gifte oss i stadshuset på morgonen och i kyrkan på eftermiddagen. På borgerliga bröllopet hade han en mörkröd sammetskostym, crèmefärgad skjorta och en svart/bordeauxmönstrad sidenhalsduk. På kyrkliga bröllopet hade han en kritstrecksrandig kostym uppsydd här i Shanghai (han ville absolut ha kritstreck även om det kanske hade varit lämpligare med en enfärgad, tycker i alla fall att han var jättefin), en crèmefärgad skjorta samt en champagnefärgad väst + plastrong uppsydda i paris. Och så skorna då. Alltihop var en hemlighet för mig ända fram till precis innan bröllopet - det ska vara rättvist! En bra grej var att jag gav honom ett litet tygprov från mitt sidenskärp (champagnefärgat) och sen fick han ta med det till skräddaren - utan att veta nåt om hur jag skulle se ut i övrigt. Om du vill kan jag lägga upp nån bild på oss på bloggen.

• förhoppningsis

Håller med er andra om lägenheter, finns det bara bra ljusinsläpp i lägenheten så brukar de vara bra planerade. Älskar annars sekelskifteshus men de är otroligt lustig planlsning på dem om ingen har hunnit före och redan fixat till dem. Jätte stora fina lägenheter med högt i tak vackra golv, stora fönster osv men med pyttesmå och mörka kök. Tydligt att det var köksan som lagade maten och inte ett rum att visa för någon eller att trivas i. Som tur är har de flesta lägenheter då en jungfrukammare så man kan slå ut en vägg och få ett riktigt bra kök.

Här är ett kanonexempel på lustig planlösning.
    Den budade vi på och hade tänkt bygga om den en del sen.

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/72947

ja vi får hoppas att det går bra med allt nu, börjar tröttna lite på att bara gå hemma

• Gemma

Lapinette, er lägenhet verkar superfin och välplanerad, helt i min smak! Ser som sagt fram emot att se en och annan bild så småningom (tjat tjat tjatI ;) Det där julbordet -mmmmm.... vill bara teleportera mig själv, "tjoff" rätt ner i den där cheesecaken. Förstår också att desserterna måste ha varit något alldeles extra, du är ju ingen direkt socker-person annars, eller hur?

• Amelle

Låter himla läckert Gemma, vill hemskt gärna se bild på er!

Vi är bägge sämst i universum på att hålla tyst om saker, så han har redan fått se bild på min klänning, om än inte med mig i.

• Gemma

Amelle, vad gulligt att du redan skvallrat. Din klänning var vanvettigt elegant om jag inte minns fel... skulle du orka lägga in en liten länk igen?

• Gemma

Amelle, finns bilder från bröllopet på bloggen, bilder på oss hamnar alldeles strax på Fisbök (KAN inte sluta säga det nu när Stålis har lärt mig).

• Amelle

Fast han är om möjligt ännu sämre än vad jag är på att knipa, bästa exemplet kanske är när han planerat att fria ?på riktigt?, då hans första frieri var lite, hmm, tafatt. Han hade stora planer på när och hur det skulle göras, men så när vi hade varit på Byn en vardagkväll och promenerade hem så fick han plötsligt för sig att han inte kunde hålla sig längre utan föll ner på knä och allt :) Då blev jag lite generad, hehe.

Klänningen finns på garamaj.se, första sidan, längst ner. Empirio heter den. Just eftersom den är lite guld-nougatig tror vi det kan bli snyggt om han har samma färgskala, plus att vi kommer gifta oss utomhus i juli och då känns det trevligt med en ljusare kostym.

• Lapinette

Gemma - är nog inte direkt någon sockerperson men har tidigare varit otroligt svag för efterrätter, tårtor, bullar etc medan jag aldrig varit intresserad av choklad, godis, chips och kakor. Min make är absolut ingen efterrättsperson varpå vi aldrig gör efterrätter hemma förutom när vi har gäster. Ska villigt erkänna att efter alla efterrätter beställde jag in ett glas rödvin och tog lite ost med marmelad och då njöt jag desto mer!

• Amelle

Hehe, då håller jag utkik på fisböken.

Himla kul att se hur ni alla såg ut på bröllopet, tror att när jag sett Gemma har sett alla gifta trådisar i bröllopsoutfit.

• Lapinette

Tror jag ska försöka låta bli efterrätterna på det sista julbordet. Tror ni det kommer att funka? Det är Gondolen på fredag.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.