För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Okej, jag måste gå mot strömmen och gissar därför på en liten tjej. 52 cm lång och 3900 g. Tror att hon kommer ut den 14 januari, klockan 19:37.
Vad får vinnaren? Bestämma vad bebisen ska heta?!
Ha, ha Amelle, gillade verkligen priset på denna gissningslek. Själv har jag inte en aaaaaning...men lovar att komma med ett bidrag senare i veckan.
Gemma
Jag höll stilen utan problem, inte ett enda felsteg på dansgolvet som orsakades av mig. Lätt förfriskade pristagares danssteg är däremot inte helt lätta att följa... de kanske inte får tid att öva så mycket i sina labb.
Så din mage har ökat enormt i storlek! I förra tråden berättade jag om när vi seglade och min väninna som inte fick plats i några kläder i slutet på veckan... fick en känsla av att du inte trodde att det skulle hända dig. Men då börjar du se riktigt gravidmagad ut nu då, den varianten där man ser magen före resten av dig när du kommer runt hörn.
Du behöver inte packa väskan än, men se till att din man vet vad du vill ha med dig om det är så att du måste åka in utan förvarning, så han kan packa åt dig då.
Vad det gäller packningen så säg till om du vill ha lite tips på vad mina väninnor packade som de verkligen behövde, och vad de saknade...
När du ligger där med en jordnöt på magen istället för i magen så ska du se att moderskärleken kommer över dig som en stor hink med vatten, inget att oroa dig för alls. Sen är det stor skillnad på din jordnöt och andras barn! Min man är likadan, så fort barnen ser honom skriker de, försöker han hålla ett så vrålar de rätt ordentligt. Barnen brukar behöva träffa honom ett par gånger med korta mellanrum så funkar det bättre.
Idag ska jag hämta mitt pass! Solen skiner men det är kallt, ska bli minusgrader i em. ska bli skönt med en promenad!
Lappis: jag vill mena att det inte är mer än rätt och att priset är högst rimligt :) Jag är rätt bra på det där då jag gissade exakt rätt dag på min kompis bebis.
Stockholmare: har ni sett att man fakriskt kan se SOLEN i idag och att himlen är BLÅ??
Hallelujah
glömde tror att jordnöten
kommer den 9 jan
väger 3800 g
51 cm lång
Ja, idag kan man se himlen! Hade nästan glömt bort att det faktiskt fanns något bakom de där mörka molnen. Tyvärr känner jag mig inte "lättare" för det då jag har en analkande förkylning som ligger i startgroparna och vill komma ut. Är m a o lite snuvig, tung i huvudet och jättetrött!
Amelle
vist är det härligt!!
SKa snart rusa ut på en promenad till kungsholmen och hämta mitt pass skön promenad på ca 40 min tot
Måste också försöka ta mig ut på lunchen för att njuta av denna ovanliga händelse.
Krya på dig Lapinette, och drick massor av te.
Hahaha, vilket bra pris Amelle, hade varit perfekt om vi haft beslutsångest, nu har vi ju varit rörande eniga nästan hela tiden.
lapinette, usch vad jobbigt... kanske du behöver vila och ta det lugnt efter alla påfrestningar. Blir bra med lite julledigt. Mannen får då bara en dag på själva julafton som han måste ta ut från sina totalt fem veckors semester (fem veckor som alltså inkluderar ALLA högtider). När bebisen kommer ska han ta två veckor, och då återstår alltså bara tre att disponera under hela nästa år... blir inte mycket till resande nästa år men den dagen den sorgen. Har din man fransk semester, han är väl expat..?
Förhoppningsis: Du fattar inte vad jag längtar efter att kunna powerpromenera igen, får ju hålla på och akta mina fogar hela tiden. Och även om magen är stor så har jag långt kvar innan kläderna blir för små... de flesta är fortfarande lite stora, vilket delvis beror på att de flesta väninnor varnade mig att kroppen skulle förändras sååå mycket vilket den inte gjort, förutom magen då. Men jag har som sagt tre veckor på mig att växa i dem. Om du orkar och hinner vill jag jättegärna veta vad väninnorna saknade på BB. Vi stannar ju i 4 dagar, fast då kan mannen åka hem och fylla på under tiden om det skulle behövas. Är dock lite nyfiken på vad folk har på sig när de föder barn, om man inte vill ha de fula BB-kläderna alltså.
Gulp. Man inser att vi har det rätt väl förspänt i Sverige med både semester och föräldraledighet.
Själv har jag 7 veckor, plus att jag kan ta ut den del i övrig kompledighet som enstaka dagar, eller någon eftermiddag här och där.