För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Hmmm, nu fattar jag inte Margaux? Du menar att vi har stenen och köper ringen från Blue Nile fast gör infattningen här? Det vore kanske nåt, men jag hittar inte den fattningen som jag vill ha. Den heter Etoile och passar perfekt med förlovningsringen, dessutom sticker inte upp så högt att den kommer störa. På så vis kan jag ändå få en ganska stor sten!
Jag vet att man kan "bygga" sin egen ring på BN. Tror att de säljer en separat klo om du frågar dem... Jag menar denna: www.bluenile.com/diamond_search.asp&track=design_state
Sådan gripklo har min äkta tiffany...
Den är jättefin, den klassiska klofattningen. Me like.
Hahaha, du får verkligen förlåta mig Margaux men det där med 6-packet lät så kul. Kollade just in min man när han tog av sig jobbskjortan, under det ett uttöjt brottarlinne som nödtorftigt skylde... ett en-pack.
Menade bara att ett 6-pack kanske inte räcker hela vägen... för alla, i alla fall.
Amelle, hade ingen aning om Bulgari-grejen, spännande!
Fick just veta att försäkringsbolaget täcker hela förlossningen, 90.000 pix! Sjukt dyrt. Och kejsarsnitt går loss på 140.000 men där var de lite kinkigare, de täcker "bara" 120.000 och bara om det är medicinskt motiverat. Så trots att man är i snittens förlovade land kan man minsann inte hålla på och prinsessa sig (sen råkar jag personligen tycka att det verkar bra mycket läskigare med kirurger i gröna rockar som slajsar en på korsan och tvärsan, än att klämma fram den för egen maskin. Men jag har sagt det förr - jag har säkert en väldigt förskönad bild av förloppet. Trevligt nog).
Hej tjejer!
Har inte varit inne här i helgen utan tog en datorfri helg. Superskönt faktiskt! Min make är dock addicted så honom hittade jag framför sin laptop med jämna mellanrum men jag fick faktiskt ingen abstinens själv (det brukar jag annars få). Har skummat igenom lite av det ni har skrivit.
Izunia - grattis!!! Vad härligt att du klarat av de första 12 veckorna. Ett lugnt och nyktert nyår skulle jag ge mycket för att få uppleva (av den anledning så klart!).
Margaux - vad trist att höra att förlovningsringen har åkt ned i asken igen. Hoppas det bara en är en tillfällig svacka och att du snart bär den på ditt finger. Känner dock igen det där när förhållandet övergått i vänskap och intimiteten inte finns kvar.
Gemma - skönt att försäkringen täcker förlossningen. Själv tar man ju bara så förgivet att allt detta betalas automatiskt. Tycker det känns tillräckligt tungt att behöva betala IVF'erna och all medicin som hör till och då är ändå den medicinen rejält subventionerad. Jag betalade 1 800 och den skulle ha gått på 17 000!!! Hiskeliga summor!
Hej lapinette, jag hade för mig att IVF kostade typ 50.000? Eller är det bara medicinerna som kostar 17.000 och IVF:en i sig kostar mer? Det är en sån där sak som man hört att vissa nästan ruinerar sig på. 1800 är ju mycket mindre än vad det kostar att bleka sina tänker... och för 18.000 kan man få ETT silikonimplantat, typ... så det låter ju väldigt resonabelt, även om jag förstår att det känns - inget kul. Låter för övrigt som en väldigt avancerad behandling. Min mellanstadie-bästis pappa var f.ö. en av pionjärerna inom provrörsbefruktningar i mitten av åttiotalet. Han var överläkare i Lund. Senare var de expats i Singapore där jag hälsade på dem. Lite annan sjukvård än här om man säger så... mitt sjukhus är ju jättelyxigt, men just nu är t ex en av mina väninnor med sin man och bebis i Hongkong för den hade fått epileptiska anfall två gånger under helgen och behövde hjärnscannas / röntgas, och det klarar de inte av att göra i Kina (de har inte utrustningen / maskinen som krävs). Hoppas så att det går bra...
Ja, vi tröstar oss helt enkelt med plasmaskärmar och jacuzzi på rummet för att det är härligt naturligtvis, men en del av det är definitivt kompensation för att vi lever i en underutvecklad del av världen.
Vi visste att förlossningen skulle täckas men vi visste inte om det fanns något maxbelopp och eftersom vårt sjukhus är så jäkla dyrt (hela graviditeten + förlossningen går på runt 150.000) så var vi osäkra. Men det tycks ordna sig.
Idag har jag gått upp tidigt för att - jobba. Skrev inte en rad igår, när mannen kom hem så profylaxade vi. Var lite rädd att bebisen skulle ploppa ut när jag "K-krystade" men den har inte ens fixerat sig. Huvudet ligger neråt och har gjort så i över en månad men den korvar glatt omkring och i bäckenregionen är jag alltjämt platt. Har förstått att inte alla fixerar sig, eller att en del gör det först inför förlossningen. Hoppas att vår inte hör dit, vill gärna att magen ska sjunka så att jag slipper den galna halsbrännan.
Jag hatar när människor har 600 kompisar på Facebook och man har träffat dem en gång, eller aldrig någonsin, och sen skickar de en friend-request och man blir helt osäker. Men nu ignorar jag dem.
Hej alla glamourflickor!
Efter en helkväll med mer champange än vad som är lämpligt kan jag nu försöka kränga av mig balklänningen. Istället för varannan vatten provade vi var 11 vatten. Jag ska verkligen inte klaga, efter en hel kväll med bara champange och champangedrinkar - vad kan man önska mer? Dans med nobelpristagare? Jag lyckades pricka av det med, fast iår blev det inte efter efterfest på grand med pristagarsöner, men det kanske var lika bra det...
Margaux
tråkigt att höra, men stolt över dig som vågade ta steget!!
Gemma
Skönt att försäkringen täcker allt, själ tar kan ju sånt för givet... inser att vi svenskar nog är lite bortskämda ändå.
Lapimette
Datafri helg - det borde jag prova! Tror inte att kag kommer lyckas dock.
Nu ska jag sova, kommer vara lite sliten i morgon, skyller alla stavfel på moeten.
kram på er!