För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Men du Gemma, är det ni som privat har flygit dit reportern + fotograf?
Väldigt ambitiöst i så fall!
Ja i helgen blir det att kamma in några till julpoäng. Ska eventuellt (beroend på om jag orkar) gå på Skansens julmarknad imorgon och på söndag är det Luciakonsert i Globen. Ska även pimpla lite mer glögg, har en flaska som inte blev avslutad efter tjejernas besök i veckan.
Stålis
Då är jag helt med!
Tror att det är lättare att veta massa saker nu än sen, då kommer jag ha förträngt allt, tappat allt mitt logiska tänkande och bara leva i chock och oro i 9 månader eller så. Hopps att jag har fel och att jag kan njuta av det istället. Men det är inte samma sak som när man väl har ett pyre i magen...
Mina julpoäng blir julbord ikväll på grand i saltis med mannens familj och på lördag julkonsert i globen, nog samma som du ska på Lapinette. På söndag blir det julbak!
Hello ladies, här hoppar jag in lite på lyset!
I morse bjöd jag en väninna på smaskig frukost hemma, lussebullar och allt. Sen åkte vi och tittade på en kompis som lade fram sin avhandling som han jobbade med under 4 års tid, som tur var gick det jättebra för honom.
Därefter jullunch med jobbet ? därav min alkoholstatus. Blev sillatallrik med öl och snaps, sen halstrad röding med chablis, och så chokladtryffel med kaffe. Mums, men nu sitter jag alltså här på jobbet och kämpar med tangenterna. Ska skynda mig hem för ikväll kommer mannen, laddad till tänderna med skumpa (och pussar).
Mitt inlägg försvann..jag gör ett nytt försök.
Vad härligt att mina favo BT-girls är kvar!
Gemma: Stort grattis!!Vad spännande.
Lapinette: Hur mår den vackra kaninen?
Trivs ni bra i lägenheten?
Själv har man jobbat och rest en hel del.
Idag flyttade vi även in i vår nya lägenhet, från St-eriksplan till Odenplan.Vi har svårt att slita oss från den här delen av stan.Snacka om att man lyckats vända på dygnet.
Finns ni med på Facebook?
Kram
från fd, zea numera zua
Hej Zea!
Det var länge sen sist!
Visst vi trivs i lägenheten. Bor ju i dina kvarter, fast närmare St Erik än Oden. Har renoverat och fixat och eventuellt blir det att få köpa till lite råvind. Till er andra tjejer så fick jag ett mail igår från ordförande i vår brf som sa att vi 3 lägenheter som kan köpa råvind hade samtliga tyckt att priset var för högt så de ska nu se över detta igen.
Vet att de andra tjejerna finns med i Facebook. Själv har jag inte bestämt mig för om jag ska "lägga ut mig" eller ej.
Hej tjejer!
Här sitter det en sliten Margaux och dricker grönt te... Denna veckan har varit ganska kaosartad, därav lite tid till att hänga här inne! Har just gått upp och ser förhatligt på krigssonen som kallas hem! Måste städa...
Igår var jag på svullmiddag delux, är fortfarande mätt och borde troligtvis inte äta flera kalorier denna veckan. Var på Norges enda 2 stjärnors restaurant www.bagatelle.no , väl värt ett besök om ni skulle ha vägarna till Oslo. JAg äter ju ganska mkt ute med jobbet både här i landet och i den stora världen och detta är verkligen speciellt! Jag räknade inte antalet rätter men det var nog 9 st plus massa extra småsaker både innan, under och efter menyn.
Synd bara att man måste amputera och sälja vitala kroppdelar för att ha råd att gå där....
DEt låter som om ni har haft fullt upp i veckan också! Gemma, jag är superavis på dig som fick packa upp så mkt spännande paket....
Jag var och handlade lite småsaker till min systers groda i veckan och eftersom jag inte vet vad det blir för något fick det bli grönt! En SUPER cool velour träningsoverall i två härligt skarpa nyanser med en stor stjärna på bröstet. Och 2 grönmönstrade pjamasar... Vad mkt kul det fanns! Polarn och Pyret är ju oslagbart!!
Ser fram emot att se bilder på din jordnöt!
förhoppningsis! Det är bra att du tar ansvar och håller glamnivån uppe i denna tråden! Du springer ju på häftiga tillställningar flera gånger i veckan.... Hur var prisutdelningen?
Amelle, hoppas du och mannen får en fantastisk helg tillsammans.....
Lapinette... Våga!! Fram för flera vänner på facebook!!
Det är ju inte så lätt att hitta fram till en ändå! Vi använder ju aldrig våra riktiga namn här inne...
Sitter med rödvin framför Stolthet och fördom och njuter, mest av allt av mannen och vår nya MacBook :) Sååå fin.
Vad juliga och lyxiga alla är här på tråden, julkonserter, marknader,baler, storpaket och niorättersmiddagar - härligt, härligt!
Har blivit en del vin- och skumpadrickande för mig den här helgen, men imorgon ska jag i alla fall känna mig lite hälsosam och gå och spinna, innan det är dags för mer vin och mat hos svåger med familj.
Lappis - hur var det på Skansen? Har inte varit på deras marknad på några år.
Förhoppning - blir så avis på ditt julbordsätande, älskar julmat. Var det bra på Grand Hotel?
Gemma - min fästman kom hem och berättade att han tänkt införskaffa två par Crocket & Jones (som kompensation för att han inte får någon vigselring). Ett par släta svarta och ett par bruna broguemönstrade. Var inte din make också förtjust i C&J? Är han nöjd?