• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Margaux1

Jag har smakat Mackmyra och besökt dem ett par gånger... Gillar deras projekt skarpt! Är heller inte någon whisky människa men håller på att lära mig....

• Margaux1

Amelle, tycker det är en jätteskojjig historia med ringen...
    Rikskuponger liksom... vad är oddsen för det?

Jag fick en Tiffanyring av min gubbe... älskar designen! Visste inte att de hade stuligt designen av någon!
    Nu är det dessvärre så att vi har brutit förlovningen, det är absolut mig det går på så ingen behöver tycka synd om mig... Fast trist är det ju och fasligt tråkigt att ha ringen i sin blå sammetsbox! Anledningen till att vi valt att sluta planera är att vårat förhållande det senaste halvåret gått på halvfart.. Jag finner inte helt tillbaks till känslan jag hade innan och då är det inte kul att tänka bröllop! Vi har varit tillsammans i 8 år, så ett tag till ska vi kämpa men vi får se hur det går! Hoppas att ringen kommer tillbaks på fingret....
    Det var dagens tråkiga inlägg!!

Nu kommer gladare saker. Den 29 februari åker jag till Argentina i 4 veckor....

• Gemma

förhoppningsis: Härligt att du unnar dig en riktig partyperiod efter väl förättat värv (examen). Om flytt och sådär: Skulle aldrig bo utanför stan, då missar man ju hela Shanghai. French Concession har helt OK luft jämförelsevis, speciellt som vår gata är väldigt lugn. I Kina är luften för övrigt ofta renare mitt i stan än utanför, för där eldar man med kol överallt och industrierna ligger där. Plus att där inte finns lika många turister att hålla masken inför. Man måste åka flera timmar bort för att hitta nåt som liknar orörd natur. Knasigt va?

Margaux, tråkigt med förlovningen, men det kändes lite som om du var på väg åt ett annat håll, inte minst efter Spanien-trippen. Och det är ju rätt smart att känna efter innan man är gift och eventuellt har barn, då blir allt nog väldigt mycket bökigare. Tycker att du är modig, åtta år är jättelångt och det är nog många som fortsätter att hålla ihop av gammal vana men man har ju liksom bara ett liv. Delar ni fortfarande lägenhet?

Har Tiffany's stulit designen? Hehe, nu skäms jag genast lite mindre över alla falska Tiffany-silversmycken (plus ett urfint förgyllt) jag köpt på fejkmarknaden här, i turkos ask och allt.

• Margaux1

Jodå Gemma! Vi bor ihop fortfarande... Och allt det gemensamma vi har är nog egentligen anledningen till det!
    jag önskade att dela på oss men det ville inte J. Vi är på alla sätt och vis vänner, men det som kanske saknas är intimitet! Vi är nog inte så jättebra på att hantera det heller, men vi försöker! Jag tror inte att det räcker att han är "min bästa vän" måste få mer än det....

• Amelle

Margaux, vad tråkigt med er relation. Men jag instämmer med Gemma, verkligen starkt av dig att våga säga något och inte bara rulla på av gammal vana. Tittar man sig omkring så finns det ju MÅNGA relationer som skulle må bra av ett avslut eller paus, men där de inblandade inte vågar eller vill av olika anledningar. Jag hoppas att jag kommer tillhöra den modiga skaran om jag skulle känna likadant.

Förhoppning, just det, du har ju storkalas att se fram emot ikväll. Kom ihåg skvallret, du är ju jurist så du vet att du har källskydd :) Har inte testat Mackmyra men jag är ingen whiskeytjej ? skulle gärna vara dock, det är ju coolt att ta en virre istället för en töntig tjejdrink. Jag började bra sist vi var ute då jag drack två whiskey sour, det var faktiskt himla gott, men så gillar jag ju också sura saker och har svårt för sliskiga drinkar överlag. Till skillnad från mannen som alltid dricker Cosmos, jordgubbsdaiquiris, eller piña coladas. Detta är en källa till ständig glädje för mig, som ni kanske förstår. (I rättvisans namn ska det väl tilläggas att hans favoritdryck nog ändå är öl).

Gemma, det var alltså ?min? guldsmed som berättade detta om Tiffany-fattningen som jag vill ha. Först såg jag fattningen hos Tiffany's och blev förtjust och ställde in mig på att köpa vigselringen där, men så visade de sig att den modellen endast fanns i platina och rödguld, och jag vill ha vitt guld. Så hittade jag en liknande fattning hos ?min? smed, inte en exakt kopia, men han sa iaf att inspirationen hämtade Tiffany från en 1920-tals fattning som Bulgari gjorde en gång i tiden.

• Margaux1

Men Amelle, varför vill du inte ha platina? Det håller ju bättre än vitt guld...

Tack för peppningen förresten... Det värmer!

• Amelle

Därför att jag fått för mig att jag vill ha samma metall som i förlovningsringen, och den är i vitt guld. Gillar dessutom det sätt som vitt guld åldras på, när det blir lite gråaktigt sådär. (jag vet att de flesta tycker det är fult när det ser lite stålfärgat ut, but I like ;)

• Margaux1

DEt värsta är att jag känner mig så HIMLA otacksam...
    Jah har verkligen en supersnygg man, med 6-pack och hela den baletten som verkligen älskar mig och månar om mitt väl och ve! Så tycker jag liksom inte att det är nog... Känns liksom som om det inte kommer komma allt för många tåg av den sorten...

• Margaux1

Kolla in bluenile.com om ni kan beställa till någon i USA, där får du köpt den klassiska "tiffany" klon i guld/pl så kan ni få stenen fattad här....

• Amelle

Hmmm, fattar hur du tänker - men ändå, ens känslor kan man ju inte styra över, till skillnad från det mesta. Då spelar det ju ingen roll hur bra och stilig någon är på pappret. Ujuj, det måste vara supertufft att tycka så bra om en person men ändå känna att det inte räcker. Men i längden så tror jag nog att du gör er båda en tjänst.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.